Page 170 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 170
168 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y przygotowanie sali na przedstawienie f uczestniczy w przygotowaniach do przedszkol-
i popołudniowa y zabawa integracyjna „Poproszę bilet” nego przedstawienia (I 5, 7; IV 1, 2)
I 5, 7; II 1, 4; IV 1, 2, y ćwiczenia poranne – Zestaw XIV f odczuwa swoją przynależność do przedszkolnej
5; III 2; IV 1 y y dzielenie się wrażeniami z odegranego f odgrywa role w zabawie tematycznej (IV 1)
grupy teatralnej (III 2)
przedstawienia
WYSTAWIAMY PRZEDSTAWIENIE Zajęcia główne y Zajęcia kulturowe – „Zapraszamy na nasze f rozwiązuje zagadki (IV 5)
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 63
f
zabawa bieżna „Ogonki”
opowiada o swoich przeżyciach (II 1, 4; IV 5)
f
przełamuje nieśmiałość (II 7)
f
przedstawienie!”
I 5, 6, 8; II 7; III 8, 9;
uczestniczy w przedstawieniu jako aktor (lub
f
IV 1
zajęcie przez dzieci miejsc
y
osoba odpowiedzialna za scenografię ) (I 6; III
r
ozdawanie biletów gościom
y
8, 9; IV 1)
powitanie widzów na widowni
y
bierze udział w organizowanych zajęciach
f
odegranie ról przez dzieci-aktorów i dzieci-
y
ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
pracowników teatru zgodnie z ustaleniami
instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
i przeprowadzanymi próbami
ukłony i podziękowanie widzom za
Piątek y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f wydeptuje wzory na śniegu (IV 1, 11)
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
f
przybycie
Zestaw XIV
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z wykorzystaniem śniegu
I 5; III 5; IV 1, 11 y zabawa w berka
tydzień 15: ŚLADY NA ŚNIEGU
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y „Zwierzęta w lesie” – oglądanie książek f korzysta z książek w celu zdobycia wiedzy na
i popołudniowa w kąciku książek temat zwierząt (IV 18, 19)
I 5; II 1; III 8, 9; IV 2, y y y „Zimowe skojarzenia” – prezentacja wyrazu f wypowiada się na temat zwierząt leśnych (IV
PRZYGOTOWANIA ZWIERZĄT DO ZIMY Zajęcia główne y y Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
zima do globalnego czytania
4, 5, 18, 19
2, 5, 18)
czyta globalnie (IV 4)
ćwiczenia poranne – Zestaw XV
f
zabawa słowna „Lubię zimę, ponieważ…”
podaje swoje skojarzenia związane z zimą (IV
f
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 65
2, 16, 18)
zabawa orientacyjno-porządkowa
„Samochody”
słucha wypowiedzi innych dzieci (III 8, 9)
f
mówi o swoich upodobaniach (II 1; IV 5)
f
wybiera znaki synoptyczne związane z zimową
f
I 5, 7, 9; III 2, 6, 8; IV utworu literackiego – Leśny obchód,
pogodą (IV 9, 16, 18)
1, 2, 3, 5, 8, 9, 11, 16,
opowiadanie Bożeny Formy
odnosi się z szacunkiem i życzliwością do
f
18, 20
pogadanka „Pogoda zimą”
y
swoich koleżanek i kolegów oraz N. (III 2, 6)
Leśny obchód
omawia treść opowiadania (IV 2, 3, 5)
f
omówienie treści utworu.
wie, kim jest leśniczy (IV 18, 20)
f
„Co słychać zimą w lesie?” – praca
y y y wysłuchanie opowiadania Bożeny Formy f słucha uważnie utworu literackiego (III 8; IV 3)
nazywa zwierzęta leśne (IV 2, 18)
Poniedziałek y y zabawa ruchowa „Piłka jak śniegowa kula” f wie, w jaki sposób dokarmia się zwierzęta zimą
f
z obrazkiem
(IV 16, 18, 20)
wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 64
wie, jak zwierzęta leśne przygotowują się do
f
zimy i jak ją spędzają (IV 16, 18)
omówienie sposobu wykonania pracy
y Zajęcia plastyczne – „Zimą w lesie” f koloruje rysunki (I 7, 9; IV 8)
y opisywanie wrażeń dotykowych po zapo-
znaniu się z fakturą papieru ściernego