Page 118 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 118
116 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
do podstawy programowej
programowej
dnia Zajęcia główne y ustalenie z weterynarzem, jakim zwierząt- f przedstawia swoje wyobrażenia w formie pracy
LEKARZ ZWIERZĄT – WETERYNARZ IV 1, 2, 5, 11, 18, 20 y Zajęcia plastyczne – „Moje zwierzątko” f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
plastyczno-technicznej (IV 1; 11)
I 5, 9; II 10; III 4, 9;
kiem dzieci mogą się opiekować
w swojej sali
podziękowanie za wizytę
(III 2)
panuje nad nieprzyjemną emocją, gdy przegra
f
(II 8)
omówienie i pokaz kolejnych etapów pracy
y
czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
plastycznej
f
f
(II 3; III 2; IV 18)
hodowanego w domu
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y y y ormowanie z gliny sylwetki zwierzątka f samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
malowanie rzeźby farbami plakatowymi
gra w ringo
I 2, 5; II 3, 8; III 2;
IV 18 y zabawa w berka
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?” f nazywa zwierzęta widoczne na ilustracji
i popołudniowa y oglądanie albumów i książek o psach (IV 2, 18)
I 5, 7, 9; III 5; IV 2, 4, y ćwiczenia poranne – Zestaw XI f korzysta z książek w celu zdobycia wiedzy na
8, 18, 19 y oglądanie albumów i książek o kotach temat zwierząt (IV 18, 19)
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 26 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa na czworakach „Pieski na spacer, f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
(IV 2)
pieski do budy” f czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
Zajęcia główne
Przygotowanie do nauki czytania i pisania
DAREK I DUDEK I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, – „Darek spotkał dudka” f koloruje (I 7, 9; IV 8)
przestrzega reguł zabawy (III 5)
f
3, 4, 5, 8, 9
zapoznanie z literą d, D: wysłuchanie wier-
y
wyróżnia głoskę d w nazwach (IV 2)
f
szyka, wyszukiwanie rysunków, w których
zna literę d, D (IV 4)
f
nazwach słychać głoskę d – KP2, s. 24, bu-
wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
f
dowanie modeli wyrazów dudek, Darek,
czytanie globalne, układanie wyrazów z li-
Wtorek y zabawa ruchowa „Pieski do budy” f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
buduje model wyrazu (IV 4, 9)
f
terą d, D
czyta globalnie (IV 4)
f
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 25 f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f bierze udział w organizowanych zajęciach
Zestaw XI f
ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przez lupę kory drzew instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
I 5; II 3; III 2; IV 18 y zabawa „Gonimy bańki mydlane” f dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
f czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
(II 3; III 2; IV 18)
Aktywność poranna y układanie z mozaiki geometrycznej sylwetek f przedstawia swoje wyobrażenia w formie pracy
i popołudniowa zwierząt konstrukcyjnej (IV 1)
I 5; IV 1, 2, 4, 5, 6, 7, y ozpoznawanie odgłosów zwierząt z gospo- f zna kształty figur geometrycznych (IV 12)
r
darstwa wiejskiego
12, 14, 18 y ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej f rozpoznaje zwierzęta na podstawie ich odgłosów
ZWIERZĘTA WOKÓŁ NAS y y y ćwiczenia poranne – Zestaw XI f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
(IV 2, 7, 18)
zna literę d, D i zaznacza ją w tekście (IV 4)
„Gdzie jest d, D?”
f
jest spostrzegawcze (IV 12)
zabawa dydaktyczna „Popatrz i zapamiętaj”
f
konstruowanie opowiadania „Zwierzaki też
określa położenie przedmiotów w przestrzeni
f
się przyjaźnią”
i względem innych przedmiotów (IV 14)
uczestniczy we wspólnym układaniu
zabawa orientacyjno-porządkowa
f
„Samochody”
opowiadania (IV 2, 6, 5)
Zajęcia główne y Zajęcia matematyczne – „Zbiory zwierząt” f myśli logicznie (IV 5)
grupuje zwierzęta ze względu na rodzaj
Środa I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 7. y zabawa „Duże i małe osobniki” – segrego- f (IV 12, 18)
wanie
8, 12, 14, 15, 18
y zabawa „Gdzie jest motek wełny?” f przelicza kropki na kostce do gry (IV 15)
rysuje odpowiednią liczbę elementów (I 7, 9;
y zabawa graficzno-matematyczna „Prążki f IV 8; IV 15)
kota”
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 27