Page 116 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 116

114  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  memo obrazkowe                f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                  i popołudniowa     y  mozaika geometryczna           f   dobiera obrazki w pary (IV 12)
                  I 5, 7; III 2; IV 1, 2, 4,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw X  f   układa obrazki z figur geometrycznych
                  5, 8, 9, 10, 12    y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 18  (IV 1, 12)
                                     y  rozmowa „Jak obchodziliśmy Narodowe   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      Święto Niepodległości?”          f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
                                     y  zabawa rzutna „Piłka goni piłkę”  (IV 2)
                  Zajęcia główne     Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   umie odczytać kod (IV 9)
                                                                          czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
                                                                       f
                  I 5, 7, 9; III 5, 8; IV 1,  – „Lampa Leny”              koloruje (I 7; IV 8)
                  2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10  y  zapoznanie z literą l, L: wysłuchanie wier-  f   wypowiada się na podstawie własnych doświad-
                                                                       f
                                      szyka, wyszukiwanie rysunków, w których   czeń na temat obchodów Święta Niepodległości
                                      słychać głoskę l – KP2, s. 16, budowanie   (III 2; IV 2, 5; IV 10)
               LENA I LAMPA          y y  zabawa ruchowa „Czy słychać l?”  f   wyróżnia głoskę l w nazwach (IV 2)
                                      modeli wyrazów lampa, Lena, układanie
                                      wyrazów z literą l, L)
                                                                          zna literę l, L (IV 4)
                                                                       f
                                                                          wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                       f
                                      zabawa słowna „Lody”
                                                                          słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                       f
                                      wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 17
               Środa                 y Zajęcia umuzykalniające – „Jesienią   f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                          czyta globalnie (IV 4)
                                                                       f
                                     w Polsce”
                                                                          układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                     y  zabawa ruchowa ze śpiewem (Powitanie   f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie
                                                                       f
                                      jesienne)                         (I 7, 9; IV 8)
                                     y  utrwalenie znajomości piosenki  Jesień   f   wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
                                      z czerwonym parasolem – CD, 9 i 10  f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                                     y  wykonanie układu ruchowego do piosenki  f   zna hymn Polski (IV 10)
                                     y  nauka hymnu Polski             f   gra na instrumentach perkusyjnych zgodnie
                                     y  instrumentacja Mazurka Dąbrowskiego  z ustaleniami (III 5; IV 7)
                                     y  zabawa ruchowa ze śpiewem (Pożegnanie   f   chwyta i rzuca piłkę (I 5)
                                      jesienne)
                                                                       f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z piłkami              f   wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
                  I 2, 5; III 5      y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      terenowego
                  Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 19  f   przelicza elementy (IV 15)
                  i popołudniowa     y  zabawa rozwijająca spostrzegawczość   f   posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
                  I 5, 9; IV 4, 5, 10, 12,   „Kto pokazuje?”            kowymi (IV 15)
                  14, 15             y  ćwiczenia poranne – Zestaw X   f   rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                                     y  zabawa dydaktyczna „Nasz kraj, Polska”   f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                                      z wykorzystaniem mapy z KA, k. 8  f   myśli logicznie (IV 5)
                                     y  ćwiczenia oddechowe „Liście w powietrzu”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  zabawa orientacyjno-porządkowa   f   rozpoznaje na ilustracjach niektóre miejsca
                                                                        w Polsce (IV 10)
                                      „Warzywna surówka”
               PIĘĆ KROPEL  Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Pięć kropel”  f   czyta globalnie (IV 4)
                                                                          reguluje swój oddech (I 9)
                                                                       f
                  I 5, 7, 9; II 1, 7; III 2,
                                      utrwalenie wiadomości na temat obiegu
                                     y
                                                                          wyjaśnia, na czym polega obieg wody w przy-
                                                                       f
                                      wody w przyrodzie
                  5; IV 1, 2, 5, 8, 9, 10,
                                                                        rodzie (IV 2, 5, 18)
                  11, 15, 18, 19     y  zabawa matematyczna „Ile kropel spadło   f   zna cyfrę 5 (IV 15)
               Czwartek              y  poznanie obrazu graficznego liczby  5   f   pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
                                      z chmury?”
                                                                          wie, czym jest plakat (IV 9, 19)
                                                                       f
                                      (kreślenie cyfry palcem)
                                     y  zabawa ruchowa „Policz ile?”   f   rozumie, że informacje można przekazywać
                                                                        symbolami i formie pracy plastycznej (IV 1, 9)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 20  f   werbalizuje swoje pomysły (IV 2)
                                     Zajęcia plastyczne – „Plakat z okazji Święta     pokonuje nieśmiałość (II 1, 7)
                                     Niepodległości”                   f   współdziała z innymi podczas wykonywania
                                                                       f
                                     y  wyjaśnienie (lub przypomnienie) znaczenia   pracy plastycznej (III 5; IV 1, 11)
                                      słowa plakat                     f   zna symbole narodowe (IV 10)
                                     y  podział na grupy, podawanie pomysłów  f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                                     y  wykonanie i prezentacja plakatów
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121