Page 163 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 163
TYDZIEŃ 12 • Dzień Pluszowego Misia • 161
Przebieg zajęć:
1. Wyjaśnienie, do czego służy zakładka. Oglądanie różnych zakładek.
2. Pokaz wykonania zakładki:
– włożenie ozdobnego sznurka między dwa prostokąty i sklejenie
– odrysowywanie kształtów misiów na papierze kolorowym
– wycinanie i naklejanie na zakładkę misiów oraz innych elementów zgodnie z pomysłami dzieci
3. Praca przy stolikach. Prezentacja zakładek.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa w berka kucanego – rozwijanie sprawności ruchowej.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – rozwijanie umiejętności współdziałania.
t
PIĄTEK emat: Misie w filmie i w naturze.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Lepienie misiów z plasteliny. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 41. Ćwiczenia po-
ranne – Zestaw XII. Tworzenie kształtów z drucików kreatywnych. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 43. Zabawa z mocowa-
niem „Przepychanka”.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 4, 5, 6 11, 12, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zabawy dydaktyczne – „Bajkowe misie, prawdziwe niedźwiedzie”. Pogadanka „Misie w filmie
i w książce”. „Gimnastyka z misiem” – zabawy ruchowe. Pogadanka „Misie w naturze” – przypomnienie podstawowych wia-
domości o niedźwiedziach. Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 42. Oglądanie filmu, którego bohaterem jest miś. ▶ 2. Zajęcia
ruchowe – Ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XII.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 1, 5, 7; IV 2, 5, 16, 18, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z piłką. Zabawa „Tor przeszkód” z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; V 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Lepienie misiów z plasteliny– rozwijanie sprawności manualnej.
x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 41. Przeliczanie misiów i łączenie ich z dziećmi. Czytanie zdań i wskazywanie obrazków.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Tworzenie różnych kształtów z drucików kreatywnych.
x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 43. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego, uzupełnianie zdań naklejkami. Kolorowa-
nie zgodnie z rozpoznaną regularnością.
x Zabawa z mocowaniem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zabawy dydaktyczne.
Temat: Bajkowe misie, prawdziwe niedźwiedzie.
Cele:
u
trwalenie wiedzy o misiach
r
ozwijanie logicznego myślenia
doskonalenie umiejętności wypowiedzi na zadany temat
ozwijanie umiejętności aktywnego słuchania.
r