Page 169 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 169

TYDZIEŃ 14  •  Zapraszamy na przedstawienie  •  167



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia kształtujące umiejętność   f   dokonuje analizy głoskowej nazw obrazków
                    I 5; II 3; III 2, 5; IV 1,  wypowiedzi – „W świecie bajek”  (IV 2)
                    2, 3, 4, 5, 7, 12  y  pogadanka wprowadzająca „Znane bajki”  f   wypowiada się na temat bajek (IV 5)
                                      y  układanie obrazków ilustrujących bajki  f   układa obrazki nawiązujące do bajek
                                      y  opowiadanie treści bajek         w kolejności chronologicznej (IV 5)
                                      y y  zabawa naśladowcza „Krasnoludki”  f   porównuje kształt postaci (IV 12)
                                                                           rozpoznaje postaci z różnych bajek (IV 5)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 60
                BAJKOWY ŚWIAT         Zajęcia umuzykalniające – „Taniec łabędzi”  f   myśli logicznie (IV 4)
                                                                        f
                                        powitanie zabawą integracyjną „Witaj,
                                                                           odczuwa radość ze wspólnej zabawy
                                      y
                                                                        f
                                        przyjacielu” z wykorzystaniem nagrania –
                                                                          z rówieśnikami (II 3; III 2, 5)
                                                                           naśladuje ruchy zwierząt (IV 1, 7, 18)
                                        CD, 27
                                                                        f
                                                                           reaguje ruchem na zmiany melodii (IV 1, 7)
                                        nauka „Tańca łabędzi” do nagrania wersji
                                      y y  zabawa ruchowa „Kaczki i łabędzie”  f   porusza się rytmicznie do muzyki (IV 1, 7)
                                                                        f
                Środa                   instrumentalnej piosenki Przepraszam –   f   utrwala wiadomości o teatrze (IV 2, 3, 5)
                                                                           inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
                                        CD, 4
                                                                        f
                                      y  zabawa „W teatrze”             f   określa źródło dźwięku (IV 7, 14)
                                      y  pożegnanie w parach            f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu
                    I 2, 5, 6; III 5; IV 7,   terenowego
                    14, 18            y  zabawa słuchowa „Dzwoneczek
                    Aktywność poranna   y  zabawa słowna „Bajkowe zagadki”  f   układa zagadki (IV 5)
                    i popołudniowa    y  wykonanie biletów na przedstawienie  f   wykonuje papierowy bilet do teatru (IV 1, 8,
                    I 5, 7; III 2; IV 1, 2, 5,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIV  11)
                    8, 11, 15         y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 62  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  próba  generalna  przed  wystawieniem   f   oznacza zbiór elementów odpowiednią cyfrą
                                        inscenizacji Czerwony Kapturek    (IV 15)
                                      y  zabawa skoczna „Zrzuć woreczek”  f   uczestniczy w przygotowaniach do przed-
                                                                          szkolnego przedstawienia (I 5, 7; IV 1, 2)
                    Zajęcia główne    Zajęcia matematyczne – „Liczymy do   f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    I 7, 9; II 1; IV 1, 2, 8,   siedmiu”                  (III 2)
                    11, 12, 15, 16, 19  y  przeliczanie masek teatralnych  f   przelicza elementy (IV 15)
                                      y  poznanie obrazu graficznego liczby  7   f   posługuje  się  liczebnikami  głównymi
                                        (kreślenie cyfry palcem)        f   zna cyfrę 7 (IV 15)
                                                                          i porządkowymi (IV 15)
                SIEDEM MASEK          y y y  porównywanie liczebności zbiorów  f   pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
                                        s
                                        egregowanie rekwizytów teatralnych
                                      y
                                                                           tworzy zbiory elementów według określonej
                                        przypomnienie nazw dni tygodnia
                                                                        f
                                                                          cechy (IV 12)
                                        zabawa ruchowa „Kasa biletowa”
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 61
                                      y
                                                                           zna niektóre pojęcia związane z kinematografią:
                                      Zajęcia plastyczno-techniczne – „Filmowe   f   wymienia nazwy dni tygodnia (IV 2, 16)
                                                                        f
                Czwartek              y  wyjaśnienie pojęć: klisza (taśma filmowa),   f   wykonuje papierową animację filmową (IV 11)
                                                                          klisza (taśma filmowa), kadr (IV 2, 19)
                                      animacje”
                                                                           dorysowuje elementy na obrazkach (I 7, 9; IV 8)
                                        kadr
                                                                        f
                                      y  omówienie sposobu wykonania kina   f   posługuje się nożyczkami (I 7)
                                        z filmową animacją – KA, k. 10   f   rysuje własne animacje (I 7, 9; IV 8)
                                      y  wykonanie filmowych animacji przy   f   wyraża się w formie plastycznej (II 1; IV 1)
                                        stolikach: wycinanie pasków, złożenie kina,   f   jest życzliwe wobec innych (III 6)
                                        przełożenie przez nacięcia paska z filmem,   f   inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
                                        rysowanie  na  białych  kadrach  filmów   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        według własnych pomysłów        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      y  oglądanie filmów i wymiana między
                                        dziećmi
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z wykorzystaniem sprzętu
                    I 2, 5, 6; III 5; IV 18  terenowego
                                      y  zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174