Page 170 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 170

168  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  przygotowanie sali na przedstawienie  f   uczestniczy w przygotowaniach do przedszkol-
                  i popołudniowa     y  zabawa integracyjna „Poproszę bilet”  nego przedstawienia (I 5, 7; IV 1, 2)
                  I 5, 7; II 1, 4; IV 1, 2,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIV  f   odczuwa swoją przynależność do przedszkolnej
                  5; III 2; IV 1     y y  dzielenie się wrażeniami z  odegranego   f   odgrywa role w zabawie tematycznej (IV 1)
                                                                        grupy teatralnej (III 2)
                                      przedstawienia
               WYSTAWIAMY PRZEDSTAWIENIE  Zajęcia główne  y Zajęcia kulturowe – „Zapraszamy na nasze   f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 63
                                                                       f
                                      zabawa bieżna „Ogonki”
                                                                          opowiada o swoich przeżyciach (II 1, 4; IV 5)
                                                                       f
                                                                          przełamuje nieśmiałość (II 7)
                                                                       f
                                     przedstawienie!”
                  I 5, 6, 8; II 7; III 8, 9;
                                                                          uczestniczy w przedstawieniu jako aktor (lub
                                                                       f
                  IV 1
                                      zajęcie przez dzieci miejsc
                                     y
                                                                        osoba odpowiedzialna za scenografię ) (I 6; III
                                      r
                                      ozdawanie biletów gościom
                                     y
                                                                        8, 9; IV 1)
                                      powitanie widzów na widowni
                                     y
                                                                          bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                                                       f
                                      odegranie ról przez dzieci-aktorów i dzieci-
                                     y
                                                                        ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                      pracowników teatru zgodnie z ustaleniami
                                                                        instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      i przeprowadzanymi próbami
                                      ukłony i podziękowanie widzom za
               Piątek                y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   wydeptuje wzory na śniegu (IV 1, 11)
                                                                          współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                                                       f
                                      przybycie
                                     Zestaw XIV
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z wykorzystaniem śniegu
                  I 5; III 5; IV 1, 11  y  zabawa w berka
          tydzień 15: ŚLADY NA ŚNIEGU
           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  „Zwierzęta w lesie” – oglądanie książek   f   korzysta z książek w celu zdobycia wiedzy na
                  i popołudniowa      w kąciku książek                  temat zwierząt (IV 18, 19)
                  I 5; II 1; III 8, 9; IV 2,   y y y  „Zimowe skojarzenia” – prezentacja wyrazu   f   wypowiada się na temat zwierząt leśnych (IV
               PRZYGOTOWANIA ZWIERZĄT DO ZIMY  Zajęcia główne  y y Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      zima do globalnego czytania
                  4, 5, 18, 19
                                                                        2, 5, 18)
                                                                          czyta globalnie (IV 4)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw XV
                                                                       f
                                      zabawa słowna „Lubię zimę, ponieważ…”
                                                                          podaje swoje skojarzenia związane z zimą (IV
                                                                       f
                                      wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 65
                                                                        2, 16, 18)
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa
                                      „Samochody”
                                                                          słucha wypowiedzi innych dzieci (III 8, 9)
                                                                       f
                                                                          mówi o swoich upodobaniach (II 1; IV 5)
                                                                       f
                                                                          wybiera znaki synoptyczne związane z zimową
                                                                       f
                  I 5, 7, 9; III 2, 6, 8; IV  utworu literackiego – Leśny obchód,
                                                                        pogodą (IV 9, 16, 18)
                  1, 2, 3, 5, 8, 9, 11, 16,
                                     opowiadanie Bożeny Formy
                                                                          odnosi się z  szacunkiem i  życzliwością do
                                                                       f
                  18, 20
                                      pogadanka „Pogoda zimą”
                                     y
                                                                        swoich koleżanek i kolegów oraz N. (III 2, 6)
                                      Leśny obchód
                                                                          omawia treść opowiadania (IV 2, 3, 5)
                                                                       f
                                      omówienie treści utworu.
                                                                          wie, kim jest leśniczy (IV 18, 20)
                                                                       f
                                      „Co słychać zimą w lesie?” – praca
                                     y y y  wysłuchanie opowiadania Bożeny Formy   f   słucha uważnie utworu literackiego (III 8; IV 3)
                                                                          nazywa zwierzęta leśne (IV 2, 18)
               Poniedziałek          y y  zabawa ruchowa „Piłka jak śniegowa kula”  f   wie, w jaki sposób dokarmia się zwierzęta zimą
                                                                       f
                                      z obrazkiem
                                                                        (IV 16, 18, 20)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 64
                                                                          wie, jak zwierzęta leśne przygotowują się do
                                                                       f
                                                                        zimy i jak ją spędzają (IV 16, 18)
                                      omówienie sposobu wykonania pracy
                                     y Zajęcia plastyczne – „Zimą w lesie”  f   koloruje rysunki (I 7, 9; IV 8)
                                     y  opisywanie wrażeń dotykowych po zapo-
                                      znaniu się z fakturą papieru ściernego
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175