Page 121 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 121

TYDZIEŃ 12  •  Dzień Pluszowego Misia  •  119



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy                                            dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                                                                        f   reaguje na ustalony sygnał dźwiękowy
               Ponie-  działek                                          f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                          (III 5; IV 7)
                                                                        f   samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
                    Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 33  f   opowiada historyjkę przedstawioną na obraz-
                    i popołudniowa    y  zabawa integracyjna „Szyjemy misia”  kach (IV 5, 12)
                    I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 2,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XII  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    5, 7, 8, 12, 18   y  obrysowywanie szablonów          (III 2)
                                        r
                                      y  ozpoznawanie odgłosów zwierząt z gospo-  f   reaguje na sygnały dźwiękowe (III 5; IV 7)
                                        darstwa wiejskiego              f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  zabawa skoczna „Wyszywanie”    f   obrysowuje szablon na kartce papieru
                                                                          (I 7, 9; IV 8)
                    Zajęcia główne    Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   rozpoznaje zwierzęta na podstawie ich odgłosów
                    I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2,  – „Tort Teresy”
                TERESA I TORT  3, 4, 5, 8, 9  y  zapoznanie z literą t, T: wysłuchanie wier-  f   wyróżnia głoskę t w nazwach (IV 2)
                                                                          (IV 2, 7, 18)
                                        szyka, wyszukiwanie rysunków, w których
                                                                           zna literę t, T (IV 4)
                                                                        f
                                        nazwach słychać głoskę t – KP2, s. 34, bu-
                                                                           wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                        f
                                        dowanie modeli wyrazów tort, Teresa, czy-
                                        tanie globalne                  f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                           buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                        f
                Wtorek                y y  zabawa ruchowa „Tropimy głoskę t”  f   czyta globalnie (IV 4)
                                        układanie kształtu drukowanej litery t, T
                                                                           układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                                                        f
                                      y  praca przy stolikach „Układamy wyrazy”  f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 35  f   bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                      Zestaw XII                          instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  słuchanie odgłosów przyrody  f   dostrzega emocjonalną wartość otoczenia
                                                                          przyrodniczego (II 11)
                    I 5; II 11; III 2; IV   y  zabawa rzutna „Piłka goni piłkę”    rozpoznaje odgłosy z najbliższego otoczenia
                    5, 7                                                f
                                                                          (III 2; IV 5, 7)
                                                                        f   chwyta i rzuca piłkę (I 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa naśladowcza „Chodzimy, podska-  f   uczestniczy w zabawach naśladowczych (I 5; IV 1)
                    i popołudniowa      kujemy”                         f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
                    I 5, 7; IV 1, 2, 4, 8, 12,  y  wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 36  (IV 2)
                    18, 19            y  ćwiczenia poranne – Zestaw XII  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                      y y  zabawy mozaiką geometryczną    f   układa wyrazy z sylab i je czyta (IV 2, 4)
                CO WIEMY O NIEDŹWIEDZIACH?  Zajęcia główne  y Zajęcia przyrodnicze – „Jakie niedźwiedzie   f   korzysta z książek w celu zdobycia wiedzy
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        „Znam figury”
                                                                        f
                                                                           rozpoznaje dotykiem kształty figur geometrycz-
                                        oglądanie albumów zwierząt
                                                                        f
                                                                          nych (I 7; IV 12)
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa
                                        „Warzywna surówka”
                                                                          na temat zwierząt (IV 18, 19)
                                                                           śpiewa piosenkę (IV 7)
                                                                        f
                    I 5; II 3; III 2, 5, 8; IV  żyją na świecie?”
                                                                           odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                        f
                                        powitanie zabawą ze śpiewem Stary
                    1, 2, 7, 9, 10, 18, 19
                                      y
                                                                          (III 2)
                                        niedźwiedź
                                                                           opisuje ilustrację (IV 2)
                                                                        f
                                        oglądanie ilustracji w KP2, s. 37
                                      y
                                        opisywanie wyglądu niedźwiedzi
                                                                          IV 19)
                                        poznanie ciekawostek o życiu niedźwiedzi
                                                                           zna różne gatunki niedźwiedzi (IV 18, 19)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Kółka niedźwiedzi”
                Środa                 y y y Zajęcia umuzykalniające – piosenka   f   słucha uważnie tekstu czytanego przez N. (III 8;
                                                                           wie, jaki niedźwiedź żyje w Polsce (IV 10, 18)
                                                                        f
                                                                           odśpiewuje melodię (IV 7)
                                                                        f
                                      Światowy Dzień Pluszowego Misia
                                        r
                                      y  ytmiczne powitanie             f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówie-
                                                                          śnikami (II 3; III 2)
                                      y  zabawa ruchowa „Zabawki”       f   reaguje ruchem na znaki zgodnie z ustaloną
                                      y  nauka piosenki Światowy Dzień Pluszowego   zasadą (III 5; IV 1, 9)
                                        Misia – CD, 11                  f   wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126