Page 169 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 169
TYDZIEŃ 14 • Zapraszamy na przedstawienie • 167
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia kształtujące umiejętność f dokonuje analizy głoskowej nazw obrazków
I 5; II 3; III 2, 5; IV 1, wypowiedzi – „W świecie bajek” (IV 2)
2, 3, 4, 5, 7, 12 y pogadanka wprowadzająca „Znane bajki” f wypowiada się na temat bajek (IV 5)
y układanie obrazków ilustrujących bajki f układa obrazki nawiązujące do bajek
y opowiadanie treści bajek w kolejności chronologicznej (IV 5)
y y zabawa naśladowcza „Krasnoludki” f porównuje kształt postaci (IV 12)
rozpoznaje postaci z różnych bajek (IV 5)
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 60
BAJKOWY ŚWIAT Zajęcia umuzykalniające – „Taniec łabędzi” f myśli logicznie (IV 4)
f
powitanie zabawą integracyjną „Witaj,
odczuwa radość ze wspólnej zabawy
y
f
przyjacielu” z wykorzystaniem nagrania –
z rówieśnikami (II 3; III 2, 5)
naśladuje ruchy zwierząt (IV 1, 7, 18)
CD, 27
f
reaguje ruchem na zmiany melodii (IV 1, 7)
nauka „Tańca łabędzi” do nagrania wersji
y y zabawa ruchowa „Kaczki i łabędzie” f porusza się rytmicznie do muzyki (IV 1, 7)
f
Środa instrumentalnej piosenki Przepraszam – f utrwala wiadomości o teatrze (IV 2, 3, 5)
inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
CD, 4
f
y zabawa „W teatrze” f określa źródło dźwięku (IV 7, 14)
y pożegnanie w parach f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem sprzętu
I 2, 5, 6; III 5; IV 7, terenowego
14, 18 y zabawa słuchowa „Dzwoneczek
Aktywność poranna y zabawa słowna „Bajkowe zagadki” f układa zagadki (IV 5)
i popołudniowa y wykonanie biletów na przedstawienie f wykonuje papierowy bilet do teatru (IV 1, 8,
I 5, 7; III 2; IV 1, 2, 5, y ćwiczenia poranne – Zestaw XIV 11)
8, 11, 15 y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 62 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y próba generalna przed wystawieniem f oznacza zbiór elementów odpowiednią cyfrą
inscenizacji Czerwony Kapturek (IV 15)
y zabawa skoczna „Zrzuć woreczek” f uczestniczy w przygotowaniach do przed-
szkolnego przedstawienia (I 5, 7; IV 1, 2)
Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Liczymy do f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
I 7, 9; II 1; IV 1, 2, 8, siedmiu” (III 2)
11, 12, 15, 16, 19 y przeliczanie masek teatralnych f przelicza elementy (IV 15)
y poznanie obrazu graficznego liczby 7 f posługuje się liczebnikami głównymi
(kreślenie cyfry palcem) f zna cyfrę 7 (IV 15)
i porządkowymi (IV 15)
SIEDEM MASEK y y y porównywanie liczebności zbiorów f pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
s
egregowanie rekwizytów teatralnych
y
tworzy zbiory elementów według określonej
przypomnienie nazw dni tygodnia
f
cechy (IV 12)
zabawa ruchowa „Kasa biletowa”
wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 61
y
zna niektóre pojęcia związane z kinematografią:
Zajęcia plastyczno-techniczne – „Filmowe f wymienia nazwy dni tygodnia (IV 2, 16)
f
Czwartek y wyjaśnienie pojęć: klisza (taśma filmowa), f wykonuje papierową animację filmową (IV 11)
klisza (taśma filmowa), kadr (IV 2, 19)
animacje”
dorysowuje elementy na obrazkach (I 7, 9; IV 8)
kadr
f
y omówienie sposobu wykonania kina f posługuje się nożyczkami (I 7)
z filmową animacją – KA, k. 10 f rysuje własne animacje (I 7, 9; IV 8)
y wykonanie filmowych animacji przy f wyraża się w formie plastycznej (II 1; IV 1)
stolikach: wycinanie pasków, złożenie kina, f jest życzliwe wobec innych (III 6)
przełożenie przez nacięcia paska z filmem, f inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
rysowanie na białych kadrach filmów f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
według własnych pomysłów f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
y oglądanie filmów i wymiana między
dziećmi
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z wykorzystaniem sprzętu
I 2, 5, 6; III 5; IV 18 terenowego
y zabawa z mocowaniem „Przepychanka”