Page 117 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 117

TYDZIEŃ 11  •  Mój zwierzak  •  115



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Obrazki” – układanie zebranego   f   samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
                                                                           wie, jak Polacy obchodzą Święto Niepodległości
                                        materiału przyrodniczego
                    I 2, 5, 6; III 5;
                                                                        f
                Czwartek  IV 7, 11    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka   f   układa kompozycje z materiału naturalnego
                                                                          (III 2; IV 10)
                                        na sygnał”
                                                                          (I 6; IV 11)
                                                                        f   reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
                    Aktywność poranna   y  wycinanie sylwet do teatrzyku cieni  f   posługuje się nożyczkami (I 7)
                    i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 21  f   wykonuje sylwety do teatrzyku cieni (IV 1, 11)
                    I 5, 6, 7, 8, 9; III 2; IV   y  ćwiczenia poranne – Zestaw X  f   liczy elementy i łączy je z odpowiednią cyfrą
                    1, 8, 10, 11, 12, 15,   y  zabawa w teatrzyk cieni    (IV 15)
                    18, 19            y  zabawa utrwalająca wiedzę o Polsce   f   zna kształty figur geometrycznych (IV 12)
                                        „Prawda czy fałsz”              f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                                                                           zapisuje samodzielnie liczbę (I 7, 9; IV 8, 15)
                                        zabawa rzutna „Do trzech podaj”
                                      y
                                                                        f
                CO TO ZA CIENIE?  Zajęcia główne  Zajęcia badawcze – „Zabawy z cieniami”  f   inicjuje zabawę teatralną (I 6)
                                                                           rozumie zjawisko odbicia światła (IV 18, 19)
                                                                        f
                    I 5, 8; III 8; IV 1, 2, 3,
                                        łuchanie wiersza Danuty  Gellnerowej
                                        s
                                      y
                                                                           zna podstawowe wiadomości o Polsce
                                                                        f
                                        Cienie
                    5, 18, 19
                                                                          (III 2; IV 10)
                                        ozmowa na temat treści
                                        r
                                      y
                                                                           wypowiada się na temat treści wiersza (IV 2, 3, 5)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Zgadnij, co robię”
                                      y y  zabawa „Przedmioty i ich cienie”  f   słucha wiersza (III 8; IV 3)
                                                                           uczestniczy w zabawie naśladowczej (IV 1)
                                                                        f
                Piątek                y  praca przy stolikach „Co/kto rzuca taki   f   odgaduje zagadki (IV 5)
                                        cień?”
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   myśli logicznie (IV 5)
                                                                           bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                      Zestaw X                          f
                                                                          ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa integracyjna „Kto dotknie lwa?”  instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                    I 5; III 2, 5     y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu   f   odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                                        terenowego                        (III 2)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
            tydzień 11: MÓJ ZWIERZAK
            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y y y y  zabawa „Gramy w rymy”  f   szuka rymujących się nazw obrazków (IV 6)
                LEKARZ ZWIERZĄT – WETERYNARZ  Zajęcia główne  y y Zajęcia społeczne – spotkanie   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                           przestrzega reguł gry
                                        zabawa twórcza „Obrazki z patyczków”
                    i popołudniowa
                                                                        f
                    I 5, 7, 9; IV 5, 6, 8, 12
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw XI
                                                                           odwzorowuje obrazek z patyczków (IV 12)
                                                                        f
                                        obrysowywanie szablonów zwierząt
                                                                           myśli logicznie (IV 5)
                                                                        f
                                        zabawa „Zgadnij, o czym mówię”
                                                                           obrysowuje szablony na kartce (I 7, 9; IV 8)
                                        zabawa rzutna „Traf i zdobądź punkty”
                                                                        f
                                                                           wskazuje przedmiot na podstawie opisu słow-
                                                                        f
                                                                          nego (IV 12)
                                      z weterynarzem
                    I 5, 9; II 10; III 4, 9;
                                                                           wie, czym się zajmuje weterynarz (IV 18, 20)
                                                                        f
                    IV 1, 2, 5, 11, 18, 20
                                        przygotowanie do spotkania – ustalenie
                                      y
                                                                           słucha uważnie i zadaje pytania (III 9)
                                                                        f
                                        pytań
                                        r
                                                                           nazywa zwierzęta widoczne na ilustracji
                                                                        f
                                        opieki nad zwierzętami
                                                                          (IV 2, 18)
                                        wspólne wykonanie ćwiczeń w KP2,
                                      y y  ozmowa na temat pracy weterynarza,   f   używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
                                                                           wypowiada się na temat zwierząt, odwołując się
                                                                        f
                Poniedziałek            ściami na temat zwierząt domowych,   f   jest empatyczne wobec zwierząt (II 10)
                                        s. 22–23 – wymienianie się wiadomo-
                                                                          do swoich doświadczeń i treści obrazka (IV 2,
                                                                          5, 18)
                                        opieki nad nimi; czytanie globalne;
                                        wymyślanie hasła plakatowego o psie
                                                                           rozwija sprawność manualną podczas lepienia
                                                                        f
                                        zabawa dydaktyczna „Szpital dla zwierząt”
                                      y
                                                                          z gliny (I 9; IV 11)
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122