Page 115 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 115

TYDZIEŃ 10  •  Ciekawe, dlaczego…  •  113



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Kropelkowy rytm”     f   dostrzega i kontynuuje regularności w układzie
                    i popołudniowa    y  kalkowanie i kolorowanie obrazków  (IV 12)
                    I 5, 6; III 5, 9;    y  zabawy dowolne w kącikach zainteresowań  f   inicjuje zabawy tematyczne (I 6)
                    IV 4, 12                                            f   odczytuje proste wyrazy w powiązaniu z obraz-
                                                                          kiem (IV 4)
                    Zajęcia główne    Zajęcia przyrodniczo-społeczne – „Woda   f   wypowiada się na temat wody na podstawie
                                                                          obrazków i własnych doświadczeń (IV 2)
                    I 5; II 3; III 1, 8; IV 1,  wokół nas”              f   zna niektóre właściwości i zastosowanie wody
                                        pogadanka z wykorzystaniem obrazków
                    2, 3, 4, 5, 11, 18, 19
                                      y
                WODA WOKÓŁ NAS        y  doświadczenia z wodą „Tajemnice wody”:   f   słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                          (IV 18)
                                        (w tym z KP2, s. 12)
                                                                           wykonuje doświadczenia z wodą (IV 18, 19)
                                        1) „Co znika w wodzie?”, 2) „Filtrujemy
                                                                        f
                                                                           wie, czym jest filtr i gdzie ma zastosowanie
                                        wodę”, 3) według KP2, s. 13, ćw. 1: „Jak
                                                                        f
                                                                          (IV 19)
                                        wywołać deszcz?” i 4) według KP2, s. 13,
                                        ćw. 2: „Czy woda może wędrować?”
                                                                          rodzie (IV 2, 5, 18)
                                      y  praca z obrazkiem „Obieg wody w przyro-  f   wyjaśnia, na czym polega obieg wody w przy-
                                                                           wykonuje pracę plastyczną według instrukcji
                                        dzie”
                Poniedziałek          y y Zajęcia plastyczne – „Taniec kropel wody”  f   odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy
                                                                        f
                                                                          i pokazu (IV 1, 11)
                                        zabawa ruchowa „Pada deszcz”
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 13, ćw. 3
                                                                          (II 3; III 1)
                                        poznanie techniki malowania przez
                                      y
                                                                           samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
                                        rozdmuchiwanie kropel           f   nadaje tytuł swojej pracy (III 1; IV 2)
                                                                        f
                                      y  praca przy stolikach           f   przestrzega reguł gry (III 5)
                                      y  omówienie obrazków i nadawanie tytułów  f   dostrzega emocjonalną wartość otoczenia
                                                                          przyrodniczego (II 11)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Berek kucany”
                    I 2, 5; II 11; III 5  y  zabawa  wyciszająca  –  wysłuchiwanie
                                        odgłosów
                    Aktywność poranna   y  zabawa z chustą animacyjną   f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    i popołudniowa      „Białe i czerwone balony”         (III 2)
                    I 5, 7, 9; III 2; IV 1, 7,   y  wykonanie ozdoby patriotycznej z KA, k. 7  f   wykonuje składankę z papieru (I 9; IV 1, 11)
                    10, 11            y  ćwiczenia poranne – Zestaw X   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  słuchanie popularnych pieśni patriotycznych  f   słucha pieśni patriotycznych (IV 7, 10)
                                      y y  wykonanie mapy Polski z KA, k. 8 – ciąg   f   wie, jak wygląda mapa Polski (IV 10)
                NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI  Zajęcia główne  Zajęcia społeczno-patriotyczne   f   wie, jak wyglądają godło i herb Polski (IV 10)
                                        dalszy
                                                                           zna niektóre miejscowości i zabytki Polski (IV 10)
                                                                        f
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa
                                                                           posługuje się nożyczkami (I 7)
                                                                        f
                                        „Warzywna surówka”
                                                                           odczuwa przynależność do narodu (III 2; IV 10)
                                                                        f
                                                                           słucha uważnie opowiadania (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                                                           wypowiada się na temat treści wysłuchanego
                    I 5, 8; III 2, 3, 5, 8; IV  w wykorzystaniem utworu literackiego – Jak
                                                                        f
                                                                          tekstu (IV 2, 5)
                                      nasz kraj odzyskał niepodległość,
                    2, 3, 5, 10
                                                                           zna najważniejsze wydarzenia związane
                                      opowiadanie Moniki Niewielskiej
                                                                        f
                                                                          z utratą i odzyskaniem niepodległości przez
                                        prezentacja godła i flagi
                                      y
                                                                          Polskę (IV 10)
                                        oglądanie konturowej mapy Polski
                                      y
                                                                          (III 2; IV 10)
                                        dzieje powstania państwa polskiego, utraty
                                                                           wie, jaką postawę należy przyjąć podczas
                                        i odzyskania niepodległości
                                                                        f
                                                                          słuchania i śpiewania hymnu (III 2, 5; IV 10)
                                        omówienie treści
                                      y y  wysłuchanie opowiadania przedstawiającego   f   wie, jak Polacy obchodzą Święto Niepodległości
                Wtorek                y y  wykonanie mapy Polski z KA, k. 8  f  chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                                                           bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                        oglądanie ilustracji w KP2, s. 14–15
                                                                          cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                      Zestaw X                          f   czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                                                                          (II 3; III 2; IV 18)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z chustą animacyjną „Białe i czer-
                    I 5; II 3; III 2; IV 18  wone balony” – powtórzenie
                                      y  zabawy dowolne z balonami
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120