Page 113 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 113

TYDZIEŃ 9  •  Jesienny deszcz  •  111



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  zabawa „Buty Bartka”           f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
               BARTEK   I 5, 7, 8, 9; III 3, 8; IV   y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 5
                    2, 3, 4, 5, 8, 9, 12
                                                                           łączy elementy w pary (IV 12)
                                                                        f
                                      Zestaw IX
                                                                           bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                                                        f
                                                                          chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
               Wtorek   I BURAK  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje zmian  w  przyrodzie  późną   f   dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
                                                                          cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                        jesienią
                    I 5; III 5, 18
                                        zabawa bieżna „Berek z piłkami”
                                      y
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa rozwijająca logiczne myślenie „Co   f   rozpoznaje odgłosy z najbliższego otoczenia
                    i popołudniowa      słychać w domu?”                  (III 2; IV 5, 7)
                    I 5, 7; III 2; IV 2, 5,   y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 6  f   myśli logicznie (IV 5)
                    7, 8, 12          y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                      y  zabawa „Figury geometryczne”   f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
                                      y  zabawa „Dokończ zdanie”          (IV 2)
                                      y  zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę””  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    Zajęcia główne    Zajęcia przyrodnicze – „Wieje wiatr”  f   zna podstawowe figury geometryczne (IV 12)
                                                                           kończy rozpoczęte zdanie (IV 2)
                    I 5, 9; II 3; III 2; IV 1,   y  pogadanka wprowadzająca  f   wypowiada się na temat wiatru (IV 2, 18)
                    2, 5, 7, 18, 19   y  zabawa badawcza „Jak wywołać wiatr?”  f   wnioskuje na podstawie przeprowadzonych
                                      y  „Do czego służy wiatr?” – podawanie   f   wie, jakie jest zastosowanie i skutki wiatru
                                                                          doświadczeń (IV 5, 19)
                CZYM JEST WIATR?      y y y Zajęcia umuzykalniające – piosenka Jesień   f   reguluje swój oddech (I 9)
                                        propozycji
                                                                        f
                                        praca z obrazkiem „Jak silny może być
                                                                          (IV 18, 19)
                                        wiatr?”
                                        ćwiczenia oddechowe „Ja – wiatr”
                                                                           ćwiczy aparat mowy (I 9; IV 2)
                                                                        f
                                        zabawa „Odgłosy wiatru”
                                                                           reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                        f
                                                                           wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa ze śpiewem (Powitanie
                Środa                 z czerwonym parasolem             f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                                      y
                                                                           odczuwa radość ze wspólnej zabawy
                                                                        f
                                        jesienne)
                                                                          z rówieśnikami (II 3; III 2)
                                      y  zabawa z liśćmi z wykorzystaniem nagrania     dostosowuje swój ruch do tempa muzyki (IV
                                        Szybko – wolno – CD, 30         f
                                                                          1, 7)
                                      y  wprowadzenie i omówienie piosenki Jesień     posługuje się materiałem przyrodniczym
                                        z czerwonym parasolem – CD, 9 i 10  f
                                                                          w zabawie (IV 11, 18)
                                      y  zabawa ruchowa do piosenki        wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
                                      y  zabawa „Kropelki deszczu”      f   sprawdza i określa kierunek i nasilenie wiatru
                                                                        f
                                      y  zabawa ruchowa ze śpiewem (Pożegnanie   (IV 18, 19)
                                        jesienne)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  układanie kompozycji z materiału
                    I 2, 5; III 5; IV 11,   przyrodniczego
                    18, 19            y  zabawa ruchowa „Na wietrze”
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Nasze chmurki”  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 7    (III 2)
                    I 5, 9; II 1, 4; III 2, 8;   y y  zabawa konstrukcyjna „Samoloty”  f   określa swój nastrój i przedstawia go w postaci
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw IX
                                                                          rysunku (II 1, 4)
                    IV 2, 5, 11, 12, 15
                JESIENIĄ W LESIE      y y y  zabawa z wykorzystaniem chusty anima-  f   łączy takie same rysunki (IV 12)
                                        cyjnej „Kolorowy wiatr”
                                                                           przelicza elementy (IV 15)
                                                                        f
                                                                           posługuje się liczebnikami porządkowymi
                                        zabawa „O którym obrazku mówię?”
                                                                        f
                                        zabawa na czworakach „Zabawa kotów
                                                                          (IV 2, 15)
                                        piłkami”
                                                                           rozwija sprawność manualną podczas wykony-
                                                                        f
                                                                          wania składanki z papieru (I 9; IV 11)
                Czwartek   Zajęcia główne  Zajęcia z wykorzystaniem utworu   f   rozpoznaje  obrazek  na  podstawie  opisu
                                      literackiego – Jesień, wiersz Heleny
                    I 5, 9; II 11; III 2, 8;
                                                                          słownego (III 8; IV 5)
                                      Bechlerowej
                    IV 1, 2, 3, 4, 5, 11,
                                                                           słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                        f
                    15, 18
                                        r
                                        ozmowa na temat treści wiersza
                                      y y  wysłuchanie utworu           f   wypowiada się na temat treści wiersza i własnych
                                                                          doświadczeń (IV 2, 3, 5)
                                        r
                                      y  ozpoznawanie za pomocą dotyku darów     rozpoznaje dary jesieni (IV 5, 18)
                                        jesieni przyniesionych z lasu   f
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118