Page 161 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 161

TYDZIEŃ 12  •  Dzień Pluszowego Misia   •  159



              Refren (0’27–0’36):
              Dzień Pluszowego Misia, – zatoczenie półkola nad głową z prawej strony na lewą
              Dzień Pluszowego Misia, – zatoczenie półkola nad głową z lewej strony na prawą
              Dzień Pluszowego Misia – zatoczenie półkola nad głową z prawej strony na lewą
              mamy właśnie dzisiaj! – przytulenie misia do siebie.

              Wstęp do zwrotki 2. (0’36–0’45) – analogicznie jak (0’00–0’09).
              Zwrotka 2. (0’45–1’03) – chodzenie z misiem w małych kółeczkach, w połowie zwrotki zmiana kierunku ruchu.

              Refren (1’03–1’12) – analogicznie jak (0’27–0’36).

              Wstęp do zwrotki 3. (1’12–1’21) – utworzenie dużego koła naprzemiennie: dziecko, miś – misie trzymane są za łapkę
              prawą dłonią, lewą dłonią trzymany jest miś kolegi.
              Zwrotka 3. (1’21–1’39) – rytmiczny marsz w kole z misiami, w połowie zwrotki zmiana kierunku.

              Refren (1’39–1’49) – analogicznie jak (0’27–0’36) z tą różnicą, że tańczący stoją przodem do środka koła.

              Zakończenie (1’49–2’00) – analogicznie jak (0’00–0’09).
            5.  Pożegnanie. Dzieci wspólnie z N. siedzą w kole. N. prezentuje gesty w rytmie wypowiadanych słów: Do wi-dze-nia,
              dzie-ci (np.: cztery klepnięcia dłońmi o podłogę i dwa uderzenia dłońmi o uda). Dzieci odpowiadają w tym samym ryt-
              mie: Do wi-dze-nia, pa-ni (pa-nu), powtarzając zaprezentowane przez N. gesty.


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa równoważna „Po liściach” – chodzenie po alejce ułożonej z liści.
              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.



                                t
            CZWARTEK   emat: Sześć misiów.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa typu ciepło – zimno „Szukamy misia”. Wykonanie ćwiczenia w KP2,
            s. 38. Ćwiczenia poranne – Zestaw XII. Misiowe obrazki – układanie puzzli. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 40. Zabawa
            skoczna „Zrzuć woreczek.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8; III 5; IV 2, 8, 12, 14, 15

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Liczymy misie”. Przygotowanie przyjęcia dla misiów (liczenie naczyń,
            sztućców, serwetek, krzesełek; dodawanie nakrycia). Poznanie obrazu graficznego liczby 6 (kreślenie cyfry palcem). Za-
            bawa ruchowa „Niedźwiedzie tańczą razem” z wykorzystaniem nagrania piosenki Światowy Dzień Pluszowego Misia (CD,
            11 lub 12). Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 39.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Misiowa zakładka do książki”. Wyjaśnienie
            pojęcia zakładka do książki. Pokaz wykonania zakładki. Praca przy stolikach. Prezentacja zakładek.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 4; III 1, 5; IV 1, 7, 8, 11, 12, 15, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa w berka kucanego. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa typu ciepło – zimno „Szukamy misia”. Chętne dziecko odchodzi na bok. N. i dzieci chowają misa. Po powrocie
              ochotnik szuka misia, słuchając wskazówek dzieci.
              x Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 38. Uzupełnianie ilustracji zgodnie z instrukcją – przeliczanie misiów i krzeseł, rozu-
              mienie pojęć: tyle, ile (tyle samo), więcej o.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw XII (zob. zestawy ćwiczeń porannych).
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166