Page 173 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 173

TYDZIEŃ 16  •  Świąteczne drzewko  •  171


            tydzień 16: ŚWIĄTECZNE DRZEWKO


            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  wspólne przygotowywanie wystroju sali  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    i popołudniowa    y  układanie różnych wzorów z  mozaiki   (III 2)
                    I 5; III 2, 6; IV 1, 6,   geometrycznej             f   bierze udział w przygotowaniu świątecznej
                    12, 15            y  ćwiczenia poranne – Zestaw XVI   dekoracji sali (III 2, 6)
                                      y  zabawa słowna „Przeciwieństwa”  f   tworzy obrazki z figur geometrycznych
                                      y  zabawa „Poszukaj pary”           (IV 1, 15)
                                      y  zabawa bieżna „Ogonki”         f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    Zajęcia główne    Zajęcia społeczne – „Przedświąteczne   f   podaje przeciwstawne określenia (IV 6)
                                                                           odszukuje drugą połówkę obrazka (IV 12)
                CO ROBIMY PRZED ŚWIĘTAMI?  8, 11  y y y y  prezentacja wybranych urządzeń   f   opisuje ilustrację (IV 2, 5)
                                                                        f
                                      porządki”
                    I 2, 5, 7, 9; II 3; III 1,
                                                                           wypowiada się na temat przygotowań świątecz-
                                                                        f
                                        wypowiedzi na temat ilustracji przedsta-
                    2, 5, 6; IV 1, 2, 5, 7,
                                      y
                                                                          nych w swojej rodzinie (III 2, 6; IV 5)
                                        wiających rodzinne przygotowania do świąt
                                                                           wie, jakie są zwyczaje świąteczne (III 6)
                                                                        f
                                        elektrycznych
                                                                           wymienia nazwy urządzeń elektrycznych (IV 2)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Urządzenia”
                                                                           zna zasady korzystania z urządzeń elektrycznych
                                                                        f
                                        zabawa oddechowa „Odkurzamy”
                                                                          (III 5)
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 72
                                                                          (III 5; IV 7)
                                      świąteczne”
                                                                           reguluje swój oddech (I 9)
                                                                        f
                                        omówienie sposobów składania najbliższym
                                      y Zajęcia plastyczne – „Sami robimy kartki   f   reaguje na sygnał dźwiękowy i słowny
                                                                           szanuje pracę swoich rodziców (III 2, 6)
                                                                        f
                Poniedziałek          y y y  wspólne oglądanie kartek świątecznych  f   wykonuje kartę świąteczną (IV 1, 8, 11)
                                        życzeń świątecznych
                                                                           jest sprawne manualnie (I 7, 9)
                                                                        f
                                        omówienie etapów wykonania prac
                                                                           sprząta po zakończonej pracy (I 2)
                                                                        f
                                        s
                                        amodzielne wykonanie prac przy stoliku:
                                        naklejanie przygotowanych elementów,
                                                                          (II 3; III 1)
                                        doklejanie materiałów dekoracyjnych  f   odczuwa radość i satysfakcję z wykonanej pracy
                                                                           inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
                                      y  wspólne sprzątanie             f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                                      y  zorganizowanie wystawy kartek
                                        świątecznych
                                      y  układanie życzeń świątecznych
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne w grupach
                    I 2, 5, 6; III 3; IV 18  y  zabawa w berka kucanego
                    Aktywność poranna   y  „Rozpoznaję drzewa iglaste” – oglądanie   f   zna nazwy popularnych drzew iglastych
                    i popołudniowa      ilustracji przedstawiających popularne   (IV 2, 18)
                    I 5, 7; II 11; IV 2, 11,   drzewa iglaste           f   wie, że żywe drzewka można zastąpić sztucznymi
                    12, 15, 18        y  praca plastyczno-techniczna „Czym ozda-  (II 11)
                                        biamy drzewko?” – lepienie ozdób choin-  f   lepi ozdoby choinkowe z masy solnej (I 7; IV 11)
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        kowych z masy solnej
                                                                        f
                ŚWIĄTECZNE PIERNICZKI  Zajęcia główne  y y y Zajęcia kulinarne – „Pieczemy pierniczki”  f   przelicza kropki (IV 15)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw XVI
                                                                           dodaje w zakresie 1–3 (IV 15)
                                      y
                                                                        f
                                        zabawa matematyczna „Cyfra do cyfry”
                                        wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 73
                                                                           łączy dwie połówki rysunku (IV 12)
                                                                        f
                                                                           dostrzega i kontynuuje regularności w układzie
                                        zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
                                                                        f
                                                                          (IV 12)
                                                                           współdziała z dziećmi podczas zadania (III 5, 7)
                                                                        f
                    I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 6,
                                        r
                                        dzeniowych
                    7; IV 1, 5, 6, 10
                                                                          dzeniowych (III 2, 6; IV 5)
                                        zapoznanie z produktami potrzebnymi
                                      y y  ozmowa na temat zwyczajów bożonaro-  f   wypowiada się na temat zwyczajów bożonaro-
                                                                           wie, z jakich produktów wykonuje się masę
                                                                        f
                Wtorek                y  przygotowanie w zespołach masy   f   przestrzega ustalonych zasad (III 5)
                                        do zrobienia pierniczków
                                                                          piernikową (IV 6, 10)
                                        do pierniczków
                                      y  wykrawanie pierniczków za pomocą   f   jest sprawne manualnie (I 7, 9)
                                                                           odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                                        foremek                         f  (III 2)
                                      y  dekorowanie ostygniętych pierniczków  f   dekoruje pierniczki według własnych pomysłów
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   (I 7, 9; IV 1)
                                      Zestaw XVI
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178