Page 195 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 195

TYDZIEŃ 19  •  Prezenty dla babci i dziadka  •  193



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawa „Komórki do wynajęcia”  f   wykonuje kompozycje przestrzenne z masy solnej
                GRA W KLASY           y  zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”  f   śpiewa znane piosenki (IV 7)
                    I 5; III 5
                                        zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                                                          (IV 8, 11)
                                        wego
                                                                           przedstawia ruchem rytm słyszanej melodii
                                                                        f
                                                                          według własnego pomysłu (IV 7)
                                                                          korzystania ze sprzętów terenowych zimą
                Środa                                                   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                                                                          (III 5)
                                                                        f   bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca grupę „Iskierka przy-  f   uważnie słucha utworu wierszowanego oraz
                    i popołudniowa      jaźni”                            umie odpowiedzieć na pytania dotyczące jego
                    III 1, 2, 8; IV 14  y  zabawa dydaktyczna „Lustro”    treści (III 8; IV 2, 3)
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX   f   wyprowadza kierunki od osi własnego ciała
                                      y  zabawa „Co przedstawiono na obrazku?”  (IV 14)
                                      y  aktywność plastyczna – wyklejanie bukietu   f   wypowiada się na temat codziennych czynności
                                        dla babci i dziadka z kół z kolorowego     wykonywanych przez członków rodziny (IV 2)
                                        papieru składanych techniką origami  f   okazuje szacunek osobom starszym (III 1)
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”  f   umie odczytać przepis kulinarny zakodowany
                                                                          za pomocą prostych symboli (IV 9)
                    Zajęcia główne    y  wysłuchanie wiersza Iwony Rup Szarlotka  f   doskonali umiejętność liczenia (IV 15)
                                        r
                    I 7; III 1, 5, 8; IV 2, 3,   y y  ozmowa na temat wiersza  f   uważnie wykonuje zadania zgodnie z instrukcją
                W KUCHNI BABCI        y y  wykonanie ćwiczenia – KP2, k. 38  f   używa właściwie prostych narzędzi kuchennych
                    5, 8, 9, 11, 15
                                        zajęcia kulinarne „Pieczemy szarlotkę dla
                                                                          (III 5)
                                        babci i dziadka”
                                                                          (I 7)
                                        przygotowanie zaproszeń dla babć i dziadków
                                                                           ma poczucie sprawstwa i odczuwa radość z wy-
                                                                        f
                                        na uroczystość
                                                                          konanej pracy (III 1)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa w chowanego „Raz, dwa, trzy kry-  f   zachowuje zasady bezpieczeństwa, używając
                                                                          przyborów i narzędzi (III 5)
                Czwartek   I 5; III 5  y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
                                        jesz ty!”
                                                                          będą skutki czynności związanych z łączeniem
                                        „Zwierzęta na spacer i do domku”
                                                                          składników kulinarnych (IV 5)
                                                                        f   wie, jak zaplanować swoje działania związane
                                                                          z czynnościami kulinarnymi – myje ręce, wkłada
                                                                          ubranie ochronne itd. (III 5)
                                                                        f   sprząta po zakończonej pracy (I 7)
                                                                        f   projektuje zaproszenia według własnego pomysłu
                                                                          wybraną techniką plastyczną (IV 8, 11)
                                                                        f   wspólnie z innymi redaguje kilkuzdaniowe wypo-
                                                                          wiedzi (zaproszenie) (IV 2)
                                                                        f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (III 2)
                                                                        f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                          (I 5)
                                        gra w kręgle – ćwiczenie koordynacji wzro-
                                                                           rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
                    Aktywność poranna
                                      y
                LAURKA DLA BABCI I DZIADKA  I 5, 7, 9; III 5  y y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX  f   zna tradycję składania życzeń okolicznościo-
                                                                        f
                                        kowo-ruchowej
                                                                          (I 7, 9)
                    i popołudniowa
                                                                          wych (III 5)
                                        zabawa dydaktyczna „Narysuj mojego dziad-
                                        ka” – rysowanie w parach pod dyktando
                                                                           stosuje formy grzecznościowe podczas składa-
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”
                                                                          nia życzeń (III 4; IV 2)
                                                                           dostrzega potrzeby innych członków rodziny
                                                                        f
                                        r
                                        ozmowa nawiązująca do Dnia Babci i Dnia
                    Zajęcia główne
                                                                          (II 9)
                                        Dziadka
                    I 5, 7; II 4, 6, 9;
                                                                           okazuje szacunek osobom starszym (III 1)
                    III 1, 2, 4, 5; IV 2, 8
                                        „Czego możemy życzyć naszym dziadkom?”
                                      y
                                                                        f
                                        – wspólne redagowanie życzeń dla dziadków
                                                                          się ze zdań o prostej konstrukcji (IV 2)
                                        oraz rozmowa o właściwych sposobach pa-  f   umie budować dłuższe wypowiedzi składające
                                                                           wykonuje pracę plastyczno-techniczną według
                                                                        f
                Piątek                  kowania i wręczania upominków   f   rozwija sprawność manualną (I 7)
                                                                          wzoru (IV 8)
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200