Page 172 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 172
170 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Szukacie mnie”
Środa I 2, 5, 6; III 5, 7; IV y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
18
terenowego
Aktywność poranna y zabawa oddechowa „Płatki śniegu” f reguluje swój oddech (I 9)
i popołudniowa y pisanie liter palcem f pisze poznane litery palcem (I 7, 9; IV 4, 8)
I 5, 7, 9; IV 4, 5, 7, 8, y ćwiczenia poranne – Zestaw XV f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
12, 18 y „Zwierzęta leśne” – układanie obrazków f układa obrazki przedstawiające zwierzęta
z części (IV 12, 18)
y zabawa słuchowa „Znam instrumenty” f rozpoznaje instrumenty na podstawie ich
y zabawa na czworakach „Slalom w tunelu” dźwięków (IV 5, 7)
f zapamiętuje kolejność dźwięków (IV 7, 12)
Zajęcia główne Zajęcia przyrodnicze – „Ptaki zimową porą” f wie, które ptaki odlatują do ciepłych krajów
PTAKI I ICH PRZYSMAKI y y wyklaskiwanie sylab w nazwach ptaków f wysłuchuje informacji na temat niektórych
pogadanka na temat ptaków
I 2, 5, 9; II 3; III 1, 8;
y
zimą, a które zostają lub przylatują (IV 18)
IV 2, 4, 5, 12, 11, 18
„Ptaki i ich przysmaki” – słuchanie
y
ciekawostek o ptakach i ich ulubionych
ptaków i ich pożywienia (III 8)
pokarmach
dzieli nazwy ptaków na sylaby (IV 2, 18)
f
czyta globalnie (IV 4)
f
czytanie globalne – umieszczenie
jest spostrzegawcze (IV 12)
f
kartoników z nazwami
zabawa ruchowa „Ptaki w karmniku”
porównuje obrazki (IV 12)
f
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 70
y y Zajęcia plastyczne – „Warzywno-owocowe f myśli logicznie (IV 5, 12)
łączy dostępne materiały w całość tak, aby
f
Czwartek cudaki” f rozwija sprawność manualną (I 9)
utworzyć sylwetę zwierzątka (IV 11, 18)
ozmowa podsumowująca wiadomości
r
y y praca dzieci przy stolikach – łączenie owo- f odczuwa radość i satysfakcję z wykonanej pracy
(II 3; III 1)
ców lub warzyw w sposób przypominający f utrzymuje porządek na stoliku (I 2)
sylwetkę wybranego zwierzątka f kreśli dowolne wzory patykiem na ziemi
y wspólne sprzątanie (IV 1, 8)
y prezentacja prac i zorganizowanie wystawy f wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
Zajęcia w ogrodzie y chodzenie po śladach utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
I 2, 5, 8; III 5; IV 1, y ysowanie patykiem na śniegu lub ziemi f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
r
8, 18
Aktywność poranna y zabawa oddechowa „Kto zdmuchnie f reguluje swój oddech (I 9)
i popołudniowa więcej?” f opisuje obrazek (IV 2, 5)
I 5, 7, 9; IV 2, 5, 8, y zabawa rozwijająca logiczne myślenie f wskazuje obrazek, którego opis słyszy (IV 5)
12, 18 „Pokaż obrazek” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw XV f myśli logicznie (IV 5)
y zabawa utrwalająca wiadomości o zimie f określa prawdziwość podawanych informacji
na temat zimy (IV 5, 18)
„Tak czy nie?” f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
MRÓZ NA SZYBIE Zajęcia główne y Zajęcia plastyczne – „Na mojej szybie” f dorysowuje drugą połowę obrazka
wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 71
y
zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem”
(IV 8, 12)
rozwiązuje zagadki (IV 5)
f
I 5, 7, 8; IV 1, 5, 11,
ozwiązywanie zagadek
r
y
manipuluje kredą, aby uzyskać zamierzony efekt
f
zapoznanie ze sposobem wykonania pracy
16, 18, 19
y
(I 7; IV 1, 11)
plastycznej
r
Piątek y ysowanie wzorów białą kredą na ciemnych f wie, po czym można poznać, że na dworze jest
mróz (IV 16, 18, 19)
kartonach według własnych pomysłów
przedstawia swoje wyobrażenia w formie pracy
f
s
y przątanie i prezentacja prac plastycznej (IV 1)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
Zestaw XV chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
Zajęcia w ogrodzie y obserwowanie śniegu przez lupę cji słownej i pokazu (I 5, 8)
I 5, 6; IV 18, 19 y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu f dokonuje obserwacji śniegu przez lupę
terenowego (IV 18, 19)
f inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)