Page 168 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 168
166 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne y omówienie treści utworu f wie, jakie osoby pracują w teatrze, i nazywa
I 5, 7; III 2, 8; IV 1, 2, y pogadanka „Co to jest przedstawienie je: aktor, aktorka, sufler, reżyser (IV 20)
3, 4, 5, 11, 20 teatralne?” f nazywa i opisuje miejsca, jakie są w teatrze:
y „Co się znajduje w teatrze?” – omówienie scena, widownia, szatnia, garderoba,
ilustracji w KP2, s. 54–55 rekwizytornia, kasa biletowa (IV 2, 20)
y wyjaśnienie pojęć związanych z teatrem – f czyta globalnie (IV 4)
czytanie globalne f rozpoznaje i nazywa różne formy teatralne: teatr
r
y y ozmowa na temat różnych form teatralnych żywego aktora, teatr cieni, teatr kukiełkowy,
zabawa pantomimiczna
pantomima (IV 2, 5)
W TEATRZE y zapowiedź wystawienia inscenizacji dla f uczestniczy w przygotowaniach do przed-
szkolnego przedstawienia (I 5, 7; IV 1, 2)
innych grupy przedszkolnych, przydzielenie
ról
łączy dostępne materiały, aby utworzyć kukiełkę
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 54–55
(I 7; IV 11)
y Zajęcia plastyczne – „Kukiełki i scenografia” f odgrywa scenki teatralne z wykorzystaniem
Poniedziałek y y przypomnienie treści bajki o Czerwonym f przygotowuje scenografię teatralną (IV 11)
f
kukiełek (IV 1)
Kapturku
wykonanie kukiełek z wykorzystaniem
odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
f
drewnianych łyżek
(III 2)
y zabawa z kukiełkami f obserwuje przyrodę (II 11; IV 16, 18)
s
y cenografia – wspólne omówienie działań f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y przygotowanie wystroju z dużych arkuszy
kartonowych
Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przyrodnicze
I 2, 5; II 11; III 5; IV y zabawa skoczna „Z kry na krę”
16, 18
Aktywność poranna y zabawa oddechowa „Płomyk” f reguluje swój oddech (I 9)
r
i popołudniowa y ozwiązywanie zagadek tematycznych f rozwiązuje zagadki (IV 5)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 5, y ćwiczenia poranne – Zestaw XIV f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
7, 15 y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 58 f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
y zabawa słuchowa „Ile uderzeń w bębenek?” (IV 2)
zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
y Przygotowanie do nauki czytania i pisania f koloruje (I 7; IV 8)
WANDA I WRONA I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, – „Wanda dokarmia wronę” f określa liczbę usłyszanych dźwięków (IV 7, 15)
łączy sylaby w wyrazy i je odczytuje (IV 2, 4)
f
Zajęcia główne
wyróżnia głoskę w w nazwach (IV 2)
f
3, 4, 5, 8, 9
zapoznanie z literą w, W: wysłuchanie wier-
zna literę w, W (IV 4)
y
f
szyka, wyszukiwanie rysunków, w których
wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
f
nazwach słychać głoskę w – KP2, s. 56, bu-
dowanie modeli wyrazów wrona, Wanda, f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
buduje model wyrazu (IV 4, 9)
f
Wtorek zabawa ruchowa „Ile to słów?” f czyta globalnie (IV 4)
czytanie globalne, układanie wyrazów z li-
terą w, W
układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
f
bierze udział w organizowanych zajęciach
y y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 57 f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
f
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
Zestaw XIV instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne na śniegu f inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
I 5, 6; III 5; IV 18 y bieganie slalomem między drzewami
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Duża lalka” f tworzy zespołową pracę plastyczną
BAJKOWY ŚWIAT I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 2, y y y ćwiczenia poranne – Zestaw XIV f koloruje (I 7, 9; IV 8)
wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 59
(III 5; IV 1, 11)
i popołudniowa
rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
4, 8, 11
zabawa pantomimiczna „Czym jest kij?”
f
Środa y y zabawa słowna „Pacynka losuje obrazki” f odczytuje wyrazy w powiązaniu z obrazkiem
(IV 4)
zabawa na czworakach „Pająk i pająk
akrobata
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
f naśladuje różne czynności (IV 1)