Page 216 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 216
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
STYCZEŃ
tydzień 17: DAWNO, DAWNO TEMU
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y powitanie „W Nowym Roku!” f opowiada o tym, jak spędziło święta
i popołudniowa y zabawa rozwijająca słuch fonematyczny (III 2; IV 5)
I 5; III 2, 5, 6; IV 2, 5, „Jaki to przedmiot?” f składa życzenia noworoczne (III 2, 6)
9, 12, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw XVII f jest życzliwe wobec innych (III 6)
y praca w zespołach „Smok” – układanie f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
obrazków z części (III 2)
y zabawa „Gdzie jest smok?” f dokonuje analizy i syntezy głoskowej nazw
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Światła przedmiotów (IV 2)
na skrzyżowaniu” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
SMOK WAWELSKI I 5; III 8; IV 1, 2, 3, 5, literackiego – Smok Wawelski, legenda f zna zasady przechodzenia przez ulicę
układa puzzle (IV 12)
f
Zajęcia główne
Zajęcia z wykorzystaniem utworu
(III 5; IV 9)
według opracowania Marty Berowskiej
8, 9, 10, 11
orientuje się w przestrzeni (IV 14)
f
słuchanie tekstu
y
reaguje na sygnał słowny i obrazkowy
f
(III 5; IV 9)
omówienie treści legendy
y y y umieszczenie na mapie sylwety smoka f słucha uważnie legendy (III 8; IV 3)
zabawa ruchowa „Smok”
Poniedziałek y zapoznanie z Kartami pracy. Część 3 z pa- f wymienia nazwy bohaterów utworu (IV 2, 3)
omawia treść na podstawie wysłuchanego tekstu
f
i obejrzanego komiksu (IV 3, 5, 9)
kietu Nowa Trampolina pięciolatka i sze-
ściolatka
przedstawia wydarzenia z legendy o Smoku
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 2–3
y
Zajęcia plastyczne – „Malujemy smoka” f Wawelskim w formie pracy plastycznej
(IV 1, 8, 11)
y przedstawianie smoka w scenie f wie, że legenda o Smoku Wawelskim nawiązuje
nawiązującej do legendy lub według do miasta Krakowa (IV 3, 10)
własnych oryginalnych pomysłów f wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
y prezentacja i opisywanie malunków utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
Zajęcia w ogrodzie y chodzenie po śladach f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
I 2, 5, 8; III 5; IV 18 y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
na sygnał”
Aktywność poranna y zabawa „Dodaj sylabę do sylaby” f tworzy wyrazy, dodając sylabę do sylaby podanej
i popołudniowa y budowanie w zespołach zamków przez N. (IV 2, 6)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 6, 8, y ćwiczenia poranne – Zestaw XVII f wznosi budowle z klocków (IV 11, 12)
11, 12, 16 y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 6 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa „Kalendarz” – utrwalenie nazw f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
ZENEK I ZAMEK y zabawa na czworakach „Pieski na spacer, f koloruje (I 7; IV 8)
miesięcy i ich kolejności
(IV 2)
pisze wyrazy po śladzie (I 7, 9; IV 8)
pieski do budy”
f
czyta proste teksty (IV 4)
f
Zajęcia główne
Przygotowanie do nauki czytania i pisania
I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, – „Rycerz Zenek na zamku” f zna nazwy miesięcy (IV 16)
rozumie cykliczność miesięcy i pór roku (IV 16)
f
Wtorek 3, 4, 5, 8, 9 y zapoznanie z literą z, Z: wysłuchanie f wyróżnia głoskę z w nazwach (IV 2)
wierszyka, wyszukiwanie rysunków,
zna literę z, Z (IV 4)
f
w których nazwach słychać głoskę z – KP3,
s. 4, budowanie modeli wyrazów zamek, f wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
słucha wierszyka (III 8; IV 3)
Zenek, czytanie globalne, układanie f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
wyrazów z literą z, Z f
f czyta globalnie (IV 4)
f układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)