Page 167 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 167
TYDZIEŃ 14 • Zapraszamy na przedstawienie • 165
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia plastyczne – „Kolorowe lampiony” f odrysowuje szablon (I 7, 9; IV 8)
posługuje się nożyczkami (I 7)
I 5, 7, 9; III 5; IV 2, 5,
omówienie poszczególnych etapów pracy
f
y
ILE ZABAWEK? 8, 11, 12, 14, 15, 17 y praca dzieci przy stolikach: odrysowywanie f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
wie, że nie wolno mu samodzielnie zapalać
szablonu zabawki, dorysowywanie szcze-
f
świeczki (III 5)
gółów, wycinanie, naklejanie szablonów na
słoik, włożenie do słoika świeczki-podgrze-
IV 8)
wacza f kreśli dowolne wzory patykiem na ziemi (I 9;
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y y ysowanie patykiem f śnikami na powietrzu (II 3; III 2)
odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówie-
prezentacja lampionów
r
zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka
I 5, 9; II 3; III 2; IV 8
y
na sygnał”
Aktywność poranna y zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Co f zauważa zmiany w układzie przedmiotów
i popołudniowa się zmieniło?” (IV 12)
I 5, 7, 9; III 5, 7; IV 4, y zabawa „Dobierz do pary” f myśli logicznie (IV 5)
5, 7, 8, 12, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw XIII f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa słuchowa „Kto ma dzwoneczek?” f wskazuje kierunek, z którego dobiega dźwięk
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 53 (IV 7, 14)
zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
y Wycieczka – „Zbliża się zima” f uzupełnia wyrazy literami i odczytuje (IV 4)
rysuje drogę w labiryncie (I 7, 9; IV 8, 12)
f
WKRÓTCE ZIMA I 5, 8; II 10, 11; III 5; y y zapoznanie z celem wycieczki – szukanie f posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
Zajęcia główne
przestrzega reguł zabawy (III 5, 7)
f
oznak zimy
IV 2, 4, 16, 18
czasu (IV 2, 16)
obserwacja przyrody
zauważa zmiany w przyrodzie związane ze
f
zmianą pory roku (IV 16, 18)
obserwacja ptaków: odszukanie miejsc
y y nazywanie drzew f wie, jakie są zasady dokarmiania ptaków zimą
Piątek przeznaczonych do dokarmiania ptaków zbiera materiał przyrodniczy do kącika przyrody
(II 10, 11; III 5)
zimą
y zebranie skarbów do kącika przyrody f (II 11)
y powrót do przedszkola f zna nazwy ptaków (IV 2, 18)
y Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 52 f czyta globalnie (IV 4)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
Zestaw XIII f chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Rzuty do celu” cji słownej i pokazu (I 5, 8)
I 5, 6; IV 18 y zabawy dowolne f inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
tydzień 14: ZAPRASZAMY NA PRZEDSTAWIENIE
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y y zabawa integracyjna „Tańczące laleczki” f uczestniczy w zabawie naśladowczej (I 5)
i popołudniowa
W TEATRZE I 5; II 8; III 5; IV 1, 7 y y y ćwiczenia poranne – Zestaw XIV f odtwarza usłyszany rytm (IV 1, 7)
reaguje na ustalony sygnał (III 5)
zabawa „Klaszcz tak jak ja”
f
zabawa naśladowcza „Cień na ścianie”
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
gra w kręgle
współdziała z innymi w zabawie (III 5)
f
zabawa rzutna „Do trzech podaj”
Poniedziałek Zajęcia główne y Zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu f radzi sobie z nieprzyjemną emocją w przypadku
przegranej w grze (II 8)
słucha uważnie inscenizacji odgrywanej przez
f
I 5, 7; III 2, 8; IV 1, 2, literackiego – Czerwony Kapturek,
N. (III 8; IV 3)
inscenizacja Maciejki Mazan
3, 4, 5, 11, 20
omawia treść znanego utworu przedstawianego
f
wysłuchanie inscenizacji
y
w formie teatralnej (IV 5)