Page 119 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 119
TYDZIEŃ 11 • Mój zwierzak • 117
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia umuzykalniające – „Zwierzęta f wskazuje podobieństwa i różnice między
I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 7. wokół nas”
obrazkami (IV 12)
ZWIERZĘTA WOKÓŁ NAS y y y zabawa naśladowcza „Marsz zwierzaków” f rysuje o 2 figury więcej niż jest w zbiorze (I 7,
melodyczne powitanie
przelicza figury (IV 12, 15)
8, 12, 14, 15, 18
y
f
zabawa „Spacer po lesie” z wykorzystaniem
9; IV 8, 15)
Szybko – wolno – CD, 30
odśpiewuje usłyszaną melodię (IV 7)
f
zabawy „Psy i koty” z wykorzystaniem
naśladuje ruchy zwierząt (IV 1, 18)
f
reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
nagrania zabawy Wysoko – nisko – CD, 31
f
(IV 7)
Zajęcia w ogrodzie y y melodyczne pożegnanie f zauważa zmianę tempa i wysokości dźwięków
zabawa rzutna „Piłka w kole”
chwyta i rzuca piłkę (I 5)
f
Środa I 2, 5; III 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu f współdziała w zabawie (III 5)
terenowego
przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f
f samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
Aktywność poranna y zabawa słuchowa w kole „Głuchy telefon” f słucha uważnie (III 8)
i popołudniowa y ćwiczenia oddechowe „Czyja piłeczka f reguluje swój oddech (I 9)
I 5, 9; III 5, 7, 8; IV potoczy się dalej?” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
12 y ćwiczenia poranne – Zestaw XI f układa tasiemkę we wskazanym kształcie
y zabawa „Tasiemki” – układanie według (IV 12)
wzoru i z pamięci f układa puzzle (IV 12)
y puzzle „Zwierzaki” f współdziała z innymi dziećmi (III 5, 7)
y zabawa na czworakach „Zabawa kotów f wypowiada się na temat swoich pupili
piłkami” (IV 2, 5, 18)
f czyta globalnie nazwy zwierząt (IV 4, 18)
Zajęcia główne Zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu f wie, że zwierzęta odczuwają, i przejawia wobec
I 5, 7, 9; II 3; III 1, 2, literackiego – Mamo, chcę mieć pieska, f wie, jak należy opiekować się pupilem (II 10;
nich życzliwość i troskę (II 10)
5, 7, 8; II 10; IV 2, 3,
opowiadanie Moniki Niewielskiej
POMAGAMY ZWIERZĘTOM y y nazywanie zwierząt przedstawionych na f słucha uważnie opowiadania (III 8; IV 3)
4, 5, 8, 9, 18, 20
swobodne wypowiedzi dzieci na temat
y
IV 18)
pupili
wypowiada się na temat treści tekstu (IV 3, 5)
f
ilustracjach, planszach – dobieranie
wie, jaką funkcję spełnia schronisko dla zwierząt
f
podpisów
(IV 18, 20)
pogadanka „Jak opiekuję się swoim
uczestniczy w akcji pomagania zwierzętom
f
pupilem?”
(II 10; IV 18)
wysłuchanie i omówienie treści utworu
wie, czym się żywią zwierzęta (IV 18)
f
zwierząt w schronisku
wie, jaką funkcję pełni plakat (IV 9)
Czwartek y y y oglądanie ilustracji przedstawiających życie f koloruje obrazek (I 7, 9; IV 8)
f
wspólne zaplanowanie akcji „Pomagamy
współpracuje z dziećmi podczas organizowania
f
zwierzętom”
pracy (III 5, 7)
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 28
y
Zajęcia plastyczne – „Pomagamy f odczuwa satysfakcję ze wspólnie wykonanej
pracy (II 3; III 1, 2)
zwierzętom” f zauważa zmiany w przyrodzie związane
r
y ozmowy o organizacji przedszkolnej akcji z aktualną porą roku (IV 16, 18)
pomocy zwierzętom ze schroniska f wie, jakie są charakterystyczne cechy jesieni
y utrwalenie informacji na temat plakatu i zimy (IV 16, 18)
y wykonanie plakatów w grupach f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y prezentacja i rozwieszenie plakatów na
terenie przedszkola
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja zmian w przyrodzie późną
I 5, 2; III 5; IV 16, 18 jesienią
y zabawa „Biegnij – wróć!”
Aktywność poranna y zabawa „Głoski w słowie” f dokonuje analizy głoskowej słów (IV 2)
Piątek i popołudniowa y y wykonanie witrażyka z KA, k. 9 f wykonuje składankę z papieru (IV 11)
I 5; IV 2, 5, 7, 11, 12,
ćwiczenia poranne – Zestaw XI
posługuje się nożyczkami (I 7)
f
15, 18 y zagadki „Co to za zwierzę?” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)