Page 175 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 175

TYDZIEŃ 16  •  Świąteczne drzewko  •  173



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia plastyczne – „Pawie oczko na   f   przelicza elementy w zbiorach i porównuje ich
                    I 5, 7, 9; III 8; IV 1, 3,  choinkę”
                                                                          liczebność (IV 15)
               BOŻONARODZENIOWE   TRADYCJE  y y  praca dzieci przy stolikach – wycinanie,   f   jest sprawne manualnie (I 7, 9)
                                        wyjaśnienie etapów wykonania ozdoby
                                                                           wykonuje ozdobę choinkową z papieru
                    4, 5, 7, 10, 14, 15
                                      y
                                                                        f
                                        z KA, k. 12
                                                                           przewleka tasiemkę przez dziurkę (I 7)
                                                                        f
                                                                           inicjuje zabawy na powietrzu (IV 6, 18)
                                        układanie i sklejanie elementów, samodziel-
                                                                        f
                                        ne wykonanie innych ozdób z papieru ko-
                                        lorowego
                                        wspólne sprzątanie
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y y  prezentacja prac
                                        zabawa z chustą animacyjną „Gazetowe
                                        śnieżki”
                    I 5, 9; IV 6, 18
                                        zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
                                      y
                                        terenowego
                    Aktywność poranna   y  zabawa rozwijająca percepcję słuchową   f   myśli logicznie (IV 5)
                    i popołudniowa      „Dokończ wyraz”                 f   dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
                    I 5, 7, 9; III 2, 5, 6; IV   y  zabawa „Co zniknęło?”  (IV 2)
                    2, 5, 11          y  ćwiczenia poranne – Zestaw XVI  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  zabawa słuchowa „Pierożek”     f   przestrzega zasad zabawy (III 5)
                                      y  wykonanie kolorowej gwiazdy z KP2, s. 79  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                        s
                                                                          (III 2)
                                      y  kładanie życzeń świątecznych   f   posługuje się nożyczkami (I 7)
                ŚWIĘTA TUŻ-TUŻ  Zajęcia główne  Zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu   f   składa życzenia świąteczne rówieśnikom i N.
                                                                           wykonuje ozdobę świąteczną według wzoru
                                                                          (I 7, 9; IV 11)
                                      literackiego – Białe sny, wiersz Doroty
                    I 5, 8; III 8; IV 3, 5,
                    12, 14
                                      Gellner
                                                                        f
                                                                          (IV 5; III 2, 6)
                                        wysłuchanie recytacji wiersza
                                      y
                                        r
                                                                           porównuje dwa obrazki (IV 12)
                                        zabawa doskonaląca spostrzegawczość
                                      y y  ozmowa z dziećmi na temat treści utworu  f   słucha uważnie utworu literackiego (III 8; IV 3)
                                                                        f
                Piątek                y  zabawa ruchowa „Podaj bombkę”  f   uzupełnia sylwetę choinki ozdobami zgodnie
                                        „Dwie choinki”
                                                                          ze wzorem (IV 12)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 78  f   posługuje się określeniami dotyczącymi
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   położenia elementu w przestrzeni (IV 14)
                                      Zestaw XVI                        f   weryfikuje prawdziwość zdań (IV 5, 12)
                                                                        f   bierze udział w organizowanych zajęciach
                    Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przyrody            ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                    I 5; II 11, IV 18  y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka   instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                        na sygnał”                      f   obserwuje przyrodę (II 11; IV 18)
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180