Page 218 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 218
216 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne y y y układanie cyfry z drucika kreatywnego f pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7, 9; IV 8, 15)
OSIEM KRÓLEWSKICH KORON Zajęcia plastyczne – „Dinozaur” f przekazuje podstawowe wiadomości
porusza się do muzyki (IV 1, 7)
zabawa ruchowa „Król wybiera”
I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV
f
1, 2, 5, 7, 8, 11, 15, 19
odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 10
f
(III 2)
przypomnienie wiadomości o dinozaurach
y
omówienie sposobu wykonania dinozaura
o dinozaurach (IV 2, 5, 19)
y
wykonuje składankę papierową według
z KA, k. 13
f
praca dzieci przy stolikach (wyjmowanie
instrukcji (I 7; IV 11)
y
szablonów, kolorowanie i składanie)
koloruje (I 7, 9)
f
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y y umieszczanie prac na arkuszu brystolu f jest sprawne manualnie (I 9)
tworzy kompozycję wspólnie z dziećmi (III 5, 7)
f
t
worzenie budowli ze śniegu
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka
I 5; III 5; IV 7, 11, 18
y
na sygnał” f lepi ze śniegu (IV 11, 18)
f reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Biało dookoła” f reguluje swój oddech (I 9)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 12 f zna literę z, Z (IV 4)
I 5, 7, 9; III 2, 6, 9; IV y ćwiczenia poranne – Zestaw XVII f jest spostrzegawcze (IV 12)
3, 2, 4, 5, 8, 12 y pogadanka „Bal za tydzień!” f dokonuje analizy i syntezy głoskowej nazw
obrazków (IV 2)
wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 13
y y Zajęcia z wykorzystaniem utworu f dorysowuje drugą połowę symetrycznego
zabawa z dźwiganiem „Udźwignij ciężar”
Piątek ZACZAROWANY ŚWIAT BAJEK IV 3, 5, 19 y y y y „Moje ulubione bajki i baśni” – rozmowa f wie, co to jest bal karnawałowy (III 2, 6)
rysunku (I 7, 9; IV 8, 12)
Zajęcia główne
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
I 5, 8; II 4; III 2, 8, 9;
literackiego – „Ulubione bajki i baśnie”
wypowiada się swobodnie na temat ulubionych
f
bohaterów bajek (III 9; IV 3, 5)
przypomnienie wydarzeń związanych
z wystawianiem inscenizacji o Czerwonym
ustala kolejność wydarzeń przedstawionych na
f
Kapturku
obrazkach (IV 5)
zabawa „Z jakiej bajki uciekły te postacie?”
opowiada o wydarzeniach z życia przedszkola
f
– wskazywanie postaci z jednej bajki
(II 4; III 2; IV 5)
i podawanie jej tytułu
zna popularnych bohaterów literatury dziecięcej
f
wspólne ustalenie tytułu bajki, jaką dzieci
oraz bajek filmowych (IV 3, 19)
wysłuchają
słucha uważnie bajki (III 8; IV 3)
f
przez N.
wypowiada się na temat utworu (IV 5)
f
omówienie treści
y y słuchanie wybranego utworu czytanego f rozwiązuje zagadki (IV 5)
bierze udział w organizowanych zajęciach
f
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
Zestaw XVII instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Lodowa postać” f reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5, 7)
I 5, 8; III 5, 7 y wydeptywanie wzorów na śniegu
tydzień 18: ZABAWA KARNAWAŁOWA
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y w kąciku książek – oglądanie bohaterów f wykazuje zainteresowanie literaturą dziecięcą
(IV 3, 19)
i popołudniowa
utworów w książkach
Poniedziałek I 5, 7, 9; IV 3, 4, 5, 8, y y y zabawa dydaktyczna „Znam tę literę” f rozpoznaje wprowadzone litery (IV 4)
12, 14, 15, 19
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII
f
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 16
myśli logicznie (IV 5)
f
zabawa bieżna „Ogonki”
czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
y y ćwiczenie rozmachowe ręki „Serpentyna” f jest spostrzegawcze (IV 12)
f