Page 206 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 206
204 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Grudzień
2. Zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania pracy. N. rysuje różne wzory białą kredą na czarnej kartce umocowanej na
sztaludze. Prezentuje możliwości uzyskania linii różnych grubości. Pokazuje, że kreda jest krucha i łatwo się rozmazuje.
3. Przy stolikach dzieci projektują na ciemnych kartonach własne wzory.
4. Sprzątanie po skończeniu pracy, prezentacja prac.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XV (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Obserwowanie śniegu (lub gałęzi drzew/krzewów) przez lupę.
x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
TYDZIEŃ 16 Świąteczne drzewko
t
PONIEDZIAŁEK emat: Co robimy przed świętami?
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wspólne przygotowywanie wystroju sali. Układanie różnych wzorów z mozai-
ki geometrycznej. Ćwiczenia poranne – Zestaw XVI. Zabawa słowna „Przeciwieństwa”. Zabawa „Poszukaj pary”. Zabawa
bieżna „Ogonki”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 6; IV 1, 6, 12, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne – „Przedświąteczne porządki”. Wypowiedzi na temat ilustracji przedstawia-
jących rodzinne przygotowania do świąt. Prezentacja wybranych urządzeń elektrycznych. Zabawa ruchowa „Urządzenia”.
Zabawa oddechowa „Odkurzamy”. Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 72. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Sami robimy kartki
świąteczne”. Omówienie sposobów składania najbliższym życzeń świątecznych. Wspólne oglądanie kartek świątecznych.
Omówienie etapów wykonania prac. Samodzielne wykonanie prac przy stoliku: naklejanie przygotowanych elementów,
doklejanie materiałów dekoracyjnych. Wspólne sprzątanie. Zorganizowanie wystawy kartek świątecznych. Układanie ży-
czeń świątecznych.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7, 9; II 3; III 1, 2, 5, 6; IV 1, 2, 5, 7, 8, 11
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy dowolne w grupach. Zabawa w berka kucanego.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 6; III 3; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Wspólne przygotowywanie wystroju sali. Wyszukiwanie ilustracji świątecznych, przygotowanie sylwet choinek i gwiaz-
dek – rozwijanie słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia.
x Układanie różnych wzorów z mozaiki geometrycznej (np.: choinka, Mikołaj, gwiazdka, pudełko) – utrwalenie nazw
i kształtów figur geometrycznych.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa słowna „Przeciwieństwa”. Dzieci stoją w kole. N. znajduje się w środku i kolejno rzuca piłkę do dzieci, podając
za każdym razem inne określenie, np.: Mały. Jasny. Długi. Wysoki… Dzieci po złapaniu podają słowo przeciwstawne
(Duży. Ciemny. Krótki. Niski…) i odrzucają piłkę do N.