Page 117 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 117
TYDZIEŃ 11 • Mój zwierzak • 115
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Obrazki” – układanie zebranego f samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
wie, jak Polacy obchodzą Święto Niepodległości
materiału przyrodniczego
I 2, 5, 6; III 5;
f
Czwartek IV 7, 11 y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka f układa kompozycje z materiału naturalnego
(III 2; IV 10)
na sygnał”
(I 6; IV 11)
f reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
Aktywność poranna y wycinanie sylwet do teatrzyku cieni f posługuje się nożyczkami (I 7)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 21 f wykonuje sylwety do teatrzyku cieni (IV 1, 11)
I 5, 6, 7, 8, 9; III 2; IV y ćwiczenia poranne – Zestaw X f liczy elementy i łączy je z odpowiednią cyfrą
1, 8, 10, 11, 12, 15, y zabawa w teatrzyk cieni (IV 15)
18, 19 y zabawa utrwalająca wiedzę o Polsce f zna kształty figur geometrycznych (IV 12)
„Prawda czy fałsz” f jest spostrzegawcze (IV 12)
zapisuje samodzielnie liczbę (I 7, 9; IV 8, 15)
zabawa rzutna „Do trzech podaj”
y
f
CO TO ZA CIENIE? Zajęcia główne Zajęcia badawcze – „Zabawy z cieniami” f inicjuje zabawę teatralną (I 6)
rozumie zjawisko odbicia światła (IV 18, 19)
f
I 5, 8; III 8; IV 1, 2, 3,
łuchanie wiersza Danuty Gellnerowej
s
y
zna podstawowe wiadomości o Polsce
f
Cienie
5, 18, 19
(III 2; IV 10)
ozmowa na temat treści
r
y
wypowiada się na temat treści wiersza (IV 2, 3, 5)
f
zabawa ruchowa „Zgadnij, co robię”
y y zabawa „Przedmioty i ich cienie” f słucha wiersza (III 8; IV 3)
uczestniczy w zabawie naśladowczej (IV 1)
f
Piątek y praca przy stolikach „Co/kto rzuca taki f odgaduje zagadki (IV 5)
cień?”
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f myśli logicznie (IV 5)
bierze udział w organizowanych zajęciach
Zestaw X f
ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
Zajęcia w ogrodzie y zabawa integracyjna „Kto dotknie lwa?” instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
I 5; III 2, 5 y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu f odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
terenowego (III 2)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
tydzień 11: MÓJ ZWIERZAK
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y y y y zabawa „Gramy w rymy” f szuka rymujących się nazw obrazków (IV 6)
LEKARZ ZWIERZĄT – WETERYNARZ Zajęcia główne y y Zajęcia społeczne – spotkanie f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
przestrzega reguł gry
zabawa twórcza „Obrazki z patyczków”
i popołudniowa
f
I 5, 7, 9; IV 5, 6, 8, 12
ćwiczenia poranne – Zestaw XI
odwzorowuje obrazek z patyczków (IV 12)
f
obrysowywanie szablonów zwierząt
myśli logicznie (IV 5)
f
zabawa „Zgadnij, o czym mówię”
obrysowuje szablony na kartce (I 7, 9; IV 8)
zabawa rzutna „Traf i zdobądź punkty”
f
wskazuje przedmiot na podstawie opisu słow-
f
nego (IV 12)
z weterynarzem
I 5, 9; II 10; III 4, 9;
wie, czym się zajmuje weterynarz (IV 18, 20)
f
IV 1, 2, 5, 11, 18, 20
przygotowanie do spotkania – ustalenie
y
słucha uważnie i zadaje pytania (III 9)
f
pytań
r
nazywa zwierzęta widoczne na ilustracji
f
opieki nad zwierzętami
(IV 2, 18)
wspólne wykonanie ćwiczeń w KP2,
y y ozmowa na temat pracy weterynarza, f używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
wypowiada się na temat zwierząt, odwołując się
f
Poniedziałek ściami na temat zwierząt domowych, f jest empatyczne wobec zwierząt (II 10)
s. 22–23 – wymienianie się wiadomo-
do swoich doświadczeń i treści obrazka (IV 2,
5, 18)
opieki nad nimi; czytanie globalne;
wymyślanie hasła plakatowego o psie
rozwija sprawność manualną podczas lepienia
f
zabawa dydaktyczna „Szpital dla zwierząt”
y
z gliny (I 9; IV 11)