Page 114 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 114

112  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne     y  dzielenie nazw na sylaby i wyróżnianie   f   dokonuje analizy słuchowej wyrazów (IV 2)
                  I 5, 9; II 11; III 2, 8;   głosek                    f   wie, jakie zwierzęta mieszkają w lesie (IV 2, 18)
                  IV 1, 2, 3, 4, 5, 11,   y y  pogadanka „Kto mieszka w lesie?”  f   naśladuje określone czynności (IV 1)
                                                                          czyta wyrazy w powiązaniu z obrazkiem (IV 4)
                  15, 18
                                      zabawa ruchowa „Spacer po lesie”
               JESIENIĄ W LESIE      y Zajęcia plastyczne – „Grzyby w lesie”  f   przelicza zwierzęta na ilustracji (IV 15)
                                                                       f
                                      wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 8–9
                                                                          zna powiedzenie Złota polska jesień (III 2;
                                                                       f
                                                                        IV 2, 18)
                                      oglądanie ilustracji przedstawiających
                                     y
                                      grzyby
                                                                          dostrzega emocjonalną wartość otoczenia
                                                                       f
                                      poznanie nazw niektórych grzybów
                                                                        przyrodniczego (II 11)
                                     y
                                      jadalnych                        f   zna niektóre gatunki grzybów (IV 18)
               Czwartek              y  praca przy stolikach – lepienie grzybów   f   rozwija sprawność manualną podczas pracy
                                      z kolorowej masy solnej
                                                                        plastyczno-technicznej (I 9; IV 1, 11)
                                      ustawienie figurek na podkładce
                                                                          współdziała z rówieśnikami (III 5)
                                     y
                                                                       f
                                                                       f   odczuwa radość i satysfakcję z wykonanej pracy
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa bieżna „Po suchych liściach”  (II 3; III 1)
                  I 2, 5; II 3; III 1  y  zabawa „Loty samolotów”      f   wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
                  Aktywność poranna   y  zabawa logopedyczna „Dmuchamy   f   reguluje swój oddech (I 9)
                  i popołudniowa      na kulkę”                        f   rozpoznaje wprowadzone litery (IV 4)
                  I 5, 7, 9; IV 2, 4, 12,   y  zabawa dydaktyczna „Jaka to litera?”  f   dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
                  15                 y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX   (IV 2)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 11  f   rozpoznaje wprowadzone litery (IV 4)
                                     y  zabawy konstrukcyjne           f   przelicza elementy w zbiorze (IV 15)
                                     y  zabawa na czworakach „Pająk i  pająk   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      akrobata”                        f   łączy cyfrę 4 ze zbiorem czteroelementowym
               CZTERY PARASOLE  Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Liczymy do   f   porównuje obrazki i dorysowuje brakujące
                                                                        (IV 15)
                  I 5, 7, 8; III 5, 9; IV
                                     czterech”
                                                                        elementy (I 7; IV 12)
                                      zabawa typu ciepło – zimno „Szukamy
                  8, 15
                                                                          współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 9)
                                     y
                                                                       f
                                      parasoli”
                                                                          posługuje się liczebnikami głównymi
                                                                       f
                                      „Układamy zbiory” – tworzenie czterech
                                                                        i porządkowymi (IV 15)
                                     y
                                      zbiorów czteroelementowych       f   zna cyfrę 4 (IV 15)
               Piątek                y  poznanie obrazu graficznego liczby  4   f   pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
                                      (kreślenie cyfry palcem)
                                                                          bierze udział w organizowanych zajęciach
                                                                       f
                                     y  zabawa „Kto ukrył się za parasolem?”  ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                     y  wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 10  instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   obserwuje otoczenie w lusterku (IV 18, 19)
                                     Zestaw IX                         f   czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                                                                        (II 3; III 2; IV 18)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa badawcza „Co widzę w lusterku?”
                  I 5; II 3; III 2; IV 18,   y  zabawa z wykorzystaniem sprzętu
                  19                  terenowego
          tydzień 10: CIEKAWE, DLACZEGO…
           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
                                                                             do podstawy programowej
            dnia  Aktywność poranna   y  gry planszowe i typu memory oraz ukła-  f   przestrzega zasad gry (III 5)
                     programowej
               Poniedziałek  i popołudniowa  y y  zabawa integracyjna „Moja koleżanka / mój   f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 9)
                                      danki przy stolikach
                                                                          rozpoznaje imiona koleżanek/kolegów wśród
                  I 5, 6; III 5, 9; IV 4,
                                                                       f
                                      kolega”
                                                                        wizytówek (IV 4)
                  12
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw X
                                                                       f
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119