Page 216 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 216

PLAN PRACY

          WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

          STYCZEŃ









          tydzień 17: DAWNO, DAWNO TEMU


           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  powitanie „W Nowym Roku!”     f   opowiada o tym, jak spędziło święta
                  i popołudniowa     y  zabawa rozwijająca słuch fonematyczny   (III 2; IV 5)
                  I 5; III 2, 5, 6; IV 2, 5,   „Jaki to przedmiot?”    f   składa życzenia noworoczne (III 2, 6)
                  9, 12, 14          y  ćwiczenia poranne – Zestaw XVII  f   jest życzliwe wobec innych (III 6)
                                     y  praca w zespołach „Smok” – układanie   f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                      obrazków z części                 (III 2)
                                     y  zabawa „Gdzie jest smok?”      f   dokonuje analizy i syntezy głoskowej nazw
                                     y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Światła   przedmiotów (IV 2)
                                      na skrzyżowaniu”                 f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
               SMOK WAWELSKI  I 5; III 8; IV 1, 2, 3, 5,  literackiego – Smok Wawelski, legenda   f   zna zasady przechodzenia przez ulicę
                                                                          układa puzzle (IV 12)
                                                                       f
                  Zajęcia główne
                                     Zajęcia z wykorzystaniem utworu
                                                                        (III 5; IV 9)
                                     według opracowania Marty Berowskiej
                  8, 9, 10, 11
                                                                          orientuje się w przestrzeni (IV 14)
                                                                       f
                                      słuchanie tekstu
                                     y
                                                                          reaguje na sygnał słowny i obrazkowy
                                                                       f
                                                                        (III 5; IV 9)
                                      omówienie treści legendy
                                     y y y  umieszczenie na mapie sylwety smoka  f   słucha uważnie legendy (III 8; IV 3)
                                      zabawa ruchowa „Smok”
               Poniedziałek          y  zapoznanie z Kartami pracy. Część 3 z pa-  f   wymienia nazwy bohaterów utworu (IV 2, 3)
                                                                          omawia treść na podstawie wysłuchanego tekstu
                                                                       f
                                                                        i obejrzanego komiksu (IV 3, 5, 9)
                                      kietu Nowa Trampolina pięciolatka i sze-
                                      ściolatka
                                                                          przedstawia wydarzenia z legendy o Smoku
                                      wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 2–3
                                     y
                                     Zajęcia plastyczne – „Malujemy smoka”  f  Wawelskim w formie pracy plastycznej
                                                                        (IV 1, 8, 11)
                                     y  przedstawianie smoka w scenie   f   wie, że legenda o Smoku Wawelskim nawiązuje
                                      nawiązującej do legendy lub według   do miasta Krakowa (IV 3, 10)
                                      własnych oryginalnych pomysłów   f   wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
                                     y  prezentacja i opisywanie malunków  utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  chodzenie po śladach          f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                  I 2, 5, 8; III 5; IV 18  y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      na sygnał”
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Dodaj sylabę do sylaby”  f   tworzy wyrazy, dodając sylabę do sylaby podanej
                  i popołudniowa     y  budowanie w zespołach zamków    przez N. (IV 2, 6)
                  I 5, 7, 9; IV 2, 4, 6, 8,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XVII  f   wznosi budowle z klocków (IV 11, 12)
                  11, 12, 16         y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 6  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  zabawa „Kalendarz” – utrwalenie nazw   f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
               ZENEK I ZAMEK         y  zabawa na czworakach „Pieski na spacer,   f   koloruje (I 7; IV 8)
                                      miesięcy i ich kolejności
                                                                        (IV 2)
                                                                          pisze wyrazy po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                      pieski do budy”
                                                                       f
                                                                          czyta proste teksty (IV 4)
                                                                       f
                  Zajęcia główne
                                     Przygotowanie do nauki czytania i pisania
                  I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2,  – „Rycerz Zenek na zamku”  f   zna nazwy miesięcy (IV 16)
                                                                          rozumie cykliczność miesięcy i pór roku (IV 16)
                                                                       f
               Wtorek   3, 4, 5, 8, 9  y  zapoznanie z  literą  z,  Z: wysłuchanie   f   wyróżnia głoskę z w nazwach (IV 2)
                                      wierszyka, wyszukiwanie rysunków,
                                                                          zna literę z, Z (IV 4)
                                                                       f
                                      w których nazwach słychać głoskę z – KP3,
                                      s. 4, budowanie modeli wyrazów zamek,   f   wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                          słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                      Zenek, czytanie globalne, układanie   f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                      wyrazów z literą z, Z            f
                                                                       f   czyta globalnie (IV 4)
                                                                       f   układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221