Page 166 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 166
164 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y chodzenie po śladach f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
I 5, 8; III 5 y zabawa skoczna „Kto wyżej, kto dalej” chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
Wtorek f wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
cji słownej i pokazu (I 5, 8)
utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y ćwiczenie graficzne „Jedzie Mikołaj” f rysuje drogę w labiryncie (I 7, 8; IV 8, 12)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 48 f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
I 5, 7, 8; III 8; IV 2, 4, y ćwiczenia poranne – Zestaw XIII (IV 2)
5, 8, 12, 19 y zabawa „Głuchy telefon” f koloruje (I 7; IV 8)
y słuchanie ciekawostek o zwyczajach f czyta proste teksty (IV 4)
mikołajkowych w innych krajach f łączy teksty z odpowiednimi obrazkami
(IV 4, 5, 12)
zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem”
y Zajęcia społeczne z wykorzystaniem f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
POMAGAMY NIE TYLKO OD ŚWIĘTA 1, 5, 7 y y y y y pogadanka „Jak pomagamy?” f jest empatyczne wobec innych (II 9)
Zajęcia główne
słucha uważnie (III 8)
f
obrazków – „Pomagamy na co dzień”
I 5; II 9; III 2, 6; IV
zna niektóre zwyczaje świąteczne z innych
f
krajów (IV 19)
„Tworzymy historyjki” – wymyślanie
historyjek do obrazków ze s. 49 w KP2
odczuwa przynależność do rodziny (III 2)
f
zabawa bieżna „Prezenty”
wykazuje szacunek wobec rodziców i starszych
f
zabawa „Tak czy nie?”
osób (III 6)
wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 49
zna swoje obowiązki domowe (III 2, 6)
f
Świętego Mikołaja
(IV 5)
melodyczne powitanie
odśpiewuje podaną melodię (IV 7)
y
f
zabawa „Zaprzęg św. Mikołaja”
śpiewa piosenkę (IV 7)
y Zajęcia umuzykalniające – piosenka List do f opowiada historyjkę na podstawie obrazków
f
Środa y nauka piosenki List do Świętego Mikołaja f wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
– CD, 13 i 14
ma poczucie rytmu (IV 7)
f
y zabawa taneczna do piosenki f odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2, 5)
y zabawa „Szukamy prezentu” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y melodyczne pożegnanie f inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z wykorzystaniem sprzętu
I 2, 5; III 5; IV 18 terenowego
y zabawa skoczna „Do okręgu skok!”
Aktywność poranna y gra memo „Ile par zabawek?” f dobiera obrazki do pary (IV 12)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 50 f przelicza zebrane pary (IV 15)
I 5, 7, 9; IV 8, 12, y ćwiczenia poranne – Zestaw XIII f ustala liczebność zbioru i dorysowuje elementy,
14, 15 y zabawa tropiąca „Według instrukcji” aby uzyskać ich określoną liczbę (I 7; IV 8, 15)
y zabawa rozwijająca wyobraźnię f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
„Obrazki na tackach” f porusza się według instrukcji słownej (I 5; IV
14, 15)
ILE ZABAWEK? Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Liczymy prezenty” f rozwija sprawność manualną (I 7, 9)
zabawa na czworakach „Zabawa kotów
y
piłkami”
kreśli palcem dowolne wzory (IV 8)
f
rozpoznaje przedmioty po dotyku (IV 5, 12)
f
I 5, 7, 9; III 5; IV 2, 5,
worzenie zbiorów zabawek
t
8, 11, 12, 14, 15, 17 y y zabawa „Co jest w worku?” f tworzy zbiory według określonej cechy (IV 12)
używa liczebników głównych i porządkowych
f
Czwartek y „Gdzie najwięcej, gdzie najmniej?” – f przelicza elementy w zbiorze i porównuje ich
zabawa dydaktyczna „Czym się różnią?” –
(IV 2, 15)
opisywanie elementów w zbiorze
liczebność (IV 15)
y
porównywanie liczebności zbiorów f zna i odczytuje wartości monet (IV 17)
y „Ile kosztują naklejki?” – odczytywanie f jest sprawne ruchowo (I 5)
wartości monet 1-, 2- i 5-złotowych f tworzy różne zbiory monet (IV 12, 15, 17)
y zabawa ruchowa „Podróż Mikołaja” – tor f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
przeszkód f tworzy lampion według pokazu i instrukcji
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 51 (IV 11)