Page 167 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 167

TYDZIEŃ 14  •  Zapraszamy na przedstawienie  •  165



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia plastyczne – „Kolorowe lampiony”  f   odrysowuje szablon (I 7, 9; IV 8)
                                                                           posługuje się nożyczkami (I 7)
                    I 5, 7, 9; III 5; IV 2, 5,
                                        omówienie poszczególnych etapów pracy
                                                                        f
                                      y
                ILE ZABAWEK?  8, 11, 12, 14, 15, 17  y  praca dzieci przy stolikach: odrysowywanie   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                           wie, że nie wolno mu samodzielnie zapalać
                                        szablonu zabawki, dorysowywanie szcze-
                                                                        f
                                                                          świeczki (III 5)
                                        gółów, wycinanie, naklejanie szablonów na
                                        słoik, włożenie do słoika świeczki-podgrze-
                                                                          IV 8)
                                        wacza                           f   kreśli dowolne wzory patykiem na ziemi (I 9;
                Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y y  ysowanie patykiem   f  śnikami na powietrzu (II 3; III 2)
                                                                           odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówie-
                                        prezentacja lampionów
                                        r
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka
                    I 5, 9; II 3; III 2; IV 8
                                      y
                                        na sygnał”
                    Aktywność poranna   y  zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Co   f   zauważa zmiany w  układzie przedmiotów
                    i popołudniowa      się zmieniło?”                    (IV 12)
                    I 5, 7, 9; III 5, 7; IV 4,   y  zabawa „Dobierz do pary”  f   myśli logicznie (IV 5)
                    5, 7, 8, 12, 14   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIII  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  zabawa słuchowa „Kto ma dzwoneczek?”  f   wskazuje kierunek, z którego dobiega dźwięk
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 53   (IV 7, 14)
                                        zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
                                      y Wycieczka – „Zbliża się zima”   f   uzupełnia wyrazy literami i odczytuje (IV 4)
                                                                           rysuje drogę w labiryncie (I 7, 9; IV 8, 12)
                                                                        f
                WKRÓTCE ZIMA  I 5, 8; II 10, 11; III 5;   y y  zapoznanie z celem wycieczki – szukanie   f   posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
                    Zajęcia główne
                                                                           przestrzega reguł zabawy (III 5, 7)
                                                                        f
                                        oznak zimy
                    IV 2, 4, 16, 18
                                                                          czasu (IV 2, 16)
                                        obserwacja przyrody
                                                                           zauważa zmiany w przyrodzie związane ze
                                                                        f
                                                                          zmianą pory roku (IV 16, 18)
                                        obserwacja ptaków: odszukanie miejsc
                                      y y  nazywanie drzew              f   wie, jakie są zasady dokarmiania ptaków zimą
                Piątek                  przeznaczonych do dokarmiania ptaków     zbiera materiał przyrodniczy do kącika przyrody
                                                                          (II 10, 11; III 5)
                                        zimą
                                      y  zebranie skarbów do kącika przyrody  f  (II 11)
                                      y  powrót do przedszkola          f   zna nazwy ptaków (IV 2, 18)
                                      y  Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 52  f   czyta globalnie (IV 4)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne     bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                      Zestaw XIII                       f  chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Rzuty do celu”  cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                    I 5, 6; IV 18     y  zabawy dowolne                 f   inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
            tydzień 14: ZAPRASZAMY NA PRZEDSTAWIENIE



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y y  zabawa integracyjna „Tańczące laleczki”  f   uczestniczy w zabawie naśladowczej (I 5)
                    i popołudniowa
                W TEATRZE  I 5; II 8; III 5; IV 1, 7  y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIV  f   odtwarza usłyszany rytm (IV 1, 7)
                                                                           reaguje na ustalony sygnał (III 5)
                                        zabawa „Klaszcz tak jak ja”
                                                                        f
                                        zabawa naśladowcza „Cień na ścianie”
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                                        gra w kręgle
                                                                           współdziała z innymi w zabawie (III 5)
                                                                        f
                                        zabawa rzutna „Do trzech podaj”
                Poniedziałek   Zajęcia główne  y Zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu   f   radzi sobie z nieprzyjemną emocją w przypadku
                                                                          przegranej w grze (II 8)
                                                                           słucha uważnie inscenizacji odgrywanej przez
                                                                        f
                    I 5, 7; III 2, 8; IV 1, 2,  literackiego – Czerwony Kapturek,
                                                                          N. (III 8; IV 3)
                                      inscenizacja Maciejki Mazan
                    3, 4, 5, 11, 20
                                                                           omawia treść znanego utworu przedstawianego
                                                                        f
                                        wysłuchanie inscenizacji
                                      y
                                                                          w formie teatralnej (IV 5)
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172