Page 118 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 118

116  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
                                                                             do podstawy programowej
                     programowej
            dnia  Zajęcia główne     y  ustalenie z weterynarzem, jakim zwierząt-  f   przedstawia swoje wyobrażenia w formie pracy
             LEKARZ ZWIERZĄT –   WETERYNARZ  IV 1, 2, 5, 11, 18, 20  y Zajęcia plastyczne – „Moje zwierzątko”  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                        plastyczno-technicznej (IV 1; 11)
                  I 5, 9; II 10; III 4, 9;
                                      kiem dzieci mogą się opiekować
                                      w swojej sali
                                      podziękowanie za wizytę
                                                                        (III 2)
                                                                          panuje nad nieprzyjemną emocją, gdy przegra
                                                                       f
                                                                        (II 8)
                                      omówienie i pokaz kolejnych etapów pracy
                                     y
                                                                          czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                                      plastycznej
                                                                       f
                                      f
                                                                        (II 3; III 2; IV 18)
                                      hodowanego w domu
             Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  y y y  ormowanie z gliny sylwetki zwierzątka   f   samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
                                      malowanie rzeźby farbami plakatowymi
                                      gra w ringo
                  I 2, 5; II 3, 8; III 2;
                  IV 18              y  zabawa w berka
                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?”  f   nazywa zwierzęta widoczne na ilustracji
                  i popołudniowa     y  oglądanie albumów i książek o psach  (IV 2, 18)
                  I 5, 7, 9; III 5; IV 2, 4,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XI  f   korzysta z książek w celu zdobycia wiedzy na
                  8, 18, 19          y  oglądanie albumów i książek o kotach  temat zwierząt (IV 18, 19)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 26  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  zabawa na czworakach „Pieski na spacer,   f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
                                                                        (IV 2)
                                      pieski do budy”                  f   czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
                  Zajęcia główne
                                     Przygotowanie do nauki czytania i pisania
               DAREK I DUDEK  I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2,  – „Darek spotkał dudka”  f   koloruje (I 7, 9; IV 8)
                                                                          przestrzega reguł zabawy (III 5)
                                                                       f
                  3, 4, 5, 8, 9
                                      zapoznanie z literą d, D: wysłuchanie wier-
                                     y
                                                                          wyróżnia głoskę d w nazwach (IV 2)
                                                                       f
                                      szyka, wyszukiwanie rysunków, w których
                                                                          zna literę d, D (IV 4)
                                                                       f
                                      nazwach słychać głoskę d – KP2, s. 24, bu-
                                                                          wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                       f
                                      dowanie modeli wyrazów dudek, Darek,
                                      czytanie globalne, układanie wyrazów z li-
               Wtorek                y  zabawa ruchowa „Pieski do budy”  f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                          buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                       f
                                      terą d, D
                                                                          czyta globalnie (IV 4)
                                                                       f
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 25  f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                          układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                     Zestaw XI                         f
                                                                        ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przez lupę kory drzew  instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                  I 5; II 3; III 2; IV 18  y  zabawa „Gonimy bańki mydlane”  f   dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
                                                                       f   czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                                                                        (II 3; III 2; IV 18)
                  Aktywność poranna   y  układanie z mozaiki geometrycznej sylwetek   f   przedstawia swoje wyobrażenia w formie pracy
                  i popołudniowa      zwierząt                          konstrukcyjnej (IV 1)
                  I 5; IV 1, 2, 4, 5, 6, 7,   y  ozpoznawanie odgłosów zwierząt z gospo-  f   zna kształty figur geometrycznych (IV 12)
                                      r
                                      darstwa wiejskiego
                  12, 14, 18         y  ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej   f   rozpoznaje zwierzęta na podstawie ich odgłosów
               ZWIERZĘTA WOKÓŁ NAS   y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw XI  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        (IV 2, 7, 18)
                                                                          zna literę d, D i zaznacza ją w tekście (IV 4)
                                      „Gdzie jest d, D?”
                                                                       f
                                                                          jest spostrzegawcze (IV 12)
                                      zabawa dydaktyczna „Popatrz i zapamiętaj”
                                                                       f
                                      konstruowanie opowiadania „Zwierzaki też
                                                                          określa położenie przedmiotów w przestrzeni
                                                                       f
                                      się przyjaźnią”
                                                                        i względem innych przedmiotów (IV 14)
                                                                          uczestniczy we wspólnym układaniu
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa
                                                                       f
                                      „Samochody”
                                                                        opowiadania (IV 2, 6, 5)
                  Zajęcia główne     y Zajęcia matematyczne – „Zbiory zwierząt”  f   myśli logicznie (IV 5)
                                                                          grupuje zwierzęta ze względu na rodzaj
               Środa   I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 7.   y  zabawa „Duże i małe osobniki” – segrego-  f  (IV 12, 18)
                                      wanie
                  8, 12, 14, 15, 18
                                     y  zabawa „Gdzie jest motek wełny?”  f   przelicza kropki na kostce do gry (IV 15)
                                                                          rysuje odpowiednią liczbę elementów (I 7, 9;
                                     y  zabawa graficzno-matematyczna „Prążki   f  IV 8; IV 15)
                                      kota”
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 27
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123