Page 199 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 199

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

                                                                                             STYCZEŃ










            TYDZIEŃ 17    Bajki, baśnie, bajeczki




            Poniedziałek    temat:  Czy wy wiecie, czy nie wiecie, krasnoludki są na świecie…



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: „Noworoczne życzenia” – wspólne redagowanie tekstów życzeń. Integracja
            grupy poprzez wzajemne składanie sobie życzeń noworocznych. Zabawa dydaktyczna „Ile dźwięków słyszysz?” – próby
            przekładania dostrzeżonych regularności w prostych układach rytmicznych. Ćwiczenia poranne: Zestaw VII. Malowanie
            ścian tekturowych pudeł za pomocą gąbki – ćwiczenie płynnych ruchów kreślarskich. Wysłuchanie bajki Śpiąca Królewna.
            Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 1, 7, 8; IV 2, 3, 8, 12

            Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia rozwijające kreatywność – czy wy wiecie, czy nie wiecie, krasnoludki są na świecie…
            Zabawa twórcza – słuchanie opowiadania z podkładem muzycznym i ilustrowanie słów ruchem. Rozmowa na temat treści
            opowiadania. Zagadka literacka. Zabawa naśladowcza do tekstu bajki. Aktywność plastyczno-techniczna – wykonanie
            szablonów krasnali z KA. Swobodna ekspresja taneczna.
              obszary z podstawy programowej: III 5, 8; IV 1, 2, 3, 8

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa konstrukcyjna – lepienie krasnoludków ze śniegowych brył, stworzenie bajkowej krainy
            krasnali. Zabawy sankami na śniegu. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x „Noworoczne życzenia” – wspólne redagowanie tekstów życzeń. Integracja grupy poprzez wzajemne składanie sobie
              życzeń noworocznych.
              x Zabawa dydaktyczna „Ile dźwięków słyszysz?” – graficzne odtwarzanie usłyszanego rytmu za pomocą kresek. Próby
              przekładania dostrzeżonych regularności w prostych układach rytmicznych.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Malowanie ścian tekturowych pudeł ciemnozieloną farbą plakatową za pomocą gąbki (przygotowanie do zajęcia głów-
              nego we wtorek). Ćwiczenie płynnych ruchów kreślarskich.
              x Wysłuchanie bajki Śpiąca Królewna opowiedzianej lub odczytanej przez N. Rozwijanie zainteresowania czytaniem.
              x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: zajęcia rozwijające kreatywność.
            Temat: Czy wy wiecie, czy nie wiecie, krasnoludki są na świecie…
            Cele:
              r
              ozwijanie wyobraźni i kreatywności
              drażanie do uważnego słuchania utworów muzyki poważnej
              w
              ozwijanie ekspresji ruchowej inspirowanej muzyką
              r
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204