Page 192 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 192

190  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje „Co słychać w przyrodzie?”  f   stara się stosować w wypowiedziach poprawne
                                                                        formy artykulacyjne, gramatyczne, fleksyjne
                  I 5; IV 18, 19
                                      lepienie bałwana ze śniegu
             Poniedziałek   BAL KOSTIUMOWY  y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych; chętnie
                                    y
                                                                        i składniowe (IV 2)
                                      niem „Piłka w dołku”
                                                                        bawi się na śniegu (I 5)
                                                                          obserwuje przyrodę i dostrzega zachodzące
                                                                      f
                                                                        w niej zmiany (IV 18, 19)
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Wszystko gra” – konstruowanie   f   potrafi wykonać prosty instrument muzyczny
                  i popołudniowa      prostych instrumentów muzycznych; wymy-  zgodnie z instrukcją (I 6; IV 11)
                  I 5, 6, 7, 9; III 5; IV   ślanie nazw instrumentów i wspólne muzy-  f   tworzy muzykę, korzystając z wykonanych własno-
                  7, 11               kowanie                           ręcznie instrumentów (IV 7)
                                    y  ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie   f   zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas uży-
                                      wzorów na obrazkach przedstawiających   wania nożyczek i przyborów do majsterkowania
                                      karnawałowe stroje                (III 5)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   rozwija sprawność grafomotoryczną (I 7, 9)
                                    y  zabawa „Budujemy zamek” – zabawa kon-  f   umie dostosować ruch ciała do rytmu słyszanej
                                      strukcyjna z wykorzystaniem klocków  f   w skupieniu słucha utworów muzyki poważnej
                                                                        muzyki (IV 7)
                                      zabawa ortofoniczna „W zamku straszy”
               BAJKOWE BALE  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa   f   zna treść popularnych bajek (IV 2, 3)
                                    y
                                                                        (III 8; IV 7)
                                      kotów piłkami”
                                                                          umie łączyć wygląd i atrybuty bajkowych po-
                                                                      f
                                      zabawa rozwijająca kreatywność – swobodny
                                    y
                                                                        staci z treścią bajek, w których występują (IV 12)
                                      taniec z chustkami
                  I 5; III 8; IV 2, 3, 7,
                  11, 12            y  zabawa twórcza „Spotkanie bajek”  f   próbuje tworzyć proste, oryginalne opowiadanie
                                                                        inspirowane znanymi bajkami (IV 2)
               Wtorek               y  aktywność plastyczna „Bajkowy bal” – praca   f   tworzy kompozycję typu kolaż z gotowych
                                      zespołowa
                                                                        i dorysowywanych elementów (IV 11)
                                    y  zagadki słowno-ruchowe „Kim będę na balu?”  f   wznosi proste konstrukcje z klocków (IV 11)
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V
                                                                      f   przewiduje skutki czynności (IV 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  ćwiczenia rozgrzewające      f   dostrzega zależność pomiędzy sposobem wzno-
                  I 5; II 10; IV 2, 18  y  obserwacja ptaków przy karmniku, rozpo-  szenia konstrukcji, a jej stabilnością (IV 11)
                                      znawanie i nazywanie gatunków ptaków  f   rozpoznaje i nazywa ptaki występujące w naj-
                                    y  zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem   bliższej okolicy (IV 2, 18)
                                      między drzewkami”               f   przejawia opiekuńczy stosunek do zwierząt (II 10;
                                                                        IV 18)
                                                                      f   jest sprawne fizycznie; bierze udział w zabawach
                                                                        ruchowych (I 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa z chustą animacyjną „Rekin”  f   opisuje wygląd masek karnawałowych (IV 2)
                  i popołudniowa    y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   wie, jakie tradycje są związane z okresem kar-
                  I 5; IV 12, 15    y  układanie puzzli                 nawału (III 5)
                                    y  wykonanie ćwiczenia – KP2, k. 36  f   używa prostych narzędzi podczas majsterko-
                                                                        wania (I 7)
                                    y  zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do   f   utrzymuje porządek na stanowisku pracy (I 7)
                                      dziupli”
               MASKA KARNAWAŁOWA  I 5, 7; III 1, 5; IV 1,   y  aktywność plastyczna „Maska karnawałowa”   f   odgrywa role w zabawach parateatralnych, posłu-
                                                                          umie zaprezentować własnoręcznie wykonaną
                                                                      f
                                      oglądanie ilustracji przedstawiających wenec-
                  Zajęcia główne
                                                                        pracę (III 1)
                                      kie i brazylijskie maski karnawałowe
                  2, 7
                                    y
                                                                        gując się mową, mimiką, gestem i ruchem (IV 1)
                                      – projektowanie własnych masek
                                                                          umie posługiwać się rekwizytami – maską kar-
                                                                      f
                                      zabawa dydaktyczna „Prezentacje” – przed-
                                    y
                                                                        nawałową (I 7)
                                      stawianie ruchem i dźwiękiem postaci od-
                                      powiadającej własnemu przebraniu
                                                                        rzystaniem rekwizytów (IV 7)
                                    y  zabawa ruchowa „Kto z kim zatańczy”  f   potrafi zilustrować muzykę ruchem, z wyko-
                                                                          umie dostosować ruch ciała do rytmu słyszanej
                                                                      f
               Środa                y  „Karnawałowy strój wyczarowany z chustki” –   f   składa obrazek w całość, bez korzystania ze wzo-
                                                                        muzyki (IV 7)
                                      zabawy rytmiczne
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa skoczna „Zmarznięte wróbelki”  ru (IV 12)
                  I 5; III 5        y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   przelicza elementy (IV 15)
                                      wego                            f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas ko-
                                    y  zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”  rzystania ze sprzętów terenowych zimą (III 5)
                                                                      f   jest sprawne ruchowo (I 5)
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197