Page 119 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 119

TYDZIEŃ 11  •  Mój zwierzak  •  117



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia umuzykalniające – „Zwierzęta   f   wskazuje podobieństwa i różnice między
                    I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 7.  wokół nas”
                                                                          obrazkami (IV 12)
                ZWIERZĘTA WOKÓŁ NAS   y y y  zabawa naśladowcza „Marsz zwierzaków”  f   rysuje o 2 figury więcej niż jest w zbiorze (I 7,
                                        melodyczne powitanie
                                                                           przelicza figury (IV 12, 15)
                    8, 12, 14, 15, 18
                                      y
                                                                        f
                                        zabawa „Spacer po lesie” z wykorzystaniem
                                                                          9; IV 8, 15)
                                        Szybko – wolno – CD, 30
                                                                           odśpiewuje usłyszaną melodię (IV 7)
                                                                        f
                                        zabawy „Psy i  koty” z  wykorzystaniem
                                                                           naśladuje ruchy zwierząt (IV 1, 18)
                                                                        f
                                                                           reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
                                        nagrania zabawy Wysoko – nisko – CD, 31
                                                                        f
                                                                          (IV 7)
                    Zajęcia w ogrodzie  y y  melodyczne pożegnanie      f   zauważa zmianę tempa i wysokości dźwięków
                                        zabawa rzutna „Piłka w kole”
                                                                           chwyta i rzuca piłkę (I 5)
                                                                        f
                Środa   I 2, 5; III 5  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu   f   współdziała w zabawie (III 5)
                                        terenowego
                                                                           przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                        f
                                                                        f   samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
                    Aktywność poranna   y  zabawa słuchowa w kole „Głuchy telefon”  f   słucha uważnie (III 8)
                    i popołudniowa    y  ćwiczenia oddechowe „Czyja piłeczka   f   reguluje swój oddech (I 9)
                    I 5, 9; III 5, 7, 8; IV   potoczy się dalej?”       f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    12                y  ćwiczenia poranne – Zestaw XI  f   układa tasiemkę we wskazanym kształcie
                                      y  zabawa „Tasiemki” – układanie według   (IV 12)
                                        wzoru i z pamięci               f   układa puzzle (IV 12)
                                      y  puzzle „Zwierzaki”             f   współdziała z innymi dziećmi (III 5, 7)
                                      y  zabawa na czworakach „Zabawa kotów   f   wypowiada się na temat swoich pupili
                                        piłkami”                          (IV 2, 5, 18)
                                                                        f   czyta globalnie nazwy zwierząt (IV 4, 18)
                    Zajęcia główne    Zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu   f   wie, że zwierzęta odczuwają, i przejawia wobec
                    I 5, 7, 9; II 3; III 1, 2,   literackiego – Mamo, chcę mieć pieska,   f   wie, jak należy opiekować się pupilem (II 10;
                                                                          nich życzliwość i troskę (II 10)
                    5, 7, 8; II 10; IV 2, 3,
                                      opowiadanie Moniki Niewielskiej
                POMAGAMY ZWIERZĘTOM   y y  nazywanie zwierząt przedstawionych na   f   słucha uważnie opowiadania (III 8; IV 3)
                    4, 5, 8, 9, 18, 20
                                        swobodne wypowiedzi dzieci na temat
                                      y
                                                                          IV 18)
                                        pupili
                                                                           wypowiada się na temat treści tekstu (IV 3, 5)
                                                                        f
                                        ilustracjach, planszach – dobieranie
                                                                           wie, jaką funkcję spełnia schronisko dla zwierząt
                                                                        f
                                        podpisów
                                                                          (IV 18, 20)
                                        pogadanka „Jak opiekuję się swoim
                                                                           uczestniczy w akcji pomagania zwierzętom
                                                                        f
                                        pupilem?”
                                                                          (II 10; IV 18)
                                        wysłuchanie i omówienie treści utworu
                                                                           wie, czym się żywią zwierzęta (IV 18)
                                                                        f
                                        zwierząt w schronisku
                                                                           wie, jaką funkcję pełni plakat (IV 9)
                Czwartek              y y y  oglądanie ilustracji przedstawiających życie   f   koloruje obrazek (I 7, 9; IV 8)
                                                                        f
                                        wspólne zaplanowanie akcji „Pomagamy
                                                                           współpracuje z dziećmi podczas organizowania
                                                                        f
                                        zwierzętom”
                                                                          pracy (III 5, 7)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 28
                                      y
                                      Zajęcia plastyczne – „Pomagamy    f   odczuwa satysfakcję ze wspólnie wykonanej
                                                                          pracy (II 3; III 1, 2)
                                      zwierzętom”                       f   zauważa zmiany w przyrodzie związane
                                        r
                                      y  ozmowy o organizacji przedszkolnej akcji   z aktualną porą roku (IV 16, 18)
                                        pomocy zwierzętom ze schroniska  f   wie, jakie są charakterystyczne cechy jesieni
                                      y  utrwalenie informacji na temat plakatu  i zimy (IV 16, 18)
                                      y  wykonanie plakatów w grupach   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      y  prezentacja i rozwieszenie plakatów na
                                        terenie przedszkola
                    Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja zmian w przyrodzie późną
                    I 5, 2; III 5; IV 16, 18  jesienią
                                      y  zabawa „Biegnij – wróć!”
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Głoski w słowie”     f   dokonuje analizy głoskowej słów (IV 2)
                Piątek  i popołudniowa  y y  wykonanie witrażyka z KA, k. 9  f   wykonuje składankę z papieru (IV 11)
                    I 5; IV 2, 5, 7, 11, 12,
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw XI
                                                                           posługuje się nożyczkami (I 7)
                                                                        f
                    15, 18            y  zagadki „Co to za zwierzę?”    f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124