Page 112 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 112
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
LISTOPAD
tydzień 9: JESIENNY DESZCZ
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa słownikowa „Deszczyk pada” f zna czasowniki związane ze zjawiskiem
i popołudniowa y zabawa plastyczna „Chmury” deszczu (IV 2, 18)
I 5, 7; IV 1, 2, 8, 11, y ćwiczenia poranne – Zestaw IX f posługuje się nożyczkami (I 7)
18, 19 y zabawa ruchowa „W deszczową pogodę” f koloruje (I 7; IV 8)
y zabawa badawcza „Kropelki” f wykonuje pracę plastyczną (IV 1, 11)
y zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f wykonuje doświadczenia związane z wodą
(IV 19)
Zajęcia główne Zabawy dydaktyczne – „Pada deszcz” f rozwiązuje zagadkę (IV 5)
r
I 5, 7; II 1, 3, 7; III 1; y ozwiązywanie zagadki wprowadzającej f zna właściwości deszczu (IV 18)
IV 1, 5, 11, 12, 15, 18 y pogadanka na temat deszczu f rozpoznaje i kontynuuje regularność
PARASOLE y y zabawy matematyczne: „Krople deszczu”, f klasyfikuje przedmioty według wielkości
kontynuowanie rytmów
w układzie elementów (IV 12)
„Pada deszcz”
(IV 12)
y y zabawa ruchowa „Burza” f liczy elementy w zbiorach i porównuje
Poniedziałek y Zajęcia plastyczne – „Wyklejamy parasole” f dopasowuje elementy w tym samym kolorze
zapoznanie z Kartami pracy. Część 2
liczebność zbiorów (IV 15)
wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 2
(IV 12)
omówienie budowy parasola
wykazuje się inwencją twórczą podczas pracy
y
f
worzenie pracy poprzez przyklejanie ma-
t
plastycznej (IV 1, 11)
y
teriałów na kartkę z brystolu f łączy ze sobą materiały za pomocą kleju
y prezentacja wykonanych parasoli (I 7; IV 1)
f pokonuje nieśmiałość podczas prezentacji
Zajęcia w ogrodzie y zabawa tropiąca „Wiewiórki” swojej pracy plastycznej (II 1, 7)
I 5; II 3; III 2; IV 18, y obserwacje przyrodnicze – oglądanie liści f odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy
19 pod lupą (II 3; III 1)
f odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówie-
śnikami (II 3; III 2)
f dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV
18, 19)
Aktywność poranna y zabawa konstrukcyjna „Krople deszczu” f konstruuje prosty instrument i gra na nim
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 3 (IV 7, 11)
I 5; III 5; IV 5, 6, 7, y y ćwiczenia poranne – Zestaw IX f odwzorowuje rysunki w przestrzeni sieci
zabawa słowna „Utwórz rym”
BARTEK I BURAK Zajęcia główne y y Przygotowanie do nauki czytania i pisania f rozwiązuje rebusy (IV 5, 9)
8, 9, 11
kwadratowej (IV 8)
zabawa muzyczno-ruchowa „Drzewa”
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
zabawa bieżna „Ogonki”
f
tworzy rymy do podanych słów (IV 6)
f
reaguje na ustalony sygnał dźwiękowy
I 5, 7, 8, 9; III 3, 8; IV – „Bartek wie, że buraki są zdrowe”
(III 5; IV 7)
2, 3, 4, 5, 8, 9, 12 y zapoznanie z literą b, B: wysłuchanie wier- f wyróżnia głoskę b w nazwach (IV 2)
Wtorek szyka, wyszukiwanie rysunków, w których f zna literę b, B (IV 4)
f
nazwach słychać głoskę b – KP2, s. 4, bu-
wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
dowanie modeli wyrazów burak i Bartek, f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
f
układanie wyrazów z literą b, B f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
y zabawa ruchowa „Bęc!” f czyta globalnie (IV 4)