Page 116 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 116
114 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y memo obrazkowe f jest spostrzegawcze (IV 12)
i popołudniowa y mozaika geometryczna f dobiera obrazki w pary (IV 12)
I 5, 7; III 2; IV 1, 2, 4, y ćwiczenia poranne – Zestaw X f układa obrazki z figur geometrycznych
5, 8, 9, 10, 12 y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 18 (IV 1, 12)
y rozmowa „Jak obchodziliśmy Narodowe f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Święto Niepodległości?” f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
y zabawa rzutna „Piłka goni piłkę” (IV 2)
Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania f umie odczytać kod (IV 9)
czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
f
I 5, 7, 9; III 5, 8; IV 1, – „Lampa Leny” koloruje (I 7; IV 8)
2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 y zapoznanie z literą l, L: wysłuchanie wier- f wypowiada się na podstawie własnych doświad-
f
szyka, wyszukiwanie rysunków, w których czeń na temat obchodów Święta Niepodległości
słychać głoskę l – KP2, s. 16, budowanie (III 2; IV 2, 5; IV 10)
LENA I LAMPA y y zabawa ruchowa „Czy słychać l?” f wyróżnia głoskę l w nazwach (IV 2)
modeli wyrazów lampa, Lena, układanie
wyrazów z literą l, L)
zna literę l, L (IV 4)
f
wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
f
zabawa słowna „Lody”
słucha wierszyka (III 8; IV 3)
f
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 17
Środa y Zajęcia umuzykalniające – „Jesienią f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
czyta globalnie (IV 4)
f
w Polsce”
układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Powitanie f kreśli wzory i pisze litery po śladzie
f
jesienne) (I 7, 9; IV 8)
y utrwalenie znajomości piosenki Jesień f wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
z czerwonym parasolem – CD, 9 i 10 f śpiewa piosenkę (IV 7)
y wykonanie układu ruchowego do piosenki f zna hymn Polski (IV 10)
y nauka hymnu Polski f gra na instrumentach perkusyjnych zgodnie
y instrumentacja Mazurka Dąbrowskiego z ustaleniami (III 5; IV 7)
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Pożegnanie f chwyta i rzuca piłkę (I 5)
jesienne)
f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z piłkami f wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
I 2, 5; III 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
terenowego
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 19 f przelicza elementy (IV 15)
i popołudniowa y zabawa rozwijająca spostrzegawczość f posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
I 5, 9; IV 4, 5, 10, 12, „Kto pokazuje?” kowymi (IV 15)
14, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw X f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
y zabawa dydaktyczna „Nasz kraj, Polska” f jest spostrzegawcze (IV 12)
z wykorzystaniem mapy z KA, k. 8 f myśli logicznie (IV 5)
y ćwiczenia oddechowe „Liście w powietrzu” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa orientacyjno-porządkowa f rozpoznaje na ilustracjach niektóre miejsca
w Polsce (IV 10)
„Warzywna surówka”
PIĘĆ KROPEL Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Pięć kropel” f czyta globalnie (IV 4)
reguluje swój oddech (I 9)
f
I 5, 7, 9; II 1, 7; III 2,
utrwalenie wiadomości na temat obiegu
y
wyjaśnia, na czym polega obieg wody w przy-
f
wody w przyrodzie
5; IV 1, 2, 5, 8, 9, 10,
rodzie (IV 2, 5, 18)
11, 15, 18, 19 y zabawa matematyczna „Ile kropel spadło f zna cyfrę 5 (IV 15)
Czwartek y poznanie obrazu graficznego liczby 5 f pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
z chmury?”
wie, czym jest plakat (IV 9, 19)
f
(kreślenie cyfry palcem)
y zabawa ruchowa „Policz ile?” f rozumie, że informacje można przekazywać
symbolami i formie pracy plastycznej (IV 1, 9)
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 20 f werbalizuje swoje pomysły (IV 2)
Zajęcia plastyczne – „Plakat z okazji Święta pokonuje nieśmiałość (II 1, 7)
Niepodległości” f współdziała z innymi podczas wykonywania
f
y wyjaśnienie (lub przypomnienie) znaczenia pracy plastycznej (III 5; IV 1, 11)
słowa plakat f zna symbole narodowe (IV 10)
y podział na grupy, podawanie pomysłów f rozwija sprawność manualną (I 9)
y wykonanie i prezentacja plakatów