Page 171 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 171

TYDZIEŃ 15  •  Ślady na śniegu  •  169



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  praca przy stolikach – rysowanie na papierze   f   wykonuje pracę plastyczną według instrukcji
                    I 5, 7, 9; III 2, 6, 8; IV   y  wystawa prac        f   określa swoje wrażenia dotykowe (IV 2, 5)
                                        ściernym
                                                                          i pokazu (IV 1, 8, 11)
                Poniedziałek  18, 20  y  uzupełnianie pokarmu w karmniku,   f   obserwuje i rozróżnia ptaki (IV 2, 18)
                    1, 2, 3, 5, 8, 9, 11, 16,
                                                                           jest empatyczne wobec zwierząt (II 10)
                                                                        f
                    Zajęcia w ogrodzie
                                        obserwacje ptaków
                    I 5; II 10; IV 2, 18
                                      y  zabawy dowolne
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Ile sylab?”          f   dokonuje analizy sylabowej wyrazów (IV 2)
                    i popołudniowa    y  zabawa „Znam zwierzęta”        f   liczy sylaby w wyrazie (IV 2, 15)
                    I 5, 9; IV 1, 2, 11, 14,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIV  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    15, 18            y  lepienie z plasteliny          f   jest sprawne manualnie (I 9)
                                      y  zabawa kształtująca orientację w przestrzeni   f   lepi z plasteliny figurki zwierząt (IV 1, 11, 18)
                                        „Tropem zwierząt”               f   orientuje się w przestrzeni (IV 14)
                                                                           zna stronę lewą i prawą (IV 14)
                                        zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem”
                                                                        f
                                      y
                SŁAWEK I SMOK  Zajęcia główne  Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   zna literę s, S (IV 4)
                                                                           wyróżnia głoskę s w nazwach (IV 2)
                                                                        f
                    I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2,  – „Sławek lubi smoki”
                                                                           wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                        f
                                        zapoznanie  z  literą  s,  S: wysłuchanie
                    3, 4, 5, 9
                                      y
                                                                           słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                        wierszyka, wyszukiwanie rysunków,
                                                                           buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                        f
                                        s. 66, budowanie modeli wyrazów smok,
                Wtorek                  w których nazwach słychać głoskę s – KP2,   f   czyta globalnie (IV 4)
                                                                           układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                                                        f
                                        Sławek, czytanie globalne, układanie
                                                                           kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV
                                                                        f
                                        wyrazów z literą s, S
                                                                          8)
                                      y  zabawa ruchowa „Uważaj na piłkę”  f   bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 67   ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      Zestaw XIV
                                                                        f   dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa rzutna „Kto trafi do kosza?”  f   wie, jakie są oznaki zimy (IV 18)
                    I 5; III 5; IV 18  y  obserwacje „Szukamy Pani Zimy”  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                    Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 68  f   wskazuje miejsce występowania głoski
                    i popołudniowa    y  zabawa matematyczna „Znam te figury”  w wyrazie (IV 2)
                    I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 12,  y  ćwiczenia poranne – Zestaw XV  f   czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
                    18, 19            y  zabawa rozwijająca zmysły „Przysmaki   f   koloruje (I 7, 9; IV 8)
                                        leśnych zwierząt”               f   zna i opisuje figury geometryczne (IV 2, 12)
                                      y  zabawa „Tropimy głoskę s”      f   rozpoznaje i nazywa warzywa (IV 2, 18, 19)
                                      y  zabawa rzutna „Rzucam – złap”  f   dokonuje analizy głoskowej wyrazu (IV 2)
                                                                        f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    Zajęcia główne    Zajęcia matematyczne – „Wesołe bałwanki”    słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                    I 5, 7, 9; III 2, 5, 8; IV   y  wysłuchanie wiersza Bożeny Formy   f   omawia treść utworu (IV 2, 3, 5)
                                        Bałwanki
                    2, 3, 5, 7, 8, 12, 15   krótkie omówienie treści    f   używa liczebników głównych i porządkowych
                BAŁWANKI              y y y  przeliczanie sylwet bałwanków  f   przelicza elementy (IV 15)
                                                                        f
                                                                          (IV 2, 15)
                                        wypowiedzi dzieci na temat wyglądu
                                                                           porównuje wielkość obrazków (IV 12)
                                                                        f
                                        bałwanków – używanie liczebników
                                        porządkowych
                Środa                 y  porównywanie wielkości bałwanków  f   pisze cyfry 1–6 (I 7, 9; IV 8, 15)
                                                                           śpiewa piosenkę (IV 7)
                                                                        f
                                                                           posługuje się instrumentami: grzechotkę,
                                      y  zabawa ruchowa „Bałwanki w kółeczkach”  f  trójkątem, dzwonkami (IV 7)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 69  f   wykazuje poczucie rytmu (IV 1, 7)
                                      Zajęcia umuzykalniające – „Witaj, zimo!”  f   reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
                                        ś
                                      y  piewanie piosenki Powitanie zimowe  f   wykonuje instrumentację piosenki (III 5; IV 7)
                                      y  zabawa z instrumentami „Czy to deszcz, czy   f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                        to śnieg?”                        (III 2)
                                      y  instrumentacja piosenki List do Świętego   f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 7)
                                        Mikołaja – CD, 13 i 14             inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
                                      y  zabawa „Mróz”                  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                        f
                                        ś
                                      y  piewanie piosenki Pożegnanie zimowe
                                                                        f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176