Page 178 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 178

176  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Grudzień



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawy dowolne (z wykorzystaniem sanek, jeśli jest śnieg) – przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy, cierpliwe ocze-
            kiwanie na swoją kolej.
             x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



                           t
          WTOREK   emat: Franek i flet.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Szukamy prezentów”. Ćwiczenia graficzne „Prezenty od Mikołaja”. Ćwi-
          czenia poranne – Zestaw XIII. Zabawa „Świąteczne układanki”. Zabawa przy stolikach „Układamy wyrazy” (KA, k. 36–37).
          Zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 2, 4, 5, 8, 12, 14

          Zajęcia główne:   ▶  1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Franek gra na flecie”. Zapoznanie z literą f, F
          (wysłuchanie wierszyka, wyszukiwanie rysunków, w których nazwach słychać głoskę f – KP2, s. 46, budowanie modeli wy-
          razów flet, Franek, czytanie globalne, układanie wyrazów z literą f, F). Zabawa ruchowa „Złap za kolano”. Wykonanie ćwi-
          czeń w KP2, s. 47.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XIII.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 7, 8; IV 2, 3, 4, 5, 8, 9

          Zajęcia w ogrodzie: Chodzenie po śladach. Zabawa skoczna „Kto wyżej, kto dalej”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Szukamy prezentów”. N. chowa w sali kilka pudełek z zabawkami. Dzieci je odnajdują i określają ich położenie,
            używając pojęć: na, pod, za, przed, obok, między itp. Otwierają pudełka. Osoba, która otwiera prezent, ruchem ilustruje
            jego zawartość, pozostałe dzieci odgadują, co to jest.
             x Ćwiczenia graficzne „Prezenty od Mikołaja”. Rysowanie po wykropkowanym śladzie (samochód, lala, miś itp.).
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw XIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Świąteczne układanki”. Układanie puzzli, obrazków pociętych na części.
             x Zabawa przy stolikach „Układamy wyrazy” (KA, k. 36–37). N. zachęca dzieci do układania wyrazów z poznanych liter.
            Uwaga: Chętne dzieci 6-letnie próbują ułożyć proste zdanie, np.: Adam ma flet. To pudel Flap.
             x Zabawa na czworakach „Slalom w tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
          Temat: Franek gra na flecie.
          Cele:
            zapoznanie z literą f, F
            ozwijanie spostrzegawczości
            r
            r
            ozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
            u
            trwalanie wyglądu poznanych liter
            zachęcanie do układania i odczytywania wyrazów
            doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
               Pomoce: kartoniki czerwone i niebieskie, kartoniki z literami, podpisy do obrazków, KP2, KA.
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183