Page 244 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 244

242  •  Zestawy gier i zabaw ruchowych



          „Zrzuć woreczek”
          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Przybory: woreczki.
          Dzieci stoją w rozsypce. Każde dziecko kładzie na głowie woreczek. Na słowa N.: Skocz w górę i zrzuć woreczek wykonuje
          energicznie wyskok w górę tak, by zrzucić woreczek z głowy.

          „Skoczki”
          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Przybory: krążki.
          Dzieci stoją w rozsypce w sali lub w ogródku przedszkolnym. Każde z nich w obu rękach trzyma krążek. Na sygnał N. i słowa:
          Rzuć krążek i skocz do niego dzieci lekko rzucają krążek w przód, a następnie obunóż skaczą w jego kierunku, podnoszą go
          i czekają na sygnał ze strony N.



          GRY I ZABAWY Z MOCOWANIEM I DŹWIGANIEM

          Uwaga organizacyjna: Podczas zabaw z mocowaniem i dźwiganiem, łącząc dzieci w pary, N. powinien wziąć pod uwagę
          warunki fizyczne przedszkolaków.

          „Przepychanka”

          Miejsce: sala. Przybory: nie są wymagane.
          Dzieci z pomocą N. dobierają się w pary. Dwójki siadają po obu stronach wyznaczonej linii tyłem do siebie, opierając się
          o siebie plecami. Na sygnał każde dziecko, siedząc, odpycha się od podłogi rękami i nogami, próbując przepchnąć swojego
          partnera poza wyznaczoną linię.

          „Piłka w dołku”
          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Przybory: 2 kółka ringo, 2 piłki lekarskie 1- lub 2-kilogramowe.
          Dzielimy dzieci na 2 zespoły, które siadają w rzędach na wyznaczonej linii. Naprzeciwko każdej drużyny N. kładzie w pewnej
          odległości ringo-dołek. Pierwsze osoby w rzędach trzymają w obu rękach piłkę. Na sygnał N., dźwigając piłkę, biegną do
          dołka-ringa, zostawiają w nim piłkę i wracają do grupy. Następnie biegnie kolejna osoba, zabiera piłkę z dołka, biegnie z nią
          do drużyny i przekazuje piłkę kolejnemu zawodnikowi. Ten musi ją znowu zanieść do dołka. Tak na zmianę zadanie wyko-
          nują wszystkie osoby w zespołach.

          „Kto silniejszy?”

          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Przybory: nie są wymagane.
          N. pomaga dzieciom dobrać się w pary. Osoby w parze przyjmują pozycję przysiadu naprzeciwko siebie i dotykają się otwar-
          tymi dłońmi. Na sygnał każda z osób próbuje odepchnąć przeciwnika tak, by stracił równowagę i usiadł na podłodze.
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249