Page 171 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 171
TYDZIEŃ 15 • Ślady na śniegu • 169
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne y praca przy stolikach – rysowanie na papierze f wykonuje pracę plastyczną według instrukcji
I 5, 7, 9; III 2, 6, 8; IV y wystawa prac f określa swoje wrażenia dotykowe (IV 2, 5)
ściernym
i pokazu (IV 1, 8, 11)
Poniedziałek 18, 20 y uzupełnianie pokarmu w karmniku, f obserwuje i rozróżnia ptaki (IV 2, 18)
1, 2, 3, 5, 8, 9, 11, 16,
jest empatyczne wobec zwierząt (II 10)
f
Zajęcia w ogrodzie
obserwacje ptaków
I 5; II 10; IV 2, 18
y zabawy dowolne
Aktywność poranna y zabawa „Ile sylab?” f dokonuje analizy sylabowej wyrazów (IV 2)
i popołudniowa y zabawa „Znam zwierzęta” f liczy sylaby w wyrazie (IV 2, 15)
I 5, 9; IV 1, 2, 11, 14, y ćwiczenia poranne – Zestaw XIV f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
15, 18 y lepienie z plasteliny f jest sprawne manualnie (I 9)
y zabawa kształtująca orientację w przestrzeni f lepi z plasteliny figurki zwierząt (IV 1, 11, 18)
„Tropem zwierząt” f orientuje się w przestrzeni (IV 14)
zna stronę lewą i prawą (IV 14)
zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem”
f
y
SŁAWEK I SMOK Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania f zna literę s, S (IV 4)
wyróżnia głoskę s w nazwach (IV 2)
f
I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, – „Sławek lubi smoki”
wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
f
zapoznanie z literą s, S: wysłuchanie
3, 4, 5, 9
y
słucha wierszyka (III 8; IV 3)
f
wierszyka, wyszukiwanie rysunków,
buduje model wyrazu (IV 4, 9)
f
s. 66, budowanie modeli wyrazów smok,
Wtorek w których nazwach słychać głoskę s – KP2, f czyta globalnie (IV 4)
układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
f
Sławek, czytanie globalne, układanie
kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV
f
wyrazów z literą s, S
8)
y zabawa ruchowa „Uważaj na piłkę” f bierze udział w organizowanych zajęciach
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 67 ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
Zestaw XIV
f dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa rzutna „Kto trafi do kosza?” f wie, jakie są oznaki zimy (IV 18)
I 5; III 5; IV 18 y obserwacje „Szukamy Pani Zimy” f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 68 f wskazuje miejsce występowania głoski
i popołudniowa y zabawa matematyczna „Znam te figury” w wyrazie (IV 2)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 12, y ćwiczenia poranne – Zestaw XV f czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
18, 19 y zabawa rozwijająca zmysły „Przysmaki f koloruje (I 7, 9; IV 8)
leśnych zwierząt” f zna i opisuje figury geometryczne (IV 2, 12)
y zabawa „Tropimy głoskę s” f rozpoznaje i nazywa warzywa (IV 2, 18, 19)
y zabawa rzutna „Rzucam – złap” f dokonuje analizy głoskowej wyrazu (IV 2)
f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Wesołe bałwanki” słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
I 5, 7, 9; III 2, 5, 8; IV y wysłuchanie wiersza Bożeny Formy f omawia treść utworu (IV 2, 3, 5)
Bałwanki
2, 3, 5, 7, 8, 12, 15 krótkie omówienie treści f używa liczebników głównych i porządkowych
BAŁWANKI y y y przeliczanie sylwet bałwanków f przelicza elementy (IV 15)
f
(IV 2, 15)
wypowiedzi dzieci na temat wyglądu
porównuje wielkość obrazków (IV 12)
f
bałwanków – używanie liczebników
porządkowych
Środa y porównywanie wielkości bałwanków f pisze cyfry 1–6 (I 7, 9; IV 8, 15)
śpiewa piosenkę (IV 7)
f
posługuje się instrumentami: grzechotkę,
y zabawa ruchowa „Bałwanki w kółeczkach” f trójkątem, dzwonkami (IV 7)
y wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 69 f wykazuje poczucie rytmu (IV 1, 7)
Zajęcia umuzykalniające – „Witaj, zimo!” f reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
ś
y piewanie piosenki Powitanie zimowe f wykonuje instrumentację piosenki (III 5; IV 7)
y zabawa z instrumentami „Czy to deszcz, czy f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
to śnieg?” (III 2)
y instrumentacja piosenki List do Świętego f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 7)
Mikołaja – CD, 13 i 14 inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
y zabawa „Mróz” f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f
ś
y piewanie piosenki Pożegnanie zimowe
f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)