Page 174 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 174

172  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Śniegowe budowle”     f   bierze udział w  organizowanych zajęciach
               Wtorek  I 5; III 2; IV 11  y  zabawa rzutna „Do celu”    ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                        instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                       f   wznosi budowle ze śniegu (IV 11)

                  Aktywność poranna   y  praca plastyczno-techniczna  „Ozdoby   f   maluje farbami ulepione ozdoby (I 7, 9; IV 1)
                  i popołudniowa      z masy solnej” cd.               f   posługuje się nożyczkami (I 7)
                  I 5, 7, 9; IV 1, 4, 11,   y  wykonanie choinki z KA, k. 11  f   wykonuje składankę z papieru (IV 11)
                  15                 y  ćwiczenia poranne – Zestaw XVI  f   jest sprawne manualnie (I 9)
                                     y  ćwiczenia w czytaniu i układaniu wyrazów   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      – KA, k. 36–37                   f   układa wyraz z liter (IV 4)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 75  f   odczytuje wyraz (IV 4)
                                      zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”
                                     y Zajęcia matematyczne – „Ile bombek na   f   przelicza i numeruje elementy (IV 15)
               LICZYMY OZDOBY ŚWIĄTECZNE  12, 15  y y y Zajęcia umuzykalniające – „W nastroju   f   dodaje i odejmuje elementy (IV 15)
                                                                          ustala liczbę elementów i dopełnia do wskazanej
                                                                       f
                                                                        liczby (IV 15)
                  Zajęcia główne
                                                                          układa sylwety zgodnie z poleceniem
                  I 5; III 5, 6, 8; IV 1, 7,  choinkach?”
                                                                       f
                                                                        (III 8; IV 12, 15)
                                      zabawy: „Ozdabiamy drzewka”, „Prezenty
                                      pod choinkami” – przeliczanie bombek
                                                                          ustala liczbę elementów w zbiorach i porównuje
                                      i prezentów, porównywanie liczebności
                                                                       f
                                                                        ich liczebności (IV 12, 15)
                                      zabawa ruchowa „Znajdź obrazek”
                                                                          oznacza zbiory odpowiednią liczbą kropek lub
                                      wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 74
                                                                       f
                                                                        kresek (IV 15)
                                                                        ilustracji (IV 12, 15)
                                      r
                                      ytmiczne powitanie
                                     y
                                                                          powtarza melodię po N. (IV 7)
                                      nauka piosenki Chojka – CD, 32 i układu
                                     y świąt Bożego Narodzenia”        f   przeliczanie i ustalanie liczby elementów na
                                                                       f
               Środa                 y  nauka (przypomnienie) kolędy  Dzisiaj   f   śpiewa pastorałkę i kolędę (III 6; IV 7)
                                      ruchowego do piosenki
                                                                          wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
                                                                       f
                                      w Betlejem                       f   gra na przedszkolnych instrumentach perku-
                                     y  instrumentacja refrenu kolędy Dzisiaj   syjnych (IV 7)
                                      w Betlejem                       f   wykonuje instrumentację kolędy (III 5; IV 7)
                                      r
                                     y  ytmiczne pożegnanie            f   zna sposoby rozgrzewania ciała na mrozie
                                                                        (III 5; IV 18)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  poznanie sposobów zapobiegania   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                  I 2; II 3; III 2, 5; IV   marznięciu                 f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2, 5)
                  18                 y  zabawa w berka kucanego
                  Aktywność poranna   y  zabawa „O czym mówię?”        f   opisuje ilustrację (IV 2, 5)
                  i popołudniowa     y y y  zabawa „Zapamiętaj kolejność”  f   wskazuje obiekt na podstawie opisu słownego
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw XVI
                                                                        (IV 5)
                  I 5; II 3; III 2, 5; IV 2,
               BOŻONARODZENIOWE TRADYCJE  Zajęcia główne  y y Zajęcia z wykorzystaniem utworu   f   współdziała z partnerem w parze (III 5)
                                                                          odtwarza regularny ciąg obrazków (IV 12)
                                      zabawa integracyjna „Razem pokonamy
                  5, 12, 15
                                                                       f
                                      przeszkody”
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                       f
                                      zabawa matematyczna „Siedem klocków
                                                                          liczy w pamięci i na konkretach (IV 15)
                                      mam – ile tobie dam?”
                                                                       f
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa
                                                                          odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2, 5)
                                                                       f
                                                                          słucha uważnie utworu literackiego (III 8; IV 3)
                                      „Samochody”
                                                                       f
                                                                          wypowiada się na temat treści wiersza (IV 3, 5)
                                                                       f
                                                                          wie, jakie są zwyczaje wigilijne (III 6)
                                                                       f
                                                                          nazywa potrawy wigilijne przedstawione na
                  I 5, 7, 9; III 8; IV 1, 3,  literackiego – Wigilia, wiersz Bożeny Formy
                                                                       f
                                                                        obrazkach (IV 2; III 6)
                                      zabawa „Na wigilijnym stole” – wybieranie
                                      obrazków (zdjęć) przedstawiających
                                                                          uczestniczy w zabawach naśladowczych
                                                                       f
               Czwartek   4, 5, 7, 10, 14, 15  y y y  wysłuchanie i omówienie treści utworu  f   słucha kolęd (IV 7, 10)
                                                                        (I 5; IV 1)
                                      potrawy
                                                                          czyta globalnie (IV 4)
                                      słuchanie i śpiewanie kolęd
                                                                       f
                                      zabawa pantomimiczna „W  święta” –
                                     y
                                                                        przedmiotu w przestrzeni i względem innych
                                      odgrywanie scenek                f   posługuje się określeniami dotyczącymi miejsca
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 76–77  przedmiotów (IV 14)
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179