Page 113 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 113
TYDZIEŃ 9 • Jesienny deszcz • 111
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa „Buty Bartka” f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
BARTEK I 5, 7, 8, 9; III 3, 8; IV y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 5
2, 3, 4, 5, 8, 9, 12
łączy elementy w pary (IV 12)
f
Zestaw IX
bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
f
chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
Wtorek I BURAK Zajęcia w ogrodzie y obserwacje zmian w przyrodzie późną f dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
cji słownej i pokazu (I 5, 8)
jesienią
I 5; III 5, 18
zabawa bieżna „Berek z piłkami”
y
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y zabawa rozwijająca logiczne myślenie „Co f rozpoznaje odgłosy z najbliższego otoczenia
i popołudniowa słychać w domu?” (III 2; IV 5, 7)
I 5, 7; III 2; IV 2, 5, y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 6 f myśli logicznie (IV 5)
7, 8, 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw IX f koloruje (I 7; IV 8)
y zabawa „Figury geometryczne” f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
y zabawa „Dokończ zdanie” (IV 2)
y zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia główne Zajęcia przyrodnicze – „Wieje wiatr” f zna podstawowe figury geometryczne (IV 12)
kończy rozpoczęte zdanie (IV 2)
I 5, 9; II 3; III 2; IV 1, y pogadanka wprowadzająca f wypowiada się na temat wiatru (IV 2, 18)
2, 5, 7, 18, 19 y zabawa badawcza „Jak wywołać wiatr?” f wnioskuje na podstawie przeprowadzonych
y „Do czego służy wiatr?” – podawanie f wie, jakie jest zastosowanie i skutki wiatru
doświadczeń (IV 5, 19)
CZYM JEST WIATR? y y y Zajęcia umuzykalniające – piosenka Jesień f reguluje swój oddech (I 9)
propozycji
f
praca z obrazkiem „Jak silny może być
(IV 18, 19)
wiatr?”
ćwiczenia oddechowe „Ja – wiatr”
ćwiczy aparat mowy (I 9; IV 2)
f
zabawa „Odgłosy wiatru”
reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
f
wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
f
zabawa ruchowa ze śpiewem (Powitanie
Środa z czerwonym parasolem f śpiewa piosenkę (IV 7)
y
odczuwa radość ze wspólnej zabawy
f
jesienne)
z rówieśnikami (II 3; III 2)
y zabawa z liśćmi z wykorzystaniem nagrania dostosowuje swój ruch do tempa muzyki (IV
Szybko – wolno – CD, 30 f
1, 7)
y wprowadzenie i omówienie piosenki Jesień posługuje się materiałem przyrodniczym
z czerwonym parasolem – CD, 9 i 10 f
w zabawie (IV 11, 18)
y zabawa ruchowa do piosenki wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
y zabawa „Kropelki deszczu” f sprawdza i określa kierunek i nasilenie wiatru
f
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Pożegnanie (IV 18, 19)
jesienne)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y układanie kompozycji z materiału
I 2, 5; III 5; IV 11, przyrodniczego
18, 19 y zabawa ruchowa „Na wietrze”
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Nasze chmurki” f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 7 (III 2)
I 5, 9; II 1, 4; III 2, 8; y y zabawa konstrukcyjna „Samoloty” f określa swój nastrój i przedstawia go w postaci
ćwiczenia poranne – Zestaw IX
rysunku (II 1, 4)
IV 2, 5, 11, 12, 15
JESIENIĄ W LESIE y y y zabawa z wykorzystaniem chusty anima- f łączy takie same rysunki (IV 12)
cyjnej „Kolorowy wiatr”
przelicza elementy (IV 15)
f
posługuje się liczebnikami porządkowymi
zabawa „O którym obrazku mówię?”
f
zabawa na czworakach „Zabawa kotów
(IV 2, 15)
piłkami”
rozwija sprawność manualną podczas wykony-
f
wania składanki z papieru (I 9; IV 11)
Czwartek Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem utworu f rozpoznaje obrazek na podstawie opisu
literackiego – Jesień, wiersz Heleny
I 5, 9; II 11; III 2, 8;
słownego (III 8; IV 5)
Bechlerowej
IV 1, 2, 3, 4, 5, 11,
słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
f
15, 18
r
ozmowa na temat treści wiersza
y y wysłuchanie utworu f wypowiada się na temat treści wiersza i własnych
doświadczeń (IV 2, 3, 5)
r
y ozpoznawanie za pomocą dotyku darów rozpoznaje dary jesieni (IV 5, 18)
jesieni przyniesionych z lasu f