Page 124 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 124

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

          LISTOPAD










          TYDZIEŃ 9    Jesienny deszcz




                                   t
          PONIEDZIAŁEK   emat: Parasole.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa słownikowa „Deszczyk pada”. Zabawa plastyczna „Chmury”. Ćwiczenia po-
          ranne – Zestaw IX. Zabawa ruchowa „W deszczową pogodę”. Zabawa badawcza „Kropelki”. Zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7; IV 1, 2, 8, 11, 18, 19

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zabawy dydaktyczne – „Pada deszcz”. Rozwiązywanie zagadki wprowadzającej. Pogadanka na temat
          deszczu. Kontynuowanie rytmów. Zabawy matematyczne: „Krople deszczu”, „Pada deszcz”. Zabawa ruchowa „Burza”. Zapozna-
          nie z Kartami pracy. Część 2. Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 2.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Wyklejamy parasole”. Omówienie
          budowy parasola. Tworzenie pracy poprzez przyklejanie materiałów na kartkę z brystolu. Prezentacja wykonanych parasoli.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 1, 3, 7; III 1; IV 1, 5, 11, 12, 15, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa tropiąca „Wiewiórki”. Obserwacje przyrodnicze – oglądanie liści pod lupą.
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 2; IV 18, 19


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa słownikowa „Deszczyk pada”. Podawanie przez dzieci czasowników związanych z deszczem: pada, leje, mży,
            siąpi, stuka, kropi… – rozwijanie słownictwa.
             x Zabawa plastyczna „Chmury”. Dzieci wycinają z białego papieru kształty przypominające chmury – według szablonu
            lub bez niego. Chętne dzieci kolorują chmury, po czym przyklejają na błękitną kartkę.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw IX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa ruchowa „W deszczową pogodę”. Dzieci wykonują swobodne improwizacje ruchowe do muzyki (dowolne na-
            granie np. z CD). Na przerwę wybrane dziecko prezentuje wcześniej wylosowany obrazek (przedstawiający np.: kalosze,
            parasol, kałużę). Zadaniem dzieci jest wykonać ruchy nawiązujące do treści obrazka, np.: wkładanie kaloszy, spacer pod
            parasolem, skakanie przez kałuże.
             x Zabawa badawcza „Kropelki”. Dzieci próbują wydobyć kroplę z naczynia pełnego wody za pomocą różnych przedmio-
            tów (ołówka, strzykawki, słomki, zakraplacza itp.). Wskazują przedmiot, który najlepiej się do tego nadaje.
             x Zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zabawy dydaktyczne.
          Temat: Pada deszcz.
          Cele:
            u
            trwalanie wiadomości o sposobach ochrony przed deszczem
            kształtowanie zdolności do dostrzegania regularności rytmicznych
            ozwijanie percepcji wzrokowej
            r
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129