Page 175 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 175
TYDZIEŃ 16 • Świąteczne drzewko • 173
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia plastyczne – „Pawie oczko na f przelicza elementy w zbiorach i porównuje ich
I 5, 7, 9; III 8; IV 1, 3, choinkę”
liczebność (IV 15)
BOŻONARODZENIOWE TRADYCJE y y praca dzieci przy stolikach – wycinanie, f jest sprawne manualnie (I 7, 9)
wyjaśnienie etapów wykonania ozdoby
wykonuje ozdobę choinkową z papieru
4, 5, 7, 10, 14, 15
y
f
z KA, k. 12
przewleka tasiemkę przez dziurkę (I 7)
f
inicjuje zabawy na powietrzu (IV 6, 18)
układanie i sklejanie elementów, samodziel-
f
ne wykonanie innych ozdób z papieru ko-
lorowego
wspólne sprzątanie
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y y prezentacja prac
zabawa z chustą animacyjną „Gazetowe
śnieżki”
I 5, 9; IV 6, 18
zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
y
terenowego
Aktywność poranna y zabawa rozwijająca percepcję słuchową f myśli logicznie (IV 5)
i popołudniowa „Dokończ wyraz” f dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
I 5, 7, 9; III 2, 5, 6; IV y zabawa „Co zniknęło?” (IV 2)
2, 5, 11 y ćwiczenia poranne – Zestaw XVI f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa słuchowa „Pierożek” f przestrzega zasad zabawy (III 5)
y wykonanie kolorowej gwiazdy z KP2, s. 79 f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
s
(III 2)
y kładanie życzeń świątecznych f posługuje się nożyczkami (I 7)
ŚWIĘTA TUŻ-TUŻ Zajęcia główne Zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu f składa życzenia świąteczne rówieśnikom i N.
wykonuje ozdobę świąteczną według wzoru
(I 7, 9; IV 11)
literackiego – Białe sny, wiersz Doroty
I 5, 8; III 8; IV 3, 5,
12, 14
Gellner
f
(IV 5; III 2, 6)
wysłuchanie recytacji wiersza
y
r
porównuje dwa obrazki (IV 12)
zabawa doskonaląca spostrzegawczość
y y ozmowa z dziećmi na temat treści utworu f słucha uważnie utworu literackiego (III 8; IV 3)
f
Piątek y zabawa ruchowa „Podaj bombkę” f uzupełnia sylwetę choinki ozdobami zgodnie
„Dwie choinki”
ze wzorem (IV 12)
y wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 78 f posługuje się określeniami dotyczącymi
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, położenia elementu w przestrzeni (IV 14)
Zestaw XVI f weryfikuje prawdziwość zdań (IV 5, 12)
f bierze udział w organizowanych zajęciach
Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przyrody ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
I 5; II 11, IV 18 y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
na sygnał” f obserwuje przyrodę (II 11; IV 18)