Page 252 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 252

250  •  Zestawy ćwiczeń gimnastycznych



          4.  Skoki.
            Ustawienie dzieci i ułożenie szarf jak w poprzedniej zabawie. Dzieci wskakują obunóż do kolejnych szarf. Te dzieci, które
            potrafią, mogą też próbować wskakiwać na jednej nodze.
          5.  Ćwiczenie tułowia – skręty.
            Dzieci trzymają swoje szarfy, rozbiegają się po sali i siadają w siadzie skrzyżnym. N. rozdaje siedzącym po 1 woreczku.
            Każde dziecko rozkłada za sobą na podłodze szarfę. Woreczek trzyma w prawej ręce. Na sygnał N. wykonuje skręt tułowia
            w prawo i wkłada woreczek do środka szarfy. Następnie wykonuje skręt tułowia w lewą stronę i lewą ręką zabiera wore-
            czek. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
          6.  Zabawa z elementem równowagi.
            Dzieci pozostają w rozsypce. Kładą woreczek na głowie. Wędrują po sali, wysoko unosząc kolana. Uważają, by woreczek
            nie spadł na podłogę.
          7.  Zabawa bieżna „Posadź kwiatki na grządce”.
            N. dzieli dzieci na 4 zespoły według kolorów szarf. Wyznacza linie, na których każdy zespół siada w rzędzie w siadzie
            skrzyżnym. Dzieci trzymają w dłoniach woreczki-kwiatki. W ustalonej odległości N. kładzie szarfę-grządkę w kolorze
            szarf danego zespołu. Na hasło: Posadź kwiatki! kolejne dzieci z drużyn biegną do szarfy, wkładają do niej woreczek-
            -kwiatek i wracają na miejsce. Wygrywa zespół, który jako pierwszy posadzi wszystkie kwiatki na grządce i usiądzie
            równo w swoim rzędzie.
          8.  Rzuty „Wceluj w środek”.
            Ustawienie dzieci jak w poprzedniej zabawie. N. rozkłada szarfę każdego zespołu w pewnej odległości od niego. Dzieci
            kolejno wstają, stają na linii startu i starają się wrzucić woreczek do szarfy. Następnie podchodzą do szarfy, zabierają
            swój woreczek, odkładają go w wyznaczone miejsce i wracają na koniec swojego rzędu.
          9.  Skoki.
            N. ponownie rozdaje szarfy, które dzieci rozkładają w dowolnym miejscu na podłodze. Każde wchodzi do szarfy, wyko-
            nuje przysiad podparty i wyskakuje wysoko w górę. Stara się nie wypaść z szarfy.

          III.
          10.  Ćwiczenie stóp „Zwijamy wstążkę”.
             Dzieci w rozsypce, siadają z nogami ugiętymi w kolanach. Przed sobą rozkładają szarfę. Następnie kładą na niej stopy
             i próbują zwinąć ją palcami stóp.
          11. Ćwiczenie o nieznacznym ruchu.
             Dzieci maszerują po okręgu, machając szarfą raz z prawej raz z lewej strony. Przechodząc obok wyznaczonego miejsca,
             odkładają szarfy.
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257