Page 172 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 172

170  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Szukacie mnie”
               Środa  I 2, 5, 6; III 5, 7; IV   y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
                  18
                                      terenowego
                  Aktywność poranna   y  zabawa oddechowa „Płatki śniegu”  f   reguluje swój oddech (I 9)
                  i popołudniowa     y  pisanie liter palcem           f   pisze poznane litery palcem (I 7, 9; IV 4, 8)
                  I 5, 7, 9; IV 4, 5, 7, 8,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XV  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  12, 18             y  „Zwierzęta leśne” – układanie obrazków   f   układa obrazki przedstawiające zwierzęta
                                      z części                          (IV 12, 18)
                                     y  zabawa słuchowa „Znam instrumenty”  f   rozpoznaje instrumenty na podstawie ich
                                     y  zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”  dźwięków (IV 5, 7)
                                                                       f   zapamiętuje kolejność dźwięków (IV 7, 12)
                  Zajęcia główne     Zajęcia przyrodnicze – „Ptaki zimową porą”  f   wie, które ptaki odlatują do ciepłych krajów
               PTAKI I ICH PRZYSMAKI  y y  wyklaskiwanie sylab w nazwach ptaków  f   wysłuchuje informacji na temat niektórych
                                      pogadanka na temat ptaków
                  I 2, 5, 9; II 3; III 1, 8;
                                     y
                                                                        zimą, a które zostają lub przylatują (IV 18)
                  IV 2, 4, 5, 12, 11, 18
                                      „Ptaki i  ich przysmaki” – słuchanie
                                     y
                                      ciekawostek o ptakach i ich ulubionych
                                                                        ptaków i ich pożywienia (III 8)
                                      pokarmach
                                                                          dzieli nazwy ptaków na sylaby (IV 2, 18)
                                                                       f
                                                                          czyta globalnie (IV 4)
                                                                       f
                                      czytanie globalne – umieszczenie
                                                                          jest spostrzegawcze (IV 12)
                                                                       f
                                      kartoników z nazwami
                                      zabawa ruchowa „Ptaki w karmniku”
                                                                          porównuje obrazki (IV 12)
                                                                       f
                                      wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 70
                                     y y Zajęcia plastyczne – „Warzywno-owocowe   f   myśli logicznie (IV 5, 12)
                                                                          łączy dostępne materiały w całość tak, aby
                                                                       f
               Czwartek              cudaki”                           f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                                        utworzyć sylwetę zwierzątka (IV 11, 18)
                                      ozmowa podsumowująca wiadomości
                                      r
                                     y y  praca dzieci przy stolikach – łączenie owo-  f   odczuwa radość i satysfakcję z wykonanej pracy
                                                                        (II 3; III 1)
                                      ców lub warzyw w sposób przypominający   f   utrzymuje porządek na stoliku (I 2)
                                      sylwetkę wybranego zwierzątka    f   kreśli dowolne wzory patykiem na ziemi
                                     y  wspólne sprzątanie              (IV 1, 8)
                                     y  prezentacja prac i zorganizowanie wystawy  f   wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
                  Zajęcia w ogrodzie  y  chodzenie po śladach           utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
                  I 2, 5, 8; III 5; IV 1,   y  ysowanie patykiem na śniegu lub ziemi  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      r
                  8, 18
                  Aktywność poranna   y  zabawa oddechowa „Kto zdmuchnie   f   reguluje swój oddech (I 9)
                  i popołudniowa      więcej?”                         f   opisuje obrazek (IV 2, 5)
                  I 5, 7, 9; IV 2, 5, 8,   y  zabawa rozwijająca logiczne myślenie   f   wskazuje obrazek, którego opis słyszy (IV 5)
                  12, 18              „Pokaż obrazek”                  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  ćwiczenia poranne – Zestaw XV   f   myśli logicznie (IV 5)
                                     y  zabawa utrwalająca wiadomości o zimie   f   określa prawdziwość podawanych informacji
                                                                        na temat zimy (IV 5, 18)
                                      „Tak czy nie?”                   f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
               MRÓZ NA SZYBIE  Zajęcia główne  y Zajęcia plastyczne – „Na mojej szybie”  f   dorysowuje drugą połowę obrazka
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 71
                                     y
                                      zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem”
                                                                        (IV 8, 12)
                                                                          rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                                                       f
                  I 5, 7, 8; IV 1, 5, 11,
                                      ozwiązywanie zagadek
                                      r
                                     y
                                                                          manipuluje kredą, aby uzyskać zamierzony efekt
                                                                       f
                                      zapoznanie ze sposobem wykonania pracy
                  16, 18, 19
                                     y
                                                                        (I 7; IV 1, 11)
                                      plastycznej
                                      r
               Piątek                y  ysowanie wzorów białą kredą na ciemnych   f   wie, po czym można poznać, że na dworze jest
                                                                        mróz (IV 16, 18, 19)
                                      kartonach według własnych pomysłów
                                                                          przedstawia swoje wyobrażenia w formie pracy
                                                                       f
                                      s
                                     y  przątanie i prezentacja prac    plastycznej (IV 1)
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                     Zestaw XV                          chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwowanie śniegu przez lupę  cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                  I 5, 6; IV 18, 19  y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu   f   dokonuje obserwacji śniegu przez lupę
                                      terenowego                        (IV 18, 19)
                                                                       f   inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177