Page 154 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 154

152  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



          2.  Zabawa dydaktyczna „Dopasuj miski”. Na tablicy umieszczone są budy, na których widnieją wizytówki z imionami psów:
            Azor, Lumpo, Bingo, Dino, Pimpek. Na dole tablicy są sylwety psów z podpisami i podpisane miski. Dzieci odszukują taki
            sam napis, jaki ma pies, miska i buda, i łączą sylwety. Wyodrębniają głoskę w nagłosie w imieniu psa, wskazują samogłoski.
          3.  Rozmowa o zachowaniu się wobec psów. Dzieci starają się odpowiedzieć na pytania: Czy pies zawsze zachowuje się przy-
            jaźnie? W jakich sytuacjach psy bywają groźne, agresywne? Co zrobić, kiedy znajdziemy się w takiej sytuacji? N. weryfikuje
            i podsumowuje wypowiedzi. Dzieci wspólnie z N. opracowują kodeks postępowania w sytuacji zagrożenia ze strony psa:
            Zachowaj spokój. Wezwij pomoc. Nie uciekaj. Nie szarp się. Nie patrz psu w oczy. Przyjmij pozycję „żółwia”.
          4.  Zabawa na czworakach „Pieski”. Dzieci ruchem, mimiką i głosem naśladują określone czynności psa: szczekanie,
            warczenie, turlanie się, picie wody z miski, bieganie, tropienie, odpoczywanie, spacerowanie.
          5.  Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 30. Wskazywanie zabawek dla dwóch psów i dwóch kotów. Łączenie zwierząt z cyframi
            wskazującymi liczbę sylab w nazwach tych zwierząt.

          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa rzutna „Bitwa na papierowe kulki”. N. wyznacza dwie drużyny dzieci i rozciąga między nimi linę. Przez 2 minuty
            dzieci przerzucają na pole przeciwników papierowe kulki. Wygrywa drużyna, na której polu jest mniej gazetowych kulek.
             x Jazda na rowerkach i hulajnogach po wyznaczonym torze – rozwijanie koordynacji ruchowej.

          N. (manipulując Trampolinkiem) zachęca dzieci, aby każdy z nich przyniósł na następne zajęcia swojego ulubionego
          pluszowego misia.



          TYDZIEŃ 12    Dzień Pluszowego Misia




          PONIEDZIAŁEK   emat: Nasze misie.
                                   t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Nożyce samochwały”. Zabawa rozwijająca spostrzegaw-
          czość „Policz i zapamiętaj”. Ćwiczenia poranne – Zestaw XII. Zabawa matematyczna „Ile misiów?”. Zabawy konstrukcyjne
          z wykorzystaniem klocków. Zabawa bieżna „Ogonki”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 2; IV 1, 5, 11, 12, 15, 19

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – „Święto naszych misiów”. Powitanie „Przedstawiamy nasze misie”. Słuchanie
          wiersza Anny Słomińskiej Misie. Omówienie treści wiersza. „Ulubiona zabawka” – omówienie funkcji misiów pluszowych
          na podstawie doświadczeń i ilustracji w KP2, s. 32. Zabawa słowna „Opowiem ci o moim misiu”. Zabawy z misiami i chu-
          stą animacyjną. Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 32.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Miś z figur”. Omówienie sposobu wy-
          konania zadania. Naklejanie sylwetki misia na kartkę. Zorganizowanie wystawy prac – misiów z figur.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 3, 6, 7; III 1, 2, 5, 8; IV 1, 2, 3, 5, 8, 9, 12, 14

          Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja ptaków przy karmnikach. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki do karmnika”.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5, 7; IV 2, 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Nożyce samochwały”. Dzieci stoją w dużym kole i mówią:
            Nożyce samochwały przez dzień cały brzęczały,
            że łatwo przetną wszystko, nie tylko materiały,
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159