Page 163 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 163

TYDZIEŃ 12  •  Dzień Pluszowego Misia   •  161



            Przebieg zajęć:
            1.  Wyjaśnienie, do czego służy zakładka. Oglądanie różnych zakładek.
            2.  Pokaz wykonania zakładki:
              –  włożenie ozdobnego sznurka między dwa prostokąty i sklejenie
              –  odrysowywanie kształtów misiów na papierze kolorowym
              –  wycinanie i naklejanie na zakładkę misiów oraz innych elementów zgodnie z pomysłami dzieci
            3.  Praca przy stolikach. Prezentacja zakładek.


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa w berka kucanego – rozwijanie sprawności ruchowej.
              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – rozwijanie umiejętności współdziałania.


                         t
            PIĄTEK  emat: Misie w filmie i w naturze.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Lepienie misiów z plasteliny. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 41. Ćwiczenia po-
            ranne – Zestaw XII. Tworzenie kształtów z drucików kreatywnych. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 43. Zabawa z mocowa-
            niem „Przepychanka”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 4, 5, 6 11, 12, 15

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zabawy dydaktyczne – „Bajkowe misie, prawdziwe niedźwiedzie”. Pogadanka „Misie w filmie
            i w książce”. „Gimnastyka z misiem” – zabawy ruchowe. Pogadanka „Misie w naturze” – przypomnienie podstawowych wia-
            domości o niedźwiedziach. Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 42. Oglądanie filmu, którego bohaterem jest miś.  ▶  2. Zajęcia
            ruchowe – Ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XII.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 1, 5, 7; IV 2, 5, 16, 18, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z piłką. Zabawa „Tor przeszkód” z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; V 18

            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Lepienie misiów z plasteliny– rozwijanie sprawności manualnej.
              x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 41. Przeliczanie misiów i łączenie ich z dziećmi. Czytanie zdań i wskazywanie obrazków.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw XII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Tworzenie różnych kształtów z drucików kreatywnych.
              x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 43. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego, uzupełnianie zdań naklejkami. Kolorowa-
              nie zgodnie z rozpoznaną regularnością.
              x Zabawa z mocowaniem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zabawy dydaktyczne.
            Temat: Bajkowe misie, prawdziwe niedźwiedzie.
            Cele:
              u
              trwalenie wiedzy o misiach
              r
              ozwijanie logicznego myślenia
              doskonalenie umiejętności wypowiedzi na zadany temat
              ozwijanie umiejętności aktywnego słuchania.
              r
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168