Page 122 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 122

120  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /     Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy                                            dziecka wraz z odniesieniami
                                                                             do podstawy programowej
                     programowej
                                             Sposoby realizacji
            dnia  Zajęcia główne     y  zabawa z misiami – wykonanie układu   f   wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzy-
             CO WIEMY   O NIEDŹWIEDZIACH?  I 5; II 3; III 2, 5, 8; IV   y  ytmiczne pożegnanie  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                        mania prawidłowej postawy ciała (I 8)
                                      ruchowego do nagrania piosenki
                                      – CD, 11 lub 12
                  1, 2, 7, 9, 10, 18, 19
                                                                          samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
                                      r
                                                                       f
             Środa   Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawa równoważna „Po liściach”
                                      zabawy z wykorzystaniem sprzętu
                  I 2, 5, 8; III 5
                                      terenowego
                  Aktywność poranna   y  zabawa typu ciepło – zimno „Szukamy   f   przestrzega reguł zabawy (III 5)
                  i popołudniowa      misia”                           f   przelicza elementy (IV 15)
                  I 5, 7, 8; III 5; IV 2, 8,   y  wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 38  f   rozumie określenie związane z liczebnością, np.:
                  12, 14, 15         y  ćwiczenia poranne – Zestaw XII  tyle, ile, więcej o (IV 2, 15)
                                     y  misiowe obrazki – układanie puzzli  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 40  f   układa puzzle (IV 12)
                                     y  zabawa skoczna „Zrzuć woreczek  f   zna stronę lewą i prawą (IV 14)
                                                                       f   dorysowuje elementy, aby uzyskać określoną
                  Zajęcia główne     Zajęcia matematyczne – „Liczymy misie”  ich liczbę (I 7, 8; IV 8; IV 15)
                  I 5, 7, 9; II 4; III 1,   y  przygotowanie przyjęcia dla misiów (licze-  f   ustala liczbę naczyń w zależności od liczby gości
               SZEŚĆ MISIÓW  15, 19  y  poznanie obrazu graficznego liczby 6   f   przelicza elementy (IV 15)
                                      nie naczyń, sztućców, serwetek, krzesełek;
                  5; IV 1, 7, 8, 11, 12,
                                                                        (IV 12, 15)
                                      dodawanie nakrycia)
                                                                          posługuje się liczebnikami głównymi (IV 15)
                                                                       f
                                      (kreślenie cyfry palcem)
                                                                          zna cyfrę 6 (IV 15)
                                                                       f
                                      zabawa ruchowa „Niedźwiedzie tańczą
                                     y
                                      razem” z wykorzystaniem nagrania piosenki   f   pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
                                                                          reaguje na sygnały dźwiękowe i słowne
                                                                       f
               Czwartek               wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 39  f   tańczy do muzyki (IV 1, 7)
                                      Światowy Dzień Pluszowego Misia – CD, 11
                                                                        (III 5; IV 7)
                                      lub 12
                                     y
                                     Zajęcia plastyczne – „Misiowa zakładka do   f   wie, czym jest zakładka do książki (IV 19)
                                                                          wykonuje pracę plastyczną według instrukcji
                                                                       f
                                     książki”                           i pokazu (IV 1, 11)
                                     y  wyjaśnienie pojęcia zakładka do książki  f   posługuje się nożyczkami (I 7)
                                     y  pokaz wykonania zakładki       f   jest sprawne manualnie (I 7, 9)
                                     y  praca przy stolikach           f   odczuwa satysfakcję z własnoręcznie wykonanej
                                     y  prezentacja zakładek            zakładki (II 4; III 1)
                                                                       f   współdziała z rówieśnikami (III 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa w berka kucanego          odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                  I 5; III 2, 5      y  zabawy z  wykorzystaniem sprzętu   f  (III 2)
                                      terenowego
                                                                       f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                  Aktywność poranna   y  lepienie z plasteliny misiów  f   lepi figurki z plasteliny (IV 1, 11)
                  i popołudniowa     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 41  f   przelicza elementy (IV 15)
                  I 5; IV 1, 4, 5, 6 11,   y y  ćwiczenia poranne – Zestaw XII  f   łączy obrazki w pary (IV 12, 15)
               MISIE W FILMIE I W NATURZE  Zajęcia główne  y y Zabawy dydaktyczne – „Bajkowe misie,   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                          czyta proste teksty (IV 4)
                                      worzenie kształtów z drucików
                                      t
                  12, 15
                                                                       f
                                                                          łączy teksty z odpowiednimi obrazkami
                                      kreatywnych
                                                                       f
                                                                        (IV 4, 5, 12)
                                      wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 43
                                      zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
                                                                          tworzy kształty z dostępnych materiałów
                                                                       f
                                                                        (IV 11, 12)
                  I 5, 8; III 1, 5, 7; IV 2,  prawdziwe niedźwiedzie”
                                                                          czyta teksty wyrazowo-obrazkowe (IV 4)
                                                                       f
                                      pogadanka „Misie w filmie i w książce”
                  5, 16, 18, 19
                                                                          wie, że jedno słowo może mieć wiele znaczeń
                                     y
                                                                       f
                                      „Gimnastyka z misiem” – zabawy ruchowe
                                                                        (IV 6)
                                     y
                                      pogadanka „Misie w naturze” – przypomnie-
                                     y
                                      nie podstawowych wiadomości o niedźwie-  f   dostrzega i kontynuuje regularności w układzie
                                                                        (IV 12)
               Piątek                y  wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 42  f   wypowiada się na temat swoich ulubionych
                                      dziach
                                                                        bohaterów bajkowych (III 1; IV 5, 19)
                                     y  oglądanie filmu, którego bohaterem jest miś  f   zna nazwy niektórych gatunków niedźwiedzi
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   (IV 2, 18, 19)
                                     Zestaw XII
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127