Page 219 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 219

TYDZIEŃ 18  •  Zabawa karnawałowa  •  217



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia społeczne z wykorzystaniem   f   rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                    I 5; III 1, 2, 5, 6, 9; IV  ilustracji – „Na sali balowej”  f   posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
                    1, 2, 5, 7, 8, 15  y  oglądanie i  omówienie ilustracji   kowymi (IV 15)
                                        przedstawiającej bal karnawałowy – KP3,   f   koloruje (I 7, 9; IV 8)
                                                                           wypowiada się na temat balu karnawałowego
                                        s. 14–15, ćw. 1–2 i ćw. 4
                BALE W KARNAWALE      y y y y  zabawa ruchowa „Tańczą pary”  f   nazywa różne bale i uroczystości
                                                                        f
                                        ozmowa „Jak jest na balu?”
                                                                          na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń
                                        r
                                                                          (III 9; IV 2, 5)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 14–15, ćw.
                                                                          (III 2, 6; IV 2)
                                        3 i ćw. 5
                                                                           porusza się w parze do muzyki (III 5; IV 1, 7)
                                        wspólne dekorowanie sali serpentynami
                                                                        f
                                        i balonami
                                                                           przelicza elementy (IV 15)
                                                                        f
                                        przedstawianie przez dzieci swoich
                                                                           bierze udział w przygotowaniu dekoracji
                Poniedziałek          Zajęcia plastyczne – „Mój bal marzeń”  f   oznacza zbiory liczbą (IV 15)
                                      y
                                                                        f
                                                                          tematycznej (III 2, 6)
                                        wyobrażeń w formie rysunku
                                        wspólne oglądanie prac, swobodne
                                                                           wykonuje rysunek (IV 1, 8)
                                      y
                                                                        f
                                        wypowiedzi dzieci
                                                                           nadaje tytuł swojej pracy (III 1; IV 2)
                                                                        f
                                        nadawanie tytułów
                                                                        f
                                      y
                                                                           inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
                                                                        f   wskazuje i nazywa oznaki zimy (IV 2, 16, 18)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przyrodnicze
                    I 6; IV 2, 16, 18  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu
                                        terenowego
                    Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 17  f   zna wprowadzone litery (IV 4)
                    i popołudniowa    y  ćwiczenia oddechowe „Balony”   f   dokonuje analizy i syntezy słuchowej
                    I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 12  y  ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII  wyrazu (IV 2, 4)
                                      y  zabawa kreatywna „Obrazki z figur”  f   koloruje obrazki (I 7, 9; IV 8)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 20  f   reguluje swój oddech (I 9)
                                      y  zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f   układa obrazki z figur (IV 12)
                    Zajęcia główne    y  Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   wskazuje miejsce występowania głoski
                    I 5, 8, 7, 9; III 8; IV 2,   y  zapoznanie z literą ł, Ł: wysłuchanie   f   koloruje (I 7, 9; IV 8)
                                        – „Łucja ma łatę”
                                                                          w wyrazie (IV 2)
                ŁUCJA I ŁATA            wierszyka, wyszukiwanie rysunków,   f   czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
                    3, 4, 8, 9
                                        w których nazwach słychać głoskę ł –
                                                                           wyróżnia głoskę ł w nazwach (IV 2)
                                                                        f
                                        KP3, s. 18, budowanie modeli wyrazów
                                        łata, Łucja, czytanie globalne, układanie   f   zna literę ł, Ł (IV 4)
                                                                           słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                        f
                Wtorek                y  zabawa ruchowa „Łódka”         f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                        wyrazów z literą ł, Ł
                                                                           czyta globalnie (IV 4)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 19
                                      y
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                                                           kreśli wzory i pisze litery po śladzie
                                                                        f
                                      Zestaw XVIII                        (I 7, 9; IV 8)
                                                                        f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa badawcza „Jak powstaje lód?”  chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                    I 5; III 5; IV 18  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu   cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                        terenowego
                                                                        f   dokonuje obserwacji przyrodniczych
                                                                          (IV 18)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                    Aktywność poranna   y  układanie zagadek „Zgadnij, kim będę na   f   zadaje zagadki słowne (IV 5)
                PRZEBIERANKI  I 5, 7, 9; IV 1, 4, 5, 7,   y y y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 21  f   myśli logicznie (IV 5, 12)
                                                                           rysuje według wzoru (I 7, 9; IV 8, 12)
                                        balu”
                    i popołudniowa
                                                                        f
                                                                           przelicza kropki na kostce domina (IV 15)
                    8, 10, 12, 15
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII
                                                                        f
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        zabawa dydaktyczna „Rozsypanka literowa”
                                                                        f
                                        (KA, k. 36–37)
                                                                          (IV 4)
                Środa                 y  wykonanie układu tanecznego do  nagrania       f   układa wyrazy z poznanych liter i je odczytuje
                                                                           wykonuje taniec do piosenki ludowej
                                        Krakowiak  – CD, 33
                                                                        f
                                      y  zabawa skoczna „Skoki narciarza”  (IV 1, 7, 10)
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224