Page 173 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 173
TYDZIEŃ 16 • Świąteczne drzewko • 171
tydzień 16: ŚWIĄTECZNE DRZEWKO
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y wspólne przygotowywanie wystroju sali f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
i popołudniowa y układanie różnych wzorów z mozaiki (III 2)
I 5; III 2, 6; IV 1, 6, geometrycznej f bierze udział w przygotowaniu świątecznej
12, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw XVI dekoracji sali (III 2, 6)
y zabawa słowna „Przeciwieństwa” f tworzy obrazki z figur geometrycznych
y zabawa „Poszukaj pary” (IV 1, 15)
y zabawa bieżna „Ogonki” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia główne Zajęcia społeczne – „Przedświąteczne f podaje przeciwstawne określenia (IV 6)
odszukuje drugą połówkę obrazka (IV 12)
CO ROBIMY PRZED ŚWIĘTAMI? 8, 11 y y y y prezentacja wybranych urządzeń f opisuje ilustrację (IV 2, 5)
f
porządki”
I 2, 5, 7, 9; II 3; III 1,
wypowiada się na temat przygotowań świątecz-
f
wypowiedzi na temat ilustracji przedsta-
2, 5, 6; IV 1, 2, 5, 7,
y
nych w swojej rodzinie (III 2, 6; IV 5)
wiających rodzinne przygotowania do świąt
wie, jakie są zwyczaje świąteczne (III 6)
f
elektrycznych
wymienia nazwy urządzeń elektrycznych (IV 2)
f
zabawa ruchowa „Urządzenia”
zna zasady korzystania z urządzeń elektrycznych
f
zabawa oddechowa „Odkurzamy”
(III 5)
wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 72
(III 5; IV 7)
świąteczne”
reguluje swój oddech (I 9)
f
omówienie sposobów składania najbliższym
y Zajęcia plastyczne – „Sami robimy kartki f reaguje na sygnał dźwiękowy i słowny
szanuje pracę swoich rodziców (III 2, 6)
f
Poniedziałek y y y wspólne oglądanie kartek świątecznych f wykonuje kartę świąteczną (IV 1, 8, 11)
życzeń świątecznych
jest sprawne manualnie (I 7, 9)
f
omówienie etapów wykonania prac
sprząta po zakończonej pracy (I 2)
f
s
amodzielne wykonanie prac przy stoliku:
naklejanie przygotowanych elementów,
(II 3; III 1)
doklejanie materiałów dekoracyjnych f odczuwa radość i satysfakcję z wykonanej pracy
inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
y wspólne sprzątanie f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
y zorganizowanie wystawy kartek
świątecznych
y układanie życzeń świątecznych
Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne w grupach
I 2, 5, 6; III 3; IV 18 y zabawa w berka kucanego
Aktywność poranna y „Rozpoznaję drzewa iglaste” – oglądanie f zna nazwy popularnych drzew iglastych
i popołudniowa ilustracji przedstawiających popularne (IV 2, 18)
I 5, 7; II 11; IV 2, 11, drzewa iglaste f wie, że żywe drzewka można zastąpić sztucznymi
12, 15, 18 y praca plastyczno-techniczna „Czym ozda- (II 11)
biamy drzewko?” – lepienie ozdób choin- f lepi ozdoby choinkowe z masy solnej (I 7; IV 11)
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
kowych z masy solnej
f
ŚWIĄTECZNE PIERNICZKI Zajęcia główne y y y Zajęcia kulinarne – „Pieczemy pierniczki” f przelicza kropki (IV 15)
ćwiczenia poranne – Zestaw XVI
dodaje w zakresie 1–3 (IV 15)
y
f
zabawa matematyczna „Cyfra do cyfry”
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 73
łączy dwie połówki rysunku (IV 12)
f
dostrzega i kontynuuje regularności w układzie
zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
f
(IV 12)
współdziała z dziećmi podczas zadania (III 5, 7)
f
I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 6,
r
dzeniowych
7; IV 1, 5, 6, 10
dzeniowych (III 2, 6; IV 5)
zapoznanie z produktami potrzebnymi
y y ozmowa na temat zwyczajów bożonaro- f wypowiada się na temat zwyczajów bożonaro-
wie, z jakich produktów wykonuje się masę
f
Wtorek y przygotowanie w zespołach masy f przestrzega ustalonych zasad (III 5)
do zrobienia pierniczków
piernikową (IV 6, 10)
do pierniczków
y wykrawanie pierniczków za pomocą f jest sprawne manualnie (I 7, 9)
odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
foremek f (III 2)
y dekorowanie ostygniętych pierniczków f dekoruje pierniczki według własnych pomysłów
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, (I 7, 9; IV 1)
Zestaw XVI