Page 168 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 168

166  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne     y  omówienie treści utworu        f   wie, jakie osoby pracują w teatrze, i nazywa
                  I 5, 7; III 2, 8; IV 1, 2,   y  pogadanka „Co to jest przedstawienie   je: aktor, aktorka, sufler, reżyser (IV 20)
                  3, 4, 5, 11, 20     teatralne?”                      f   nazywa i opisuje miejsca, jakie są w teatrze:
                                     y  „Co się znajduje w teatrze?” – omówienie   scena, widownia, szatnia, garderoba,
                                      ilustracji w KP2, s. 54–55        rekwizytornia, kasa biletowa (IV 2, 20)
                                     y  wyjaśnienie pojęć związanych z teatrem –   f   czyta globalnie (IV 4)
                                      czytanie globalne                f   rozpoznaje i nazywa różne formy teatralne: teatr
                                      r
                                     y y  ozmowa na temat różnych form teatralnych  żywego aktora, teatr cieni, teatr kukiełkowy,
                                      zabawa pantomimiczna
                                                                        pantomima (IV 2, 5)
               W TEATRZE             y  zapowiedź wystawienia inscenizacji dla   f   uczestniczy w przygotowaniach do przed-
                                                                        szkolnego przedstawienia (I 5, 7; IV 1, 2)
                                      innych grupy przedszkolnych, przydzielenie
                                      ról
                                                                          łączy dostępne materiały, aby utworzyć kukiełkę
                                      wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 54–55
                                                                        (I 7; IV 11)
                                     y Zajęcia plastyczne – „Kukiełki i scenografia”  f   odgrywa scenki teatralne z wykorzystaniem
               Poniedziałek          y y  przypomnienie treści bajki o Czerwonym   f   przygotowuje scenografię teatralną (IV 11)
                                                                       f
                                                                        kukiełek (IV 1)
                                      Kapturku
                                      wykonanie  kukiełek  z  wykorzystaniem
                                                                          odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                       f
                                      drewnianych łyżek
                                                                        (III 2)
                                     y  zabawa z kukiełkami            f   obserwuje przyrodę (II 11; IV 16, 18)
                                      s
                                     y  cenografia – wspólne omówienie działań  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                     y  przygotowanie wystroju z dużych arkuszy
                                      kartonowych
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przyrodnicze
                  I 2, 5; II 11; III 5; IV   y  zabawa skoczna „Z kry na krę”
                  16, 18
                  Aktywność poranna   y  zabawa oddechowa „Płomyk”     f   reguluje swój oddech (I 9)
                                      r
                  i popołudniowa     y  ozwiązywanie zagadek tematycznych  f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                  I 5, 7, 9; IV 2, 4, 5,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIV  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  7, 15              y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 58  f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
                                     y  zabawa słuchowa „Ile uderzeń  w bębenek?”  (IV 2)
                                      zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
                                     y Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   koloruje (I 7; IV 8)
               WANDA I WRONA  I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2,  – „Wanda dokarmia wronę”  f   określa liczbę usłyszanych dźwięków (IV 7, 15)
                                                                          łączy sylaby w wyrazy i je odczytuje (IV 2, 4)
                                                                       f
                  Zajęcia główne
                                                                          wyróżnia głoskę w w nazwach (IV 2)
                                                                       f
                  3, 4, 5, 8, 9
                                      zapoznanie z literą w, W: wysłuchanie wier-
                                                                          zna literę w, W (IV 4)
                                     y
                                                                       f
                                      szyka, wyszukiwanie rysunków, w których
                                                                          wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                       f
                                      nazwach słychać głoskę w – KP2, s. 56, bu-
                                      dowanie modeli wyrazów wrona, Wanda,   f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                          buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                       f
               Wtorek                 zabawa ruchowa „Ile to słów?”    f   czyta globalnie (IV 4)
                                      czytanie globalne, układanie wyrazów z li-
                                      terą w, W
                                                                          układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                                                       f
                                                                          bierze udział w organizowanych zajęciach
                                     y y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 57  f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                       f
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                     Zestaw XIV                         instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                       f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne na śniegu      f   inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
                  I 5, 6; III 5; IV 18  y  bieganie slalomem między drzewami
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Duża lalka”  f   tworzy zespołową pracę plastyczną
             BAJKOWY   ŚWIAT  I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 2,   y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIV  f   koloruje (I 7, 9; IV 8)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 59
                                                                        (III 5; IV 1, 11)
                  i popołudniowa
                                                                          rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                  4, 8, 11
                                      zabawa pantomimiczna „Czym jest kij?”
                                                                       f
             Środa                   y y  zabawa słowna „Pacynka losuje obrazki”  f   odczytuje wyrazy w powiązaniu z obrazkiem
                                                                        (IV 4)
                                      zabawa na czworakach „Pająk i  pająk
                                      akrobata
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                       f
                                                                       f   naśladuje różne czynności (IV 1)
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173