Page 242 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 242

ZESTAWY GIER I ZABAW RUCHOWYCH














          GRY I ZABAWY ORIENTACYJNO-PORZĄDKOWE

           „W rytmie tamburynu”
          Miejsce: sala. Przybory: tamburyn.
          Dzieci poruszają się po sali w rytmie wystukiwanym przez N. na tamburynie, np. biegają, podskakują, maszerują.
          Na jedno mocne uderzenie w tamburyn dzieci szybko siadają na podłodze w siadzie skrzyżnym. Na dwa uderzenia –
          wstają i dalej poruszają się w rytmie wystukiwanym przez N.

          „Zwierzęta na spacer i do domku”

          Miejsce: sala. Przybory: 2 pachołki w różnych kolorach.
          N. dzieli dzieci na 2 grupy: piesków i kotków. W dwóch miejscach sali ustawia pachołki i objaśnia, że dany pachołek to
          domek 1 grupy zwierząt. Na słowa N.: Zwierzęta na spacer – dzieci biegają po sali. Na słowa: Zwierzęta do domów –
          dzieci szybko biegną do swojego pachołka-domu i siadają obok niego w siadzie skrzyżnym.

          „Słońce – deszcz”
          Miejsce: sala. Przybory: bębenek.
          Na słowa N.: Słońce świeci, wychodzą na spacer dzieci – dzieci biegają i maszerują w różnych kierunkach po sali.
          Gdy N. mocno uderza w bębenek i woła: Burza, deszcz, parasol weź! – dzieci szybko zatrzymują się, siadają w siadzie
          skrzyżnym, a ręce unoszą nad głowę, łącząc je tak, jakby rozkładały nad sobą parasol.



          GRY I ZABAWY NA CZWORAKACH

          „Slalom między kałużami”
          Miejsce: sala. Przybory: kółka serso.
          Marsz po okręgu. N. rozdaje kółka – sersa. Każde dziecko kładzie swoje kółko na podłodze, to będzie kałuża. N. kontro -
          luje i pomaga układać sersa tak, by znajdowały się w odstępach od siebie i nie stykały się. Na sygnał N. dzieci przyjmują
          pozycję na czworakach i wędrują między kółkami – kałużami. Od czasu do czasu N. woła: Wskocz do kałuży!, wówczas
          dzieci siadają w niej w siadzie skrzyżnym i odpoczywają.

          „Mur obronny”
          Miejsce: sala. Przybory: woreczki, 2 obręcze hula-hoop.
          N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Każdy z nich ustawia się na linii startu, jedno dziecko za drugim, w ręku trzyma woreczek –
          cegiełkę. Na wyznaczonej linii mety N. kładzie 2 obręcze hula-hoop, po 1 dla każdej drużyny. Na sygnał N. i słowa:
          Budujemy mur! pierwsze osoby z rzędów przyjmują pozycję w podporze tyłem, woreczek-cegiełkę kładą na brzuchu
          i wędrują w kierunku obręczy-muru. Kładą woreczek przy brzegu obręczy. Wstają i biegiem wracają do swojego rzędu.
          Teraz swoją cegiełkę w pozycji na czworakach zanoszą kolejne osoby i kładą w obręczy woreczek przy woreczku,
          tworząc mur.

          „Zabawa kotów piłkami”
          Miejsce: sala. Przybory: piłki.
          Dzieci w pozycji na czworakach toczą piłkę głową po podłodze. Co kilka kroków kładą się na plecach, rękami i nogami
          turlają piłeczkę, bawią się nią.
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247