Page 165 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 165

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                           GRUDZIEŃ









            tydzień 13: LISTY DO MIKOŁAJA


            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Uścisk dłoni”  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    i popołudniowa    y  zabawa „Od najmniejszego do największego”  (III 2)
                    I 5, 9; III 2; IV 5, 7,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIII  f   układa elementy według wielkości (IV 12)
                    12                y  zabawa rozwijająca spostrzegawczość   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        wzrokową „Czym się różnią?”     f   zauważa różnice i  podobieństwa między
                                      y  zabawa „Uwaga! Słychać Mikołaja”  obrazkami (IV 12)
                                      y  zabawa rzutna „Traf i zdobądź punkty”  f   wykorzystuje różne przedmioty do uzyskania
                                                                          określonego dźwięku (I 9; IV 5, 7)
                    Zajęcia główne
                                      Zajęcia z wykorzystaniem utworu
                W WIOSCE MIKOŁAJA  1, 2, 3, 5, 8, 9, 11, 15  Doroty Gellner  f   jest empatyczne wobec innych (IV 9)
                                                                           słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                        f
                    I 5, 7, 9; III 1, 2, 8; IV  literackiego – Prezent dla Mikołaja, wiersz
                                                                           wypowiada się na temat treści utworu,
                                                                          odwołując się również do własnych doświadczeń
                                        słuchanie i omówienie treści wiersza
                                      y
                                                                          i wyobrażeń (III 1; IV 5, 3)
                                        „Wioska Mikołaja” – wykonanie ćwiczeń
                                      y
                                                                        f
                                        w KP2, s. 44–45
                                                                           opisuje świąteczną ilustrację (IV 2, 5)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Dwa renifery i Mikołaj”
                                      y
                                                                           przelicza elementy (IV 15)
                                                                        f
                                        oglądanie ilustracji przedstawiających
                                      y
                Poniedziałek          Zajęcia plastyczne – „Mikołaj z dłoni”  f   zna tradycję obdarowywania bliskich prezentami
                                                                          z okazji świąt (III 2)
                                        Mikołaja
                                                                           wie, jak wygląda Mikołaj
                                                                        f
                                        omówienie sposobu wykonania pracy
                                      y
                                                                           wykonuje pracę plastyczną, wykorzystując
                                                                        f
                                        plastycznej
                                                                          dostępne materiały (IV 1, 11)
                                        praca dzieci przy stolikach – odrysowywanie
                                      y
                                        dłoni na kartce, wycinanie, wyklejenie watą,   f   rysuje (I 7, 9; IV 8)
                                                                           posługuje się nożyczkami (I 7)
                                        narysowanie oczu, nosa, ust, doklejanie   f   sprząta po zakończonej pracy (I 7)
                                        czapki z filcu                  f   przestrzega reguł zabawy (III 5)
                                        s
                                      y  przątanie i prezentacja Mikołajów  f
                                                                        f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne                 18)
                    I 2, 5, 6; III 5, 7; IV   y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka   f   inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
                    18                  na sygnał”                      f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 7)
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Szukamy prezentów”   f   rozumie określenia związane z położeniem
                    i popołudniowa    y  ćwiczenia graficzne „Prezenty od Mikołaja”  przedmiotów w przestrzeni i względem innych
                    I 5, 7, 9; IV 2, 4, 5, 8,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIII  przedmiotów (IV 14)
                    12, 14            y  zabawa „Świąteczne układanki”  f   rysuje linie po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                      y  zabawa przy stolikach „Układamy wyrazy”   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        – KA, k. 36–37                  f   układa puzzle (IV 12)
                FRANEK I FLET  Zajęcia główne  Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   myśli logicznie (IV 5)
                                        zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”
                                                                           tworzy wyrazy z poznanych liter (IV 2, 4)
                                      y
                                                                        f
                                                                           wyróżnia głoskę f w nazwach (IV 2)
                                                                        f
                    I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 7,
                                      – „Franek gra na flecie”
                                                                           zna literę f, F (IV 4)
                                        zapoznanie z literą f, F: wysłuchanie wier-
                    8; IV 2, 3, 4, 5, 8, 9
                                      y
                                                                        f
                                        szyka, wyszukiwanie rysunków, w których   f   wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                           słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                Wtorek                  nazwach słychać głoskę f – KP2, s. 46,   f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                        f
                                        budowanie modeli wyrazów flet i Franek,
                                        czytanie globalne, układanie wyrazów   f   czyta globalnie (IV 4)
                                                                           układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                        z literą f, F                   f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                      y  zabawa ruchowa „Złap za kolano”  f   integruje się z grupą (III 2)
                                                                        f
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 47    współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 7)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f
                                      Zestaw XIII
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170