Page 166 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 166

164  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia w ogrodzie  y  chodzenie po śladach          f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                  I 5, 8; III 5      y  zabawa skoczna „Kto wyżej, kto dalej”  chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
               Wtorek                                                  f   wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
                                                                        cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                        utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
                                                                       f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenie graficzne „Jedzie Mikołaj”  f   rysuje drogę w labiryncie (I 7, 8; IV 8, 12)
                  i popołudniowa     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 48  f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
                  I 5, 7, 8; III 8; IV 2, 4,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIII  (IV 2)
                  5, 8, 12, 19       y  zabawa „Głuchy telefon”        f   koloruje (I 7; IV 8)
                                     y  słuchanie ciekawostek o  zwyczajach   f   czyta proste teksty (IV 4)
                                      mikołajkowych w innych krajach   f   łączy teksty z odpowiednimi obrazkami
                                                                        (IV 4, 5, 12)
                                      zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem”
                                     y Zajęcia społeczne z wykorzystaniem   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
               POMAGAMY NIE TYLKO OD ŚWIĘTA  1, 5, 7  y y y y y  pogadanka „Jak pomagamy?”  f   jest empatyczne wobec innych (II 9)
                  Zajęcia główne
                                                                          słucha uważnie (III 8)
                                                                       f
                                     obrazków – „Pomagamy na co dzień”
                  I 5; II 9; III 2, 6; IV
                                                                          zna niektóre zwyczaje świąteczne z innych
                                                                       f
                                                                        krajów (IV 19)
                                      „Tworzymy historyjki” – wymyślanie
                                      historyjek do obrazków ze s. 49 w KP2
                                                                          odczuwa przynależność do rodziny (III 2)
                                                                       f
                                      zabawa bieżna „Prezenty”
                                                                          wykazuje szacunek wobec rodziców i starszych
                                                                       f
                                      zabawa „Tak czy nie?”
                                                                        osób (III 6)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 49
                                                                          zna swoje obowiązki domowe (III 2, 6)
                                                                       f
                                     Świętego Mikołaja
                                                                        (IV 5)
                                      melodyczne powitanie
                                                                          odśpiewuje podaną melodię (IV 7)
                                     y
                                                                       f
                                      zabawa „Zaprzęg św. Mikołaja”
                                                                          śpiewa piosenkę (IV 7)
                                     y Zajęcia umuzykalniające – piosenka List do   f   opowiada historyjkę na podstawie obrazków
                                                                       f
               Środa                 y  nauka piosenki List do Świętego Mikołaja   f   wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
                                      – CD, 13 i 14
                                                                          ma poczucie rytmu (IV 7)
                                                                       f
                                     y  zabawa taneczna do piosenki    f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2, 5)
                                     y  zabawa „Szukamy prezentu”      f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                     y  melodyczne pożegnanie          f   inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
                                                                       f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z wykorzystaniem sprzętu
                  I 2, 5; III 5; IV 18  terenowego
                                     y  zabawa skoczna „Do okręgu skok!”
                  Aktywność poranna   y  gra memo „Ile par zabawek?”   f   dobiera obrazki do pary (IV 12)
                  i popołudniowa     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 50  f   przelicza zebrane pary (IV 15)
                  I 5, 7, 9; IV 8, 12,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIII  f   ustala liczebność zbioru i dorysowuje elementy,
                  14, 15             y  zabawa tropiąca „Według instrukcji”  aby uzyskać ich określoną liczbę (I 7; IV 8, 15)
                                     y  zabawa rozwijająca wyobraźnię   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      „Obrazki na tackach”             f   porusza się według instrukcji słownej (I 5; IV
                                                                        14, 15)
               ILE ZABAWEK?  Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Liczymy prezenty”  f   rozwija sprawność manualną (I 7, 9)
                                      zabawa na czworakach „Zabawa kotów
                                     y
                                      piłkami”
                                                                          kreśli palcem dowolne wzory (IV 8)
                                                                       f
                                                                          rozpoznaje przedmioty po dotyku (IV 5, 12)
                                                                       f
                  I 5, 7, 9; III 5; IV 2, 5,
                                      worzenie zbiorów zabawek
                                      t
                  8, 11, 12, 14, 15, 17  y y  zabawa „Co jest w worku?”  f   tworzy zbiory według określonej cechy (IV 12)
                                                                          używa liczebników głównych i porządkowych
                                                                       f
               Czwartek              y  „Gdzie najwięcej, gdzie najmniej?” –   f   przelicza elementy w zbiorze i porównuje ich
                                      zabawa dydaktyczna „Czym się różnią?” –
                                                                        (IV 2, 15)
                                      opisywanie elementów w zbiorze
                                                                        liczebność (IV 15)
                                     y
                                      porównywanie liczebności zbiorów  f   zna i odczytuje wartości monet (IV 17)
                                     y  „Ile kosztują naklejki?” – odczytywanie   f   jest sprawne ruchowo (I 5)
                                      wartości monet 1-, 2- i 5-złotowych  f   tworzy różne zbiory monet (IV 12, 15, 17)
                                     y  zabawa ruchowa „Podróż Mikołaja” – tor   f   rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                                      przeszkód                        f   tworzy lampion według pokazu i instrukcji
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 51  (IV 11)
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171