Page 199 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 199
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
STYCZEŃ
TYDZIEŃ 17 Bajki, baśnie, bajeczki
Poniedziałek temat: Czy wy wiecie, czy nie wiecie, krasnoludki są na świecie…
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: „Noworoczne życzenia” – wspólne redagowanie tekstów życzeń. Integracja
grupy poprzez wzajemne składanie sobie życzeń noworocznych. Zabawa dydaktyczna „Ile dźwięków słyszysz?” – próby
przekładania dostrzeżonych regularności w prostych układach rytmicznych. Ćwiczenia poranne: Zestaw VII. Malowanie
ścian tekturowych pudeł za pomocą gąbki – ćwiczenie płynnych ruchów kreślarskich. Wysłuchanie bajki Śpiąca Królewna.
Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 1, 7, 8; IV 2, 3, 8, 12
Zajęcia główne: ▶ Zajęcia rozwijające kreatywność – czy wy wiecie, czy nie wiecie, krasnoludki są na świecie…
Zabawa twórcza – słuchanie opowiadania z podkładem muzycznym i ilustrowanie słów ruchem. Rozmowa na temat treści
opowiadania. Zagadka literacka. Zabawa naśladowcza do tekstu bajki. Aktywność plastyczno-techniczna – wykonanie
szablonów krasnali z KA. Swobodna ekspresja taneczna.
obszary z podstawy programowej: III 5, 8; IV 1, 2, 3, 8
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa konstrukcyjna – lepienie krasnoludków ze śniegowych brył, stworzenie bajkowej krainy
krasnali. Zabawy sankami na śniegu. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x „Noworoczne życzenia” – wspólne redagowanie tekstów życzeń. Integracja grupy poprzez wzajemne składanie sobie
życzeń noworocznych.
x Zabawa dydaktyczna „Ile dźwięków słyszysz?” – graficzne odtwarzanie usłyszanego rytmu za pomocą kresek. Próby
przekładania dostrzeżonych regularności w prostych układach rytmicznych.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Malowanie ścian tekturowych pudeł ciemnozieloną farbą plakatową za pomocą gąbki (przygotowanie do zajęcia głów-
nego we wtorek). Ćwiczenie płynnych ruchów kreślarskich.
x Wysłuchanie bajki Śpiąca Królewna opowiedzianej lub odczytanej przez N. Rozwijanie zainteresowania czytaniem.
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Rodzaj zajęć: zajęcia rozwijające kreatywność.
Temat: Czy wy wiecie, czy nie wiecie, krasnoludki są na świecie…
Cele:
r
ozwijanie wyobraźni i kreatywności
drażanie do uważnego słuchania utworów muzyki poważnej
w
ozwijanie ekspresji ruchowej inspirowanej muzyką
r