Page 165 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 165
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
GRUDZIEŃ
tydzień 13: LISTY DO MIKOŁAJA
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Uścisk dłoni” f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
i popołudniowa y zabawa „Od najmniejszego do największego” (III 2)
I 5, 9; III 2; IV 5, 7, y ćwiczenia poranne – Zestaw XIII f układa elementy według wielkości (IV 12)
12 y zabawa rozwijająca spostrzegawczość f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
wzrokową „Czym się różnią?” f zauważa różnice i podobieństwa między
y zabawa „Uwaga! Słychać Mikołaja” obrazkami (IV 12)
y zabawa rzutna „Traf i zdobądź punkty” f wykorzystuje różne przedmioty do uzyskania
określonego dźwięku (I 9; IV 5, 7)
Zajęcia główne
Zajęcia z wykorzystaniem utworu
W WIOSCE MIKOŁAJA 1, 2, 3, 5, 8, 9, 11, 15 Doroty Gellner f jest empatyczne wobec innych (IV 9)
słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
f
I 5, 7, 9; III 1, 2, 8; IV literackiego – Prezent dla Mikołaja, wiersz
wypowiada się na temat treści utworu,
odwołując się również do własnych doświadczeń
słuchanie i omówienie treści wiersza
y
i wyobrażeń (III 1; IV 5, 3)
„Wioska Mikołaja” – wykonanie ćwiczeń
y
f
w KP2, s. 44–45
opisuje świąteczną ilustrację (IV 2, 5)
f
zabawa ruchowa „Dwa renifery i Mikołaj”
y
przelicza elementy (IV 15)
f
oglądanie ilustracji przedstawiających
y
Poniedziałek Zajęcia plastyczne – „Mikołaj z dłoni” f zna tradycję obdarowywania bliskich prezentami
z okazji świąt (III 2)
Mikołaja
wie, jak wygląda Mikołaj
f
omówienie sposobu wykonania pracy
y
wykonuje pracę plastyczną, wykorzystując
f
plastycznej
dostępne materiały (IV 1, 11)
praca dzieci przy stolikach – odrysowywanie
y
dłoni na kartce, wycinanie, wyklejenie watą, f rysuje (I 7, 9; IV 8)
posługuje się nożyczkami (I 7)
narysowanie oczu, nosa, ust, doklejanie f sprząta po zakończonej pracy (I 7)
czapki z filcu f przestrzega reguł zabawy (III 5)
s
y przątanie i prezentacja Mikołajów f
f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV
Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne 18)
I 2, 5, 6; III 5, 7; IV y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka f inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
18 na sygnał” f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 7)
Aktywność poranna y zabawa „Szukamy prezentów” f rozumie określenia związane z położeniem
i popołudniowa y ćwiczenia graficzne „Prezenty od Mikołaja” przedmiotów w przestrzeni i względem innych
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 5, 8, y ćwiczenia poranne – Zestaw XIII przedmiotów (IV 14)
12, 14 y zabawa „Świąteczne układanki” f rysuje linie po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y zabawa przy stolikach „Układamy wyrazy” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
– KA, k. 36–37 f układa puzzle (IV 12)
FRANEK I FLET Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania f myśli logicznie (IV 5)
zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”
tworzy wyrazy z poznanych liter (IV 2, 4)
y
f
wyróżnia głoskę f w nazwach (IV 2)
f
I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 7,
– „Franek gra na flecie”
zna literę f, F (IV 4)
zapoznanie z literą f, F: wysłuchanie wier-
8; IV 2, 3, 4, 5, 8, 9
y
f
szyka, wyszukiwanie rysunków, w których f wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
słucha wierszyka (III 8; IV 3)
Wtorek nazwach słychać głoskę f – KP2, s. 46, f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
f
budowanie modeli wyrazów flet i Franek,
czytanie globalne, układanie wyrazów f czyta globalnie (IV 4)
układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
z literą f, F f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y zabawa ruchowa „Złap za kolano” f integruje się z grupą (III 2)
f
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 47 współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 7)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f
Zestaw XIII