Page 176 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 176

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

          GRUDZIEŃ












          TYDZIEŃ 13    Listy do Mikołaja




                                   t
          PONIEDZIAŁEK   emat: W wiosce Mikołaja.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Uścisk dłoni”. Zabawa „Od najmniejszego do największego”.
          Ćwiczenia poranne – Zestaw XIII. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Czym się różnią?”. Zabawa „Uwaga!
          Słychać Mikołaja”. Zabawa rzutna „Traf i zdobądź punkty”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 2; IV 5, 7, 12

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Prezent dla Mikołaja, wiersz Doroty Gellner.
          Słuchanie wiersza. Omówienie treści. „Wioska Mikołaja” – wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 44–45. Zabawa ruchowa „Dwa
          renifery i Mikołaj”.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Mikołaj z dłoni”. Oglądanie ilustracji przedstawiających Mikołaja. Omó-
          wienie sposobu wykonania pracy plastycznej. Praca dzieci przy stolikach – odrysowywanie dłoni na kartce, wycinanie, wy-
          klejenie watą, narysowanie oczu, nosa, ust, doklejanie czapki z filcu. Sprzątanie i prezentacja Mikołajów.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 1, 2, 8; IV 1, 2, 3, 5, 8, 9, 11, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawy dowolne. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał”.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Uścisk dłoni”. Dzieci i N. stoją (lub siedzą) w kole. N. podaje rękę osobie po lewej stronie i zapowiada:
            Ja i ty po lewej stronie
            uściśnijmy prawe dłonie.
            Dzieci kolejno witają się, aż uścisk dojdzie do N.
             x Zabawa „Od najmniejszego do największego”. Układanie sylwet worków mikołajowych od największego do najmniej-
            szego i odwrotnie.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw XIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Czym się różnią?”. Dzieci porównują dwa obrazki i wskazują szcze-
            góły, którym się one różnią.
             x Zabawa „Uwaga! Słychać Mikołaja”. Dzieci za pomocą różnych dostępnych przedmiotów próbują uzyskać dźwięki i okre-
            ślić, czego mogą to być odgłosy, np.: pocieranie gazet (Mikołaj idzie po śniegu), potrząsanie puszkami wypełnionymi
            kaszą (sanie jadą po śniegu).
             x Zabawa rzutna „Traf i zdobądź punkty” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
          Temat: Prezent dla Mikołaja, wiersz Doroty Gellner.
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181