Page 122 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 122
120 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
do podstawy programowej
programowej
Sposoby realizacji
dnia Zajęcia główne y zabawa z misiami – wykonanie układu f wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzy-
CO WIEMY O NIEDŹWIEDZIACH? I 5; II 3; III 2, 5, 8; IV y ytmiczne pożegnanie f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
mania prawidłowej postawy ciała (I 8)
ruchowego do nagrania piosenki
– CD, 11 lub 12
1, 2, 7, 9, 10, 18, 19
samodzielnie ubiera się i rozbiera (I 2)
r
f
Środa Zajęcia w ogrodzie y y zabawa równoważna „Po liściach”
zabawy z wykorzystaniem sprzętu
I 2, 5, 8; III 5
terenowego
Aktywność poranna y zabawa typu ciepło – zimno „Szukamy f przestrzega reguł zabawy (III 5)
i popołudniowa misia” f przelicza elementy (IV 15)
I 5, 7, 8; III 5; IV 2, 8, y wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 38 f rozumie określenie związane z liczebnością, np.:
12, 14, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw XII tyle, ile, więcej o (IV 2, 15)
y misiowe obrazki – układanie puzzli f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 40 f układa puzzle (IV 12)
y zabawa skoczna „Zrzuć woreczek f zna stronę lewą i prawą (IV 14)
f dorysowuje elementy, aby uzyskać określoną
Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Liczymy misie” ich liczbę (I 7, 8; IV 8; IV 15)
I 5, 7, 9; II 4; III 1, y przygotowanie przyjęcia dla misiów (licze- f ustala liczbę naczyń w zależności od liczby gości
SZEŚĆ MISIÓW 15, 19 y poznanie obrazu graficznego liczby 6 f przelicza elementy (IV 15)
nie naczyń, sztućców, serwetek, krzesełek;
5; IV 1, 7, 8, 11, 12,
(IV 12, 15)
dodawanie nakrycia)
posługuje się liczebnikami głównymi (IV 15)
f
(kreślenie cyfry palcem)
zna cyfrę 6 (IV 15)
f
zabawa ruchowa „Niedźwiedzie tańczą
y
razem” z wykorzystaniem nagrania piosenki f pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
reaguje na sygnały dźwiękowe i słowne
f
Czwartek wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 39 f tańczy do muzyki (IV 1, 7)
Światowy Dzień Pluszowego Misia – CD, 11
(III 5; IV 7)
lub 12
y
Zajęcia plastyczne – „Misiowa zakładka do f wie, czym jest zakładka do książki (IV 19)
wykonuje pracę plastyczną według instrukcji
f
książki” i pokazu (IV 1, 11)
y wyjaśnienie pojęcia zakładka do książki f posługuje się nożyczkami (I 7)
y pokaz wykonania zakładki f jest sprawne manualnie (I 7, 9)
y praca przy stolikach f odczuwa satysfakcję z własnoręcznie wykonanej
y prezentacja zakładek zakładki (II 4; III 1)
f współdziała z rówieśnikami (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa w berka kucanego odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
I 5; III 2, 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu f (III 2)
terenowego
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y lepienie z plasteliny misiów f lepi figurki z plasteliny (IV 1, 11)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 41 f przelicza elementy (IV 15)
I 5; IV 1, 4, 5, 6 11, y y ćwiczenia poranne – Zestaw XII f łączy obrazki w pary (IV 12, 15)
MISIE W FILMIE I W NATURZE Zajęcia główne y y Zabawy dydaktyczne – „Bajkowe misie, f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
czyta proste teksty (IV 4)
worzenie kształtów z drucików
t
12, 15
f
łączy teksty z odpowiednimi obrazkami
kreatywnych
f
(IV 4, 5, 12)
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 43
zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
tworzy kształty z dostępnych materiałów
f
(IV 11, 12)
I 5, 8; III 1, 5, 7; IV 2, prawdziwe niedźwiedzie”
czyta teksty wyrazowo-obrazkowe (IV 4)
f
pogadanka „Misie w filmie i w książce”
5, 16, 18, 19
wie, że jedno słowo może mieć wiele znaczeń
y
f
„Gimnastyka z misiem” – zabawy ruchowe
(IV 6)
y
pogadanka „Misie w naturze” – przypomnie-
y
nie podstawowych wiadomości o niedźwie- f dostrzega i kontynuuje regularności w układzie
(IV 12)
Piątek y wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 42 f wypowiada się na temat swoich ulubionych
dziach
bohaterów bajkowych (III 1; IV 5, 19)
y oglądanie filmu, którego bohaterem jest miś f zna nazwy niektórych gatunków niedźwiedzi
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, (IV 2, 18, 19)
Zestaw XII