Page 156 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 156
154 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Listopad
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Miś z figur.
Cele:
doskonalenie techniki wycinania
r
ozwijanie kreatywności
w
drażanie do dbałości o estetykę pracy.
Pomoce: papier kolorowy, różnej wielkości kółka, prostokąty, trójkąty, kwadraty wycięte z papieru kolorowego,
nożyczki, kartki z bloku rysunkowego, klej.
Przebieg zajęć:
1. Omówienie sposobu wykonania zadania: Każde dziecko wycina samodzielnie kilka figur różnej wielkości. Następnie
układa na kolorowej kartce sylwetkę misia, dobierając pozostałe figury z tych przygotowanych przez N.
2. Naklejanie sylwetki misia na kartkę. N. zwraca uwagę, że figury można zaginać, np. na uszkach, łapkach czy na brzuchu.
3. Zorganizowanie wystawy prac – misiów z figur.
III Zajęcia w ogrodzie
x Obserwacja ptaków przy karmnikach.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki do karmnika”. Dzieci poruszają się przy akompaniamencie tamburyna między
rozłożonymi na ziemi krążkami, naśladując latające ptaki. Podczas przerwy w muzyce kucają obok najbliższego krążka
i stukają w niego palcami (zbierają ziarenka).
WTOREK emat: Teresa i tort.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 33. Zabawa integracyjna „Szyjemy misia”. Ćwi-
czenia poranne – Zestaw XII. Obrysowywanie szablonów. Rozpoznawanie odgłosów zwierząt z gospodarstwa wiejskiego.
Zabawa skoczna „Wyszywanie”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 2, 5, 7, 8, 12, 18
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Tort Teresy”. Zapoznanie z literą t, T (wysłucha-
nie wierszyka, wyszukiwanie rysunków, w których nazwach słychać głoskę t – KP2, s. 34, budowanie modeli wyrazów tort,
Teresa, czytanie globalne). Zabawa ruchowa „Tropimy głoskę t”. Układanie kształtu drukowanej litery t, T. Praca przy stoli-
kach „Układamy wyrazy”. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 35. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XII.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, 3, 4, 5, 8, 9
Zajęcia w ogrodzie: Słuchanie odgłosów przyrody. Zabawa rzutna „Piłka goni piłkę”.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 11; III 2; IV 5, 7
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 33. Na podstawie obrazków opowiadanie historyjki o szyciu misia.
x Zabawa integracyjna „Szyjemy misia”. Dzieci ustawiają się jedno za drugim i łapią się za ręce. Pierwsze dziecko to igła,
które prowadzi resztę dzieci – nitkę. Dzieci poruszają się do nagrania Szybko – wolno (CD, 30). Na przerwę w muzyce
następuje zmiana prowadzącego (igły).
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Obrysowywanie szablonów. Dzieci przykładają szablon z wyciętym okienkiem w wybranym kształcie i obrysowują go
po zewnętrznej krawędzi.