Page 120 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 120
118 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 31 f rozwiązuje zagadki (IV 5)
i popołudniowa y zabawa naśladowcza „Na wiejskim f zna nazwy zwierząt (IV 2, 18)
I 5; IV 2, 5, 7, 11, 12, podwórku” f zna cyfry od 1 do 5 (IV 15)
15, 18 f tworzy zbiory zgodnie z podaną liczbą
(IV 12, 15)
Zajęcia główne
Zajęcia społeczne – „Pies jest przyjacielem
PIES PRZYJACIEL 12, 15, 18, 20 y y na podstawie ilustracji omówienie w gru- f czyta globalnie (IV 4)
wie, jaką rolę pełni w życiu człowieka pies
f
I 5, 8; III 5; IV 2, 4, 5, człowieka
(IV 18, 20)
pach ról psa w życiu ludzi – KP2, s. 29
dobiera pasujące do siebie obrazki (IV 12)
f
zabawa dydaktyczna „Dopasuj miski” –
wie, jak należy się zachować wobec obcych psów
f
czytanie globalne
(III 5; IV 18)
r
Piątek y y ozmowa o zachowaniu się wobec psów f myśli logicznie (IV 5, 12)
zabawa na czworakach „Pieski”
dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
f
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 30
y
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f przelicza sylaby w wyrazach (IV 2, 15)
bierze udział w organizowanych zajęciach
f
Zestaw XI ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
Zajęcia w ogrodzie y zabawa rzutna „Bitwa na papierowe kulki” instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
I 5, 8, 9 y azda na rowerkach i hulajnogach f jest sprawne ruchowo (I 5, 9)
j
tydzień 12: DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Nożyce samochwały” f myśli logicznie (IV 5)
i popołudniowa y zabawa rozwijająca spostrzegawczość f zna zastosowanie nożyczek (IV 19)
I 5; III 2; IV 1, 5, 11, „Policz i zapamiętaj” f zauważa zmiany w układzie przedmiotów
12, 15, 19 y ćwiczenia poranne – Zestaw XII (IV 12)
y zabawa matematyczna „Ile misiów?” f przelicza przedmioty (IV 15)
y zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
klocków f dodaje i odejmuje elementy (IV 15)
y zabawa bieżna „Ogonki” f ustala wynik działania (IV 15)
Zajęcia główne Zajęcia społeczne – „Święto naszych f tworzy budowle z klocków według własnych
pomysłów (IV 1, 11)
I 5, 7, 9; II 3, 6, 7; III
misiów”
NASZE MISIE 1, 2, 5, 8; IV 1, 2, 3, 5, y y powitanie „Przedstawiamy nasze misie” f mówi o swojej ulubionej przytulance
odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
(III 2)
łuchanie wiersza Anny Słomińskiej Misie
8, 9, 12, 14
s
f
omówienie treści wiersza
(III 1; IV 2, 5)
y y „Ulubiona zabawka” – omówienie funkcji f słucha wiersza (III 8; IV 3)
misiów pluszowych na podstawie doświad-
Poniedziałek y y zabawa słowna „Opowiem ci o moim misiu” f wie, jaką funkcję pełnią pluszowe misie
wypowiada się na temat treści tekstu
f
czeń i ilustracji w KP2, s. 32
(IV 2, 3, 5)
zabawy z misiami i chustą animacyjną
(II 6, 7)
wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 32
y
Zajęcia plastyczne – „Miś z figur” f odczuwa radość ze wspólnej zabawy
(II 3; III 2, 5)
y omówienie sposobu wykonania zadania f wykonuje malunek według instrukcji
y naklejanie sylwetki misia na kartkę obrazkowej (IV 1, 9)
y zorganizowanie wystawy prac – misiów f orientuje się na kartce papieru (IV 8, 14)
z figur
f układa obrazek z figur (IV 1, 12)
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja ptaków przy karmnikach f zna kształty figur geometrycznych (IV 12)
I 2, 5; III 5, 7; y zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki f jest sprawne manualnie (I 7, 9)
IV 2, 18 do karmnika” f obserwuje przyrodę (IV 18)
f zna nazwy popularnych ptaków (IV 2, 18)