Page 115 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 115
TYDZIEŃ 10 • Ciekawe, dlaczego… • 113
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Kropelkowy rytm” f dostrzega i kontynuuje regularności w układzie
i popołudniowa y kalkowanie i kolorowanie obrazków (IV 12)
I 5, 6; III 5, 9; y zabawy dowolne w kącikach zainteresowań f inicjuje zabawy tematyczne (I 6)
IV 4, 12 f odczytuje proste wyrazy w powiązaniu z obraz-
kiem (IV 4)
Zajęcia główne Zajęcia przyrodniczo-społeczne – „Woda f wypowiada się na temat wody na podstawie
obrazków i własnych doświadczeń (IV 2)
I 5; II 3; III 1, 8; IV 1, wokół nas” f zna niektóre właściwości i zastosowanie wody
pogadanka z wykorzystaniem obrazków
2, 3, 4, 5, 11, 18, 19
y
WODA WOKÓŁ NAS y doświadczenia z wodą „Tajemnice wody”: f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
(IV 18)
(w tym z KP2, s. 12)
wykonuje doświadczenia z wodą (IV 18, 19)
1) „Co znika w wodzie?”, 2) „Filtrujemy
f
wie, czym jest filtr i gdzie ma zastosowanie
wodę”, 3) według KP2, s. 13, ćw. 1: „Jak
f
(IV 19)
wywołać deszcz?” i 4) według KP2, s. 13,
ćw. 2: „Czy woda może wędrować?”
rodzie (IV 2, 5, 18)
y praca z obrazkiem „Obieg wody w przyro- f wyjaśnia, na czym polega obieg wody w przy-
wykonuje pracę plastyczną według instrukcji
dzie”
Poniedziałek y y Zajęcia plastyczne – „Taniec kropel wody” f odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy
f
i pokazu (IV 1, 11)
zabawa ruchowa „Pada deszcz”
wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 13, ćw. 3
(II 3; III 1)
poznanie techniki malowania przez
y
samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
rozdmuchiwanie kropel f nadaje tytuł swojej pracy (III 1; IV 2)
f
y praca przy stolikach f przestrzega reguł gry (III 5)
y omówienie obrazków i nadawanie tytułów f dostrzega emocjonalną wartość otoczenia
przyrodniczego (II 11)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Berek kucany”
I 2, 5; II 11; III 5 y zabawa wyciszająca – wysłuchiwanie
odgłosów
Aktywność poranna y zabawa z chustą animacyjną f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
i popołudniowa „Białe i czerwone balony” (III 2)
I 5, 7, 9; III 2; IV 1, 7, y wykonanie ozdoby patriotycznej z KA, k. 7 f wykonuje składankę z papieru (I 9; IV 1, 11)
10, 11 y ćwiczenia poranne – Zestaw X f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y słuchanie popularnych pieśni patriotycznych f słucha pieśni patriotycznych (IV 7, 10)
y y wykonanie mapy Polski z KA, k. 8 – ciąg f wie, jak wygląda mapa Polski (IV 10)
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI Zajęcia główne Zajęcia społeczno-patriotyczne f wie, jak wyglądają godło i herb Polski (IV 10)
dalszy
zna niektóre miejscowości i zabytki Polski (IV 10)
f
zabawa orientacyjno-porządkowa
posługuje się nożyczkami (I 7)
f
„Warzywna surówka”
odczuwa przynależność do narodu (III 2; IV 10)
f
słucha uważnie opowiadania (III 8; IV 3)
f
wypowiada się na temat treści wysłuchanego
I 5, 8; III 2, 3, 5, 8; IV w wykorzystaniem utworu literackiego – Jak
f
tekstu (IV 2, 5)
nasz kraj odzyskał niepodległość,
2, 3, 5, 10
zna najważniejsze wydarzenia związane
opowiadanie Moniki Niewielskiej
f
z utratą i odzyskaniem niepodległości przez
prezentacja godła i flagi
y
Polskę (IV 10)
oglądanie konturowej mapy Polski
y
(III 2; IV 10)
dzieje powstania państwa polskiego, utraty
wie, jaką postawę należy przyjąć podczas
i odzyskania niepodległości
f
słuchania i śpiewania hymnu (III 2, 5; IV 10)
omówienie treści
y y wysłuchanie opowiadania przedstawiającego f wie, jak Polacy obchodzą Święto Niepodległości
Wtorek y y wykonanie mapy Polski z KA, k. 8 f chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
oglądanie ilustracji w KP2, s. 14–15
cji słownej i pokazu (I 5, 8)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw X f czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
(II 3; III 2; IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z chustą animacyjną „Białe i czer-
I 5; II 3; III 2; IV 18 wone balony” – powtórzenie
y zabawy dowolne z balonami