Page 195 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 195
TYDZIEŃ 19 • Prezenty dla babci i dziadka • 193
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y y zabawa „Komórki do wynajęcia” f wykonuje kompozycje przestrzenne z masy solnej
GRA W KLASY y zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę” f śpiewa znane piosenki (IV 7)
I 5; III 5
zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
(IV 8, 11)
wego
przedstawia ruchem rytm słyszanej melodii
f
według własnego pomysłu (IV 7)
korzystania ze sprzętów terenowych zimą
Środa f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
(III 5)
f bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
Aktywność poranna y zabawa integrująca grupę „Iskierka przy- f uważnie słucha utworu wierszowanego oraz
i popołudniowa jaźni” umie odpowiedzieć na pytania dotyczące jego
III 1, 2, 8; IV 14 y zabawa dydaktyczna „Lustro” treści (III 8; IV 2, 3)
y ćwiczenia poranne: Zestaw IX f wyprowadza kierunki od osi własnego ciała
y zabawa „Co przedstawiono na obrazku?” (IV 14)
y aktywność plastyczna – wyklejanie bukietu f wypowiada się na temat codziennych czynności
dla babci i dziadka z kół z kolorowego wykonywanych przez członków rodziny (IV 2)
papieru składanych techniką origami f okazuje szacunek osobom starszym (III 1)
y zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy” f umie odczytać przepis kulinarny zakodowany
za pomocą prostych symboli (IV 9)
Zajęcia główne y wysłuchanie wiersza Iwony Rup Szarlotka f doskonali umiejętność liczenia (IV 15)
r
I 7; III 1, 5, 8; IV 2, 3, y y ozmowa na temat wiersza f uważnie wykonuje zadania zgodnie z instrukcją
W KUCHNI BABCI y y wykonanie ćwiczenia – KP2, k. 38 f używa właściwie prostych narzędzi kuchennych
5, 8, 9, 11, 15
zajęcia kulinarne „Pieczemy szarlotkę dla
(III 5)
babci i dziadka”
(I 7)
przygotowanie zaproszeń dla babć i dziadków
ma poczucie sprawstwa i odczuwa radość z wy-
f
na uroczystość
konanej pracy (III 1)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa w chowanego „Raz, dwa, trzy kry- f zachowuje zasady bezpieczeństwa, używając
przyborów i narzędzi (III 5)
Czwartek I 5; III 5 y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
jesz ty!”
będą skutki czynności związanych z łączeniem
„Zwierzęta na spacer i do domku”
składników kulinarnych (IV 5)
f wie, jak zaplanować swoje działania związane
z czynnościami kulinarnymi – myje ręce, wkłada
ubranie ochronne itd. (III 5)
f sprząta po zakończonej pracy (I 7)
f projektuje zaproszenia według własnego pomysłu
wybraną techniką plastyczną (IV 8, 11)
f wspólnie z innymi redaguje kilkuzdaniowe wypo-
wiedzi (zaproszenie) (IV 2)
f czerpie radość ze wspólnej zabawy (III 2)
f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
(I 5)
gra w kręgle – ćwiczenie koordynacji wzro-
rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
Aktywność poranna
y
LAURKA DLA BABCI I DZIADKA I 5, 7, 9; III 5 y y y y ćwiczenia poranne: Zestaw IX f zna tradycję składania życzeń okolicznościo-
f
kowo-ruchowej
(I 7, 9)
i popołudniowa
wych (III 5)
zabawa dydaktyczna „Narysuj mojego dziad-
ka” – rysowanie w parach pod dyktando
stosuje formy grzecznościowe podczas składa-
f
zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”
nia życzeń (III 4; IV 2)
dostrzega potrzeby innych członków rodziny
f
r
ozmowa nawiązująca do Dnia Babci i Dnia
Zajęcia główne
(II 9)
Dziadka
I 5, 7; II 4, 6, 9;
okazuje szacunek osobom starszym (III 1)
III 1, 2, 4, 5; IV 2, 8
„Czego możemy życzyć naszym dziadkom?”
y
f
– wspólne redagowanie życzeń dla dziadków
się ze zdań o prostej konstrukcji (IV 2)
oraz rozmowa o właściwych sposobach pa- f umie budować dłuższe wypowiedzi składające
wykonuje pracę plastyczno-techniczną według
f
Piątek kowania i wręczania upominków f rozwija sprawność manualną (I 7)
wzoru (IV 8)