Page 243 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 243

Zestawy gier i zabaw ruchowych  •  241



            GRY I ZABAWY RZUTNE

            „Kto dalej rzuci?”
            Miejsce: sala lub ogródek przedszkolny. Przybory: woreczki.
            Dzieci ustawiają się w szeregu, każde dostaje woreczek. Dzieci odwracają się tyłem do N. i na umówiony sygnał, trzymając
            woreczek obiema rękami nad głową, rzucają go za siebie. Następnie odwracają się i patrzą, jak daleko udało im się rzucić,
            kto rzucił najdalej. Zabawę powtarzamy kilka razy.

            „Rzuć piłkę do tunelu”

            Miejsce: sala. Przybory: piłki.
            Dzieci dobierają się w pary. Jedna osoba stoi z rozstawionymi szeroko nogami. Druga trzyma oburącz piłkę i odsuwa się
            od partnera na odległość 2–3 kroków. Na sygnał N. i słowa: Rzuć piłkę do tunelu dziecko pochyla się do przodu i oburącz
            próbuje rzucić piłkę tak, by wpadła między rozstawione nogi partnera – do tunelu. Następnie dzieci zamieniają się rolami.

            „Wrzuć orzeszki do dziupli”
            Miejsce: sala. Przybory: 6 woreczków, 2 obręcze.
            Dzielimy dzieci na 2 drużyny. Każda z nich siada w rzędzie na wyznaczonej linii. W niewielkiej odległości od każdej
            drużyny (w miarę możliwości i umiejętności dzieci) N. kładzie po 1 obręczy – dziupli. Pierwsze osoby z rzędów trzymają
            po 3 woreczki – orzeszki. Na sygnał N. osoby te wstają i wrzucają woreczki kolejno do obręczy. Następnie podchodzą
            do obręczy, zabierają woreczki i przekazują je kolejnej osobie z drużyny, a same wędrują na koniec rzędu. Zabawa,
            mimo że w drużynach, nie ma cech rywalizacji, jedynie uczy celności rzutu.



            GRY I ZABAWY BIEŻNE

            „Po drugiej stronie”
            Miejsce: sala. Przybory: nie są wymagane.
            N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Każdy z nich siada w rzędzie na wyznaczonej linii startu. Naprzeciwko niej N. wyznacza linię
            mety. Zadaniem drużyn jest usiąść jak najszybciej, w takim samym składzie, po drugiej stronie. Każda kolejna osoba
            z drużyny może biec dopiero wtedy, gdy poprzednia usiądzie po drugiej stronie.

            „Kelnerzy”

            Miejsce: sala. Przybory: 2 krążki, 2 obręcze, woreczki.
            N. dzieli dzieci na 2 zespoły, które siadają w rzędzie na wyznaczonej linii. Na mecie N. kładzie naprzeciwko drużyn obręcze.
            Każde dziecko-kelner trzyma swój woreczek w dłoni, a pierwsze osoby w rzędach dodatkowo krążek. Na sygnał N. osoby
            te kładą woreczek na krążku − ciastko na talerzu. Biegną do dużej obręczy, starając się nie zrzucić po drodze woreczka
            z krążka. Dobiegając do obręczy, zostawiają woreczek-ciastko. Wracają do swojego rzędu, przekazują krążek-talerzyk
            kolejnemu dziecku, które próbuje donieść swoje ciastko na talerzu.

            „Bieg slalomem między drzewkami”
            Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Przybory: 6 pachołków.
            N. dzieli dzieci na 2 zespoły, które siadają w rzędzie na wyznaczonej linii. W ustalonych odległościach, naprzeciwko każdej
            drużyny, N. ustawia po 3 pachołki-drzewka. Na sygnał N. pierwsze osoby z rzędów biegną slalomem między drzewkami
            tam i z powrotem. Wracając, siadają na końcu swojej drużyny, a bieg rozpoczyna kolejny zawodnik.



            GRY I ZABAWY SKOCZNE

            „Wskocz w kałużę”
            Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Przybory: szarfy.
            Dzieci rozkładają w sali lub w ogródku szarfy-kałuże. Poruszają się swobodnie, a gdy na ich drodze znajdzie się kałuża,
            wskakują do niej obunóż. Potem wyskakują z niej i dalej wędrują po sali.
   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248