Page 112 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 112

PLAN PRACY

          WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

          LISTOPAD












          tydzień 9: JESIENNY DESZCZ


           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa słownikowa „Deszczyk pada”  f   zna czasowniki związane ze zjawiskiem
                  i popołudniowa     y  zabawa plastyczna „Chmury”      deszczu (IV 2, 18)
                  I 5, 7; IV 1, 2, 8, 11,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   posługuje się nożyczkami (I 7)
                  18, 19             y  zabawa ruchowa „W deszczową pogodę”  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                     y  zabawa badawcza „Kropelki”     f   wykonuje pracę plastyczną (IV 1, 11)
                                     y  zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                       f   wykonuje doświadczenia związane z wodą
                                                                        (IV 19)
                  Zajęcia główne     Zabawy dydaktyczne – „Pada deszcz”  f   rozwiązuje zagadkę (IV 5)
                                      r
                  I 5, 7; II 1, 3, 7; III 1;   y  ozwiązywanie zagadki wprowadzającej  f   zna właściwości deszczu (IV 18)
                  IV 1, 5, 11, 12, 15, 18   y  pogadanka na temat deszczu  f   rozpoznaje i kontynuuje regularność
               PARASOLE              y y  zabawy matematyczne: „Krople deszczu”,   f   klasyfikuje przedmioty według wielkości
                                      kontynuowanie rytmów
                                                                        w układzie elementów (IV 12)
                                      „Pada deszcz”
                                                                        (IV 12)
                                     y y  zabawa ruchowa „Burza”       f   liczy elementy w zbiorach i porównuje
               Poniedziałek          y Zajęcia plastyczne – „Wyklejamy parasole”  f   dopasowuje elementy w tym samym kolorze
                                      zapoznanie z Kartami pracy. Część 2
                                                                        liczebność zbiorów (IV 15)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 2
                                                                        (IV 12)
                                      omówienie budowy parasola
                                                                          wykazuje się inwencją twórczą podczas pracy
                                     y
                                                                       f
                                      worzenie pracy poprzez przyklejanie ma-
                                      t
                                                                        plastycznej (IV 1, 11)
                                     y
                                      teriałów na kartkę z brystolu    f   łączy ze sobą materiały za pomocą kleju
                                     y  prezentacja wykonanych parasoli  (I 7; IV 1)
                                                                       f   pokonuje nieśmiałość podczas prezentacji
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa tropiąca „Wiewiórki”    swojej pracy plastycznej (II 1, 7)
                  I 5; II 3; III 2; IV 18,   y  obserwacje przyrodnicze – oglądanie liści   f   odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy
                  19                  pod lupą                          (II 3; III 1)
                                                                       f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówie-
                                                                        śnikami (II 3; III 2)
                                                                       f   dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV
                                                                        18, 19)
                  Aktywność poranna   y  zabawa konstrukcyjna „Krople deszczu”  f   konstruuje prosty instrument i gra na nim
                  i popołudniowa     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 3   (IV 7, 11)
                  I 5; III 5; IV 5, 6, 7,   y y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   odwzorowuje rysunki w przestrzeni sieci
                                      zabawa słowna „Utwórz rym”
               BARTEK I BURAK  Zajęcia główne  y y Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   rozwiązuje rebusy (IV 5, 9)
                  8, 9, 11
                                                                        kwadratowej (IV 8)
                                      zabawa muzyczno-ruchowa „Drzewa”
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      zabawa bieżna „Ogonki”
                                                                       f
                                                                          tworzy rymy do podanych słów (IV 6)
                                                                       f
                                                                          reaguje na ustalony sygnał dźwiękowy
                  I 5, 7, 8, 9; III 3, 8; IV  – „Bartek wie, że buraki są zdrowe”
                                                                        (III 5; IV 7)
                  2, 3, 4, 5, 8, 9, 12  y  zapoznanie z literą b, B: wysłuchanie wier-  f   wyróżnia głoskę b w nazwach (IV 2)
               Wtorek                 szyka, wyszukiwanie rysunków, w których   f   zna literę b, B (IV 4)
                                                                       f
                                      nazwach słychać głoskę b – KP2, s. 4, bu-
                                                                          wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                      dowanie modeli wyrazów burak i Bartek,   f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                       f
                                      układanie wyrazów z literą b, B  f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                     y  zabawa ruchowa „Bęc!”          f   czyta globalnie (IV 4)
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117