Page 121 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 121
TYDZIEŃ 12 • Dzień Pluszowego Misia • 119
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
f reaguje na ustalony sygnał dźwiękowy
Ponie- działek f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
(III 5; IV 7)
f samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 33 f opowiada historyjkę przedstawioną na obraz-
i popołudniowa y zabawa integracyjna „Szyjemy misia” kach (IV 5, 12)
I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 2, y ćwiczenia poranne – Zestaw XII f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
5, 7, 8, 12, 18 y obrysowywanie szablonów (III 2)
r
y ozpoznawanie odgłosów zwierząt z gospo- f reaguje na sygnały dźwiękowe (III 5; IV 7)
darstwa wiejskiego f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa skoczna „Wyszywanie” f obrysowuje szablon na kartce papieru
(I 7, 9; IV 8)
Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania f rozpoznaje zwierzęta na podstawie ich odgłosów
I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, – „Tort Teresy”
TERESA I TORT 3, 4, 5, 8, 9 y zapoznanie z literą t, T: wysłuchanie wier- f wyróżnia głoskę t w nazwach (IV 2)
(IV 2, 7, 18)
szyka, wyszukiwanie rysunków, w których
zna literę t, T (IV 4)
f
nazwach słychać głoskę t – KP2, s. 34, bu-
wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
f
dowanie modeli wyrazów tort, Teresa, czy-
tanie globalne f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
buduje model wyrazu (IV 4, 9)
f
Wtorek y y zabawa ruchowa „Tropimy głoskę t” f czyta globalnie (IV 4)
układanie kształtu drukowanej litery t, T
układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
f
y praca przy stolikach „Układamy wyrazy” f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 35 f bierze udział w organizowanych zajęciach
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
Zestaw XII instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
Zajęcia w ogrodzie y słuchanie odgłosów przyrody f dostrzega emocjonalną wartość otoczenia
przyrodniczego (II 11)
I 5; II 11; III 2; IV y zabawa rzutna „Piłka goni piłkę” rozpoznaje odgłosy z najbliższego otoczenia
5, 7 f
(III 2; IV 5, 7)
f chwyta i rzuca piłkę (I 5)
Aktywność poranna y zabawa naśladowcza „Chodzimy, podska- f uczestniczy w zabawach naśladowczych (I 5; IV 1)
i popołudniowa kujemy” f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
I 5, 7; IV 1, 2, 4, 8, 12, y wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 36 (IV 2)
18, 19 y ćwiczenia poranne – Zestaw XII f koloruje (I 7; IV 8)
y y zabawy mozaiką geometryczną f układa wyrazy z sylab i je czyta (IV 2, 4)
CO WIEMY O NIEDŹWIEDZIACH? Zajęcia główne y Zajęcia przyrodnicze – „Jakie niedźwiedzie f korzysta z książek w celu zdobycia wiedzy
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
„Znam figury”
f
rozpoznaje dotykiem kształty figur geometrycz-
oglądanie albumów zwierząt
f
nych (I 7; IV 12)
zabawa orientacyjno-porządkowa
„Warzywna surówka”
na temat zwierząt (IV 18, 19)
śpiewa piosenkę (IV 7)
f
I 5; II 3; III 2, 5, 8; IV żyją na świecie?”
odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
f
powitanie zabawą ze śpiewem Stary
1, 2, 7, 9, 10, 18, 19
y
(III 2)
niedźwiedź
opisuje ilustrację (IV 2)
f
oglądanie ilustracji w KP2, s. 37
y
opisywanie wyglądu niedźwiedzi
IV 19)
poznanie ciekawostek o życiu niedźwiedzi
zna różne gatunki niedźwiedzi (IV 18, 19)
f
zabawa ruchowa „Kółka niedźwiedzi”
Środa y y y Zajęcia umuzykalniające – piosenka f słucha uważnie tekstu czytanego przez N. (III 8;
wie, jaki niedźwiedź żyje w Polsce (IV 10, 18)
f
odśpiewuje melodię (IV 7)
f
Światowy Dzień Pluszowego Misia
r
y ytmiczne powitanie f odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówie-
śnikami (II 3; III 2)
y zabawa ruchowa „Zabawki” f reaguje ruchem na znaki zgodnie z ustaloną
y nauka piosenki Światowy Dzień Pluszowego zasadą (III 5; IV 1, 9)
Misia – CD, 11 f wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)