Page 114 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 114
112 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne y dzielenie nazw na sylaby i wyróżnianie f dokonuje analizy słuchowej wyrazów (IV 2)
I 5, 9; II 11; III 2, 8; głosek f wie, jakie zwierzęta mieszkają w lesie (IV 2, 18)
IV 1, 2, 3, 4, 5, 11, y y pogadanka „Kto mieszka w lesie?” f naśladuje określone czynności (IV 1)
czyta wyrazy w powiązaniu z obrazkiem (IV 4)
15, 18
zabawa ruchowa „Spacer po lesie”
JESIENIĄ W LESIE y Zajęcia plastyczne – „Grzyby w lesie” f przelicza zwierzęta na ilustracji (IV 15)
f
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 8–9
zna powiedzenie Złota polska jesień (III 2;
f
IV 2, 18)
oglądanie ilustracji przedstawiających
y
grzyby
dostrzega emocjonalną wartość otoczenia
f
poznanie nazw niektórych grzybów
przyrodniczego (II 11)
y
jadalnych f zna niektóre gatunki grzybów (IV 18)
Czwartek y praca przy stolikach – lepienie grzybów f rozwija sprawność manualną podczas pracy
z kolorowej masy solnej
plastyczno-technicznej (I 9; IV 1, 11)
ustawienie figurek na podkładce
współdziała z rówieśnikami (III 5)
y
f
f odczuwa radość i satysfakcję z wykonanej pracy
Zajęcia w ogrodzie y zabawa bieżna „Po suchych liściach” (II 3; III 1)
I 2, 5; II 3; III 1 y zabawa „Loty samolotów” f wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
Aktywność poranna y zabawa logopedyczna „Dmuchamy f reguluje swój oddech (I 9)
i popołudniowa na kulkę” f rozpoznaje wprowadzone litery (IV 4)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 12, y zabawa dydaktyczna „Jaka to litera?” f dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
15 y ćwiczenia poranne – Zestaw IX (IV 2)
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 11 f rozpoznaje wprowadzone litery (IV 4)
y zabawy konstrukcyjne f przelicza elementy w zbiorze (IV 15)
y zabawa na czworakach „Pająk i pająk f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
akrobata” f łączy cyfrę 4 ze zbiorem czteroelementowym
CZTERY PARASOLE Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Liczymy do f porównuje obrazki i dorysowuje brakujące
(IV 15)
I 5, 7, 8; III 5, 9; IV
czterech”
elementy (I 7; IV 12)
zabawa typu ciepło – zimno „Szukamy
8, 15
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 9)
y
f
parasoli”
posługuje się liczebnikami głównymi
f
„Układamy zbiory” – tworzenie czterech
i porządkowymi (IV 15)
y
zbiorów czteroelementowych f zna cyfrę 4 (IV 15)
Piątek y poznanie obrazu graficznego liczby 4 f pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
(kreślenie cyfry palcem)
bierze udział w organizowanych zajęciach
f
y zabawa „Kto ukrył się za parasolem?” ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
y wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 10 instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f obserwuje otoczenie w lusterku (IV 18, 19)
Zestaw IX f czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
(II 3; III 2; IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa badawcza „Co widzę w lusterku?”
I 5; II 3; III 2; IV 18, y zabawa z wykorzystaniem sprzętu
19 terenowego
tydzień 10: CIEKAWE, DLACZEGO…
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
do podstawy programowej
dnia Aktywność poranna y gry planszowe i typu memory oraz ukła- f przestrzega zasad gry (III 5)
programowej
Poniedziałek i popołudniowa y y zabawa integracyjna „Moja koleżanka / mój f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 9)
danki przy stolikach
rozpoznaje imiona koleżanek/kolegów wśród
I 5, 6; III 5, 9; IV 4,
f
kolega”
wizytówek (IV 4)
12
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
ćwiczenia poranne – Zestaw X
f