Page 120 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 120

118  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 31  f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                  i popołudniowa     y  zabawa naśladowcza „Na wiejskim   f   zna nazwy zwierząt (IV 2, 18)
                  I 5; IV 2, 5, 7, 11, 12,   podwórku”                 f   zna cyfry od 1 do 5 (IV 15)
                  15, 18                                               f   tworzy zbiory zgodnie z podaną liczbą
                                                                        (IV 12, 15)
                  Zajęcia główne
                                     Zajęcia społeczne – „Pies jest przyjacielem
               PIES PRZYJACIEL  12, 15, 18, 20  y y  na podstawie ilustracji omówienie w gru-  f   czyta globalnie (IV 4)
                                                                          wie, jaką rolę pełni w życiu człowieka pies
                                                                       f
                  I 5, 8; III 5; IV 2, 4, 5,  człowieka
                                                                        (IV 18, 20)
                                      pach ról psa w życiu ludzi – KP2, s. 29
                                                                          dobiera pasujące do siebie obrazki (IV 12)
                                                                       f
                                      zabawa dydaktyczna „Dopasuj miski” –
                                                                          wie, jak należy się zachować wobec obcych psów
                                                                       f
                                      czytanie globalne
                                                                        (III 5; IV 18)
                                      r
               Piątek                y y  ozmowa o zachowaniu się wobec psów  f   myśli logicznie (IV 5, 12)
                                      zabawa na czworakach „Pieski”
                                                                          dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                                                       f
                                      wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 30
                                     y
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   przelicza sylaby w wyrazach (IV 2, 15)
                                                                          bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                                                       f
                                     Zestaw XI                          ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa rzutna „Bitwa na papierowe kulki”  instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                  I 5, 8, 9          y  azda na rowerkach i hulajnogach  f   jest sprawne ruchowo (I 5, 9)
                                      j
          tydzień 12: DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
           Dzień /     Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy                                            dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Nożyce samochwały”  f   myśli logicznie (IV 5)
                  i popołudniowa     y  zabawa rozwijająca spostrzegawczość   f   zna zastosowanie nożyczek (IV 19)
                  I 5; III 2; IV 1, 5, 11,   „Policz i zapamiętaj”     f   zauważa zmiany w układzie przedmiotów
                  12, 15, 19         y  ćwiczenia poranne – Zestaw XII  (IV 12)
                                     y  zabawa matematyczna „Ile misiów?”  f   przelicza przedmioty (IV 15)
                                     y  zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      klocków                          f   dodaje i odejmuje elementy (IV 15)
                                     y  zabawa bieżna „Ogonki”         f   ustala wynik działania (IV 15)
                  Zajęcia główne     Zajęcia społeczne – „Święto naszych   f   tworzy budowle z klocków według własnych
                                                                        pomysłów (IV 1, 11)
                  I 5, 7, 9; II 3, 6, 7; III
                                     misiów”
               NASZE MISIE  1, 2, 5, 8; IV 1, 2, 3, 5,  y y  powitanie „Przedstawiamy nasze misie”  f   mówi o swojej ulubionej przytulance
                                                                          odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                        (III 2)
                                      łuchanie wiersza Anny Słomińskiej Misie
                  8, 9, 12, 14
                                      s
                                                                       f
                                      omówienie treści wiersza
                                                                        (III 1; IV 2, 5)
                                     y y  „Ulubiona zabawka” – omówienie funkcji   f   słucha wiersza (III 8; IV 3)
                                      misiów pluszowych na podstawie doświad-
               Poniedziałek          y y  zabawa słowna „Opowiem ci o moim misiu”  f   wie, jaką funkcję pełnią pluszowe misie
                                                                          wypowiada się na temat treści tekstu
                                                                       f
                                      czeń i ilustracji w KP2, s. 32
                                                                        (IV 2, 3, 5)
                                      zabawy z misiami i chustą animacyjną
                                                                        (II 6, 7)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 32
                                     y
                                     Zajęcia plastyczne – „Miś z figur”  f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy
                                                                        (II 3; III 2, 5)
                                     y  omówienie sposobu wykonania zadania  f   wykonuje malunek według instrukcji
                                     y  naklejanie sylwetki misia na kartkę  obrazkowej (IV 1, 9)
                                     y  zorganizowanie wystawy prac – misiów   f   orientuje się na kartce papieru (IV 8, 14)
                                      z figur
                                                                       f   układa obrazek z figur (IV 1, 12)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja ptaków przy karmnikach  f   zna kształty figur geometrycznych (IV 12)
                  I 2, 5; III 5, 7;    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki   f   jest sprawne manualnie (I 7, 9)
                  IV 2, 18            do karmnika”                     f   obserwuje przyrodę (IV 18)
                                                                       f   zna nazwy popularnych ptaków (IV 2, 18)
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125