Page 161 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 161
TYDZIEŃ 12 • Dzień Pluszowego Misia • 159
Refren (0’27–0’36):
Dzień Pluszowego Misia, – zatoczenie półkola nad głową z prawej strony na lewą
Dzień Pluszowego Misia, – zatoczenie półkola nad głową z lewej strony na prawą
Dzień Pluszowego Misia – zatoczenie półkola nad głową z prawej strony na lewą
mamy właśnie dzisiaj! – przytulenie misia do siebie.
Wstęp do zwrotki 2. (0’36–0’45) – analogicznie jak (0’00–0’09).
Zwrotka 2. (0’45–1’03) – chodzenie z misiem w małych kółeczkach, w połowie zwrotki zmiana kierunku ruchu.
Refren (1’03–1’12) – analogicznie jak (0’27–0’36).
Wstęp do zwrotki 3. (1’12–1’21) – utworzenie dużego koła naprzemiennie: dziecko, miś – misie trzymane są za łapkę
prawą dłonią, lewą dłonią trzymany jest miś kolegi.
Zwrotka 3. (1’21–1’39) – rytmiczny marsz w kole z misiami, w połowie zwrotki zmiana kierunku.
Refren (1’39–1’49) – analogicznie jak (0’27–0’36) z tą różnicą, że tańczący stoją przodem do środka koła.
Zakończenie (1’49–2’00) – analogicznie jak (0’00–0’09).
5. Pożegnanie. Dzieci wspólnie z N. siedzą w kole. N. prezentuje gesty w rytmie wypowiadanych słów: Do wi-dze-nia,
dzie-ci (np.: cztery klepnięcia dłońmi o podłogę i dwa uderzenia dłońmi o uda). Dzieci odpowiadają w tym samym ryt-
mie: Do wi-dze-nia, pa-ni (pa-nu), powtarzając zaprezentowane przez N. gesty.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa równoważna „Po liściach” – chodzenie po alejce ułożonej z liści.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
t
CZWARTEK emat: Sześć misiów.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa typu ciepło – zimno „Szukamy misia”. Wykonanie ćwiczenia w KP2,
s. 38. Ćwiczenia poranne – Zestaw XII. Misiowe obrazki – układanie puzzli. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 40. Zabawa
skoczna „Zrzuć woreczek.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8; III 5; IV 2, 8, 12, 14, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Liczymy misie”. Przygotowanie przyjęcia dla misiów (liczenie naczyń,
sztućców, serwetek, krzesełek; dodawanie nakrycia). Poznanie obrazu graficznego liczby 6 (kreślenie cyfry palcem). Za-
bawa ruchowa „Niedźwiedzie tańczą razem” z wykorzystaniem nagrania piosenki Światowy Dzień Pluszowego Misia (CD,
11 lub 12). Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 39. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Misiowa zakładka do książki”. Wyjaśnienie
pojęcia zakładka do książki. Pokaz wykonania zakładki. Praca przy stolikach. Prezentacja zakładek.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 4; III 1, 5; IV 1, 7, 8, 11, 12, 15, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa w berka kucanego. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa typu ciepło – zimno „Szukamy misia”. Chętne dziecko odchodzi na bok. N. i dzieci chowają misa. Po powrocie
ochotnik szuka misia, słuchając wskazówek dzieci.
x Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 38. Uzupełnianie ilustracji zgodnie z instrukcją – przeliczanie misiów i krzeseł, rozu-
mienie pojęć: tyle, ile (tyle samo), więcej o.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XII (zob. zestawy ćwiczeń porannych).