Page 248 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 248
246 • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych
7. Ćwiczenie tułowia – skręty i skłony „Wrzuć woreczek”.
Dzieci stają tyłem do drabinek w odległości 1 kroku. W ręce trzymają woreczek. Na sygnał N.: Wrzuć woreczek! dzieci
wykonują skręt tułowia w jedną stronę i próbują wrzucić woreczek za szczebelki drabinki tak, by spadł na podłogę.
Następnie wykonują skłon w przód i zabierają go. Powtarzają zadanie, trzymając woreczek w drugiej ręce i odwracając
się w przeciwną stronę.
8. Rzuty połączone z ćwiczeniem stóp „Kto szybciej wrzuci woreczek?”.
Dzieci podzielone są na 4 zespoły według kolorów woreczków. N. daje dodatkowo każdemu zespołowi dużą obręcz,
a dzieci siadają wokół niej. Na hasło: Wrzuć woreczek! każdy łapie swój woreczek palcami stóp i wrzuca go do środka obręczy.
9. Podskoki „Nie zgub woreczka”.
Dzieci stoją w rozsypce. Każde trzyma woreczek między kolanami. Na sygnał N. wykonują podskoki, uważając, by wore-
czek nie upadł na podłogę.
III.
10. Ćwiczenie wyprostne.
Dzieci w rozsypce w pozycji siadu skulnego. Między stopami kładą woreczek. Na sygnał N. chwytają go obiema rękami
i bardzo wolno podnoszą się, prostują, wysoko unoszą ręce z woreczkiem i stają na palcach.
11. Zabawa lub ćwiczenie o nieznacznym ruchu.
Dzieci maszerują po obwodzie koła. Wolno przekładają woreczek z ręki do ręki nad głową. Następnie odkładają go
w wyznaczonym miejscu.
Zestaw V
Miejsce: ogródek przedszkolny, park, plac zabaw zimą. Pomoce: lina.
Przygotowanie: Dzieci ustawiają się w pary i maszerują na plac zabaw.
I.
1. Zabawa „Śnieżny mur”.
Dzieci swobodnie biegają po wyznaczonym terenie. N. w ustalonej odległości rozkłada na śniegu linę, której podczas
biegu nie wolno przekroczyć. Na sygnał wszyscy biegną do liny, lepią śnieżną kulkę i kładą ją na linie. W ten sposób
powstaje długi śnieżny mur. Następnie dzieci biegają dalej. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
II.
2. Zabawa skoczna „Kto przeskoczy mur?”.
Dzieci podchodzą do wcześniej przygotowanego śnieżnego muru. Na sygnał każde próbuje przez niego przeskoczyć,
nie uszkadzając go. Następnie odwraca się i ponownie skacze.
3. Zabawa „Rzeźbiarze”.
Dzieci rozbiegają się po placu. Na sygnał N. każde lepi 3 kulki i robi małego bałwanka, układając jedną na drugiej.
4. Zabawa „Kto rzuci dalej?”.
Dzieci ustawiają się w szeregu. Każde lepi śnieżną kulkę. Na sygnał N. stara się rzucić ją jak najdalej.
III.
5. Zabawa „Orzełki na śniegu”.
Dzieci kładą się na plecach na śniegu. Rękami wykonują ruchy naśladujące machanie skrzydłami przez orła (prawą ręką,
lewą i obiema jednocześnie). Potem machają samymi nogami, a następnie rękami i nogami jednocześnie.
6. Dzieci wstają, otrzepują się ze śniegu. Ustawiają się w pary i wracają do przedszkola.
Zestaw VI
Miejsce: ogródek przedszkolny, park, plac zabaw zimą. Przybory: 4 pachołki.
Przygotowanie: Dzieci stoją w parach.
I.
1. Swobodna zabawa na śniegu.
Dzieci rozbiegają się po wyznaczonym terenie. Na sygnał N. każde lepi 2 kule i trzymając je w rękach, ustawia się we
wskazanym miejscu jedno obok drugiego.