Page 208 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 208

206  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Grudzień



          6.  Zorganizowanie wystawy kart świątecznych. Omówienie poszczególnych prac dzieci. N. chwali dzieci i gratuluje im
            wspaniałych pomysłów.
          7.  Układanie życzeń świątecznych.


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawy dowolne w grupach.
             x Zabawa w berka kucanego.



                           t
          WTOREK   emat: Świąteczne pierniczki.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: „Rozpoznaję drzewa iglaste” – oglądanie ilustracji przedstawiających popular-
          ne drzewa iglaste. Praca plastyczno-techniczna „Czym ozdabiamy drzewko?” – lepienie ozdób choinkowych z masy sol-
          nej. Ćwiczenia poranne – Zestaw XVI. Zabawa matematyczna „Cyfra do cyfry”. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 73. Zabawa
          z mocowaniem „Przepychanka”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 11; IV 2, 11, 12, 15, 18

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia kulinarne – „Pieczemy pierniczki”. Rozmowa na temat zwyczajów bożonarodzenio-
          wych. Zapoznanie z produktami potrzebnymi do zrobienia pierniczków. Przygotowanie w zespołach masy do piernicz-
          ków. Wykrawanie pierniczków za pomocą foremek. Dekorowanie ostygniętych pierniczków.  ▶  2. Zajęcia ruchowe –
          ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XVI.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 6, 7; IV 1, 5, 6, 10

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Śniegowe budowle” (lub „Białe gwiazdki”). Zabawa rzutna „Do celu”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 2; IV 11


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x „Rozpoznaję drzewa iglaste” – oglądanie ilustracji przedstawiających popularne drzewa iglaste, porównywanie, wska-
            zywanie cech charakterystycznych, poznanie nazw: sosna, świerk, jodła, modrzew. Rozwijanie postaw proekologicznych
            – żywe drzewka możemy zastąpić sztucznymi.
             x Praca plastyczno-techniczna „Ozdoby z masy solnej”. Lepienie ozdób choinkowych z masy solnej według pomysłów
            dzieci. Odciskanie foremek w różnych kształtach, robienie dziurek na zawieszkę, ozdabianie dostępnymi materiałami,
            np.: koralikami, cekinami.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa matematyczna „Cyfra do cyfry”. Każde dziecko otrzymuje kartonik z cyfrą (od 1 do 3) i odpowiednią liczbą kro-
            pek. Dzieci przyklejają sobie kartoniki na ubranie w widocznym miejscu. Następnie biegają swobodnie po sali do dźwię-
            ków tamburyna. Na przerwę w graniu i sygnał, np.: 2 dodać 2!, dzieci z kartonikami z odpowiednią cyfrą odnajdują się
            siebie. Utworzone pary podają wynik dodawania. N. powtarza zabawę, za każdym razem podając inne składniki działania.
             x Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 73. Łączenie połówek pierniczków. Kolorowanie łańcuchów zgodnie z rytmem.
             x Zabawa z mocowaniem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia kulinarne.
          Temat: Pieczemy pierniczki.
          Cele:
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213