Page 252 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 252
250 • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych
4. Skoki.
Ustawienie dzieci i ułożenie szarf jak w poprzedniej zabawie. Dzieci wskakują obunóż do kolejnych szarf. Te dzieci, które
potrafią, mogą też próbować wskakiwać na jednej nodze.
5. Ćwiczenie tułowia – skręty.
Dzieci trzymają swoje szarfy, rozbiegają się po sali i siadają w siadzie skrzyżnym. N. rozdaje siedzącym po 1 woreczku.
Każde dziecko rozkłada za sobą na podłodze szarfę. Woreczek trzyma w prawej ręce. Na sygnał N. wykonuje skręt tułowia
w prawo i wkłada woreczek do środka szarfy. Następnie wykonuje skręt tułowia w lewą stronę i lewą ręką zabiera wore-
czek. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
6. Zabawa z elementem równowagi.
Dzieci pozostają w rozsypce. Kładą woreczek na głowie. Wędrują po sali, wysoko unosząc kolana. Uważają, by woreczek
nie spadł na podłogę.
7. Zabawa bieżna „Posadź kwiatki na grządce”.
N. dzieli dzieci na 4 zespoły według kolorów szarf. Wyznacza linie, na których każdy zespół siada w rzędzie w siadzie
skrzyżnym. Dzieci trzymają w dłoniach woreczki-kwiatki. W ustalonej odległości N. kładzie szarfę-grządkę w kolorze
szarf danego zespołu. Na hasło: Posadź kwiatki! kolejne dzieci z drużyn biegną do szarfy, wkładają do niej woreczek-
-kwiatek i wracają na miejsce. Wygrywa zespół, który jako pierwszy posadzi wszystkie kwiatki na grządce i usiądzie
równo w swoim rzędzie.
8. Rzuty „Wceluj w środek”.
Ustawienie dzieci jak w poprzedniej zabawie. N. rozkłada szarfę każdego zespołu w pewnej odległości od niego. Dzieci
kolejno wstają, stają na linii startu i starają się wrzucić woreczek do szarfy. Następnie podchodzą do szarfy, zabierają
swój woreczek, odkładają go w wyznaczone miejsce i wracają na koniec swojego rzędu.
9. Skoki.
N. ponownie rozdaje szarfy, które dzieci rozkładają w dowolnym miejscu na podłodze. Każde wchodzi do szarfy, wyko-
nuje przysiad podparty i wyskakuje wysoko w górę. Stara się nie wypaść z szarfy.
III.
10. Ćwiczenie stóp „Zwijamy wstążkę”.
Dzieci w rozsypce, siadają z nogami ugiętymi w kolanach. Przed sobą rozkładają szarfę. Następnie kładą na niej stopy
i próbują zwinąć ją palcami stóp.
11. Ćwiczenie o nieznacznym ruchu.
Dzieci maszerują po okręgu, machając szarfą raz z prawej raz z lewej strony. Przechodząc obok wyznaczonego miejsca,
odkładają szarfy.