Page 219 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 219
TYDZIEŃ 18 • Zabawa karnawałowa • 217
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia społeczne z wykorzystaniem f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
I 5; III 1, 2, 5, 6, 9; IV ilustracji – „Na sali balowej” f posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
1, 2, 5, 7, 8, 15 y oglądanie i omówienie ilustracji kowymi (IV 15)
przedstawiającej bal karnawałowy – KP3, f koloruje (I 7, 9; IV 8)
wypowiada się na temat balu karnawałowego
s. 14–15, ćw. 1–2 i ćw. 4
BALE W KARNAWALE y y y y zabawa ruchowa „Tańczą pary” f nazywa różne bale i uroczystości
f
ozmowa „Jak jest na balu?”
na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń
r
(III 9; IV 2, 5)
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 14–15, ćw.
(III 2, 6; IV 2)
3 i ćw. 5
porusza się w parze do muzyki (III 5; IV 1, 7)
wspólne dekorowanie sali serpentynami
f
i balonami
przelicza elementy (IV 15)
f
przedstawianie przez dzieci swoich
bierze udział w przygotowaniu dekoracji
Poniedziałek Zajęcia plastyczne – „Mój bal marzeń” f oznacza zbiory liczbą (IV 15)
y
f
tematycznej (III 2, 6)
wyobrażeń w formie rysunku
wspólne oglądanie prac, swobodne
wykonuje rysunek (IV 1, 8)
y
f
wypowiedzi dzieci
nadaje tytuł swojej pracy (III 1; IV 2)
f
nadawanie tytułów
f
y
inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
f wskazuje i nazywa oznaki zimy (IV 2, 16, 18)
Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przyrodnicze
I 6; IV 2, 16, 18 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu
terenowego
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 17 f zna wprowadzone litery (IV 4)
i popołudniowa y ćwiczenia oddechowe „Balony” f dokonuje analizy i syntezy słuchowej
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII wyrazu (IV 2, 4)
y zabawa kreatywna „Obrazki z figur” f koloruje obrazki (I 7, 9; IV 8)
y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 20 f reguluje swój oddech (I 9)
y zabawa bieżna „Bieg z woreczkiem” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f układa obrazki z figur (IV 12)
Zajęcia główne y Przygotowanie do nauki czytania i pisania f wskazuje miejsce występowania głoski
I 5, 8, 7, 9; III 8; IV 2, y zapoznanie z literą ł, Ł: wysłuchanie f koloruje (I 7, 9; IV 8)
– „Łucja ma łatę”
w wyrazie (IV 2)
ŁUCJA I ŁATA wierszyka, wyszukiwanie rysunków, f czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
3, 4, 8, 9
w których nazwach słychać głoskę ł –
wyróżnia głoskę ł w nazwach (IV 2)
f
KP3, s. 18, budowanie modeli wyrazów
łata, Łucja, czytanie globalne, układanie f zna literę ł, Ł (IV 4)
słucha wierszyka (III 8; IV 3)
f
Wtorek y zabawa ruchowa „Łódka” f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
wyrazów z literą ł, Ł
czyta globalnie (IV 4)
f
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 19
y
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
kreśli wzory i pisze litery po śladzie
f
Zestaw XVIII (I 7, 9; IV 8)
f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
Zajęcia w ogrodzie y zabawa badawcza „Jak powstaje lód?” chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
I 5; III 5; IV 18 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu cji słownej i pokazu (I 5, 8)
terenowego
f dokonuje obserwacji przyrodniczych
(IV 18)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y układanie zagadek „Zgadnij, kim będę na f zadaje zagadki słowne (IV 5)
PRZEBIERANKI I 5, 7, 9; IV 1, 4, 5, 7, y y y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 21 f myśli logicznie (IV 5, 12)
rysuje według wzoru (I 7, 9; IV 8, 12)
balu”
i popołudniowa
f
przelicza kropki na kostce domina (IV 15)
8, 10, 12, 15
ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII
f
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
zabawa dydaktyczna „Rozsypanka literowa”
f
(KA, k. 36–37)
(IV 4)
Środa y wykonanie układu tanecznego do nagrania f układa wyrazy z poznanych liter i je odczytuje
wykonuje taniec do piosenki ludowej
Krakowiak – CD, 33
f
y zabawa skoczna „Skoki narciarza” (IV 1, 7, 10)