Page 218 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 218

216  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne     y y y  układanie cyfry z drucika kreatywnego  f   pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7, 9; IV 8, 15)
             OSIEM KRÓLEWSKICH   KORON  Zajęcia plastyczne – „Dinozaur”  f   przekazuje podstawowe wiadomości
                                                                          porusza się do muzyki (IV 1, 7)
                                      zabawa ruchowa „Król wybiera”
                  I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV
                                                                       f
                  1, 2, 5, 7, 8, 11, 15, 19
                                                                          odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                      wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 10
                                                                       f
                                                                        (III 2)
                                      przypomnienie wiadomości o dinozaurach
                                     y
                                      omówienie sposobu wykonania dinozaura
                                                                        o dinozaurach (IV 2, 5, 19)
                                     y
                                                                          wykonuje składankę papierową według
                                      z KA, k. 13
                                                                       f
                                      praca dzieci przy stolikach (wyjmowanie
                                                                        instrukcji (I 7; IV 11)
                                     y
                                      szablonów, kolorowanie i składanie)
                                                                          koloruje (I 7, 9)
                                                                       f
             Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y y  umieszczanie prac na arkuszu brystolu  f   jest sprawne manualnie (I 9)
                                                                          tworzy kompozycję wspólnie z dziećmi (III 5, 7)
                                                                       f
                                      t
                                      worzenie budowli ze śniegu
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                       f
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka
                  I 5; III 5; IV 7, 11, 18
                                     y
                                      na sygnał”                       f   lepi ze śniegu (IV 11, 18)
                                                                       f   reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Biało dookoła”  f   reguluje swój oddech (I 9)
                  i popołudniowa     y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 12  f   zna literę z, Z (IV 4)
                  I 5, 7, 9; III 2, 6, 9; IV   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XVII  f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                  3, 2, 4, 5, 8, 12  y  pogadanka „Bal za tydzień!”    f   dokonuje analizy i syntezy głoskowej nazw
                                                                        obrazków (IV 2)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 13
                                     y y Zajęcia z wykorzystaniem utworu   f   dorysowuje drugą połowę symetrycznego
                                      zabawa z dźwiganiem „Udźwignij ciężar”
               Piątek   ZACZAROWANY ŚWIAT BAJEK  IV 3, 5, 19  y y y y  „Moje ulubione bajki i baśni” – rozmowa  f   wie, co to jest bal karnawałowy (III 2, 6)
                                                                        rysunku (I 7, 9; IV 8, 12)
                  Zajęcia główne
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                       f
                  I 5, 8; II 4; III 2, 8, 9;
                                     literackiego – „Ulubione bajki i baśnie”
                                                                          wypowiada się swobodnie na temat ulubionych
                                                                       f
                                                                        bohaterów bajek (III 9; IV 3, 5)
                                      przypomnienie wydarzeń związanych
                                      z wystawianiem inscenizacji o Czerwonym
                                                                          ustala kolejność wydarzeń przedstawionych na
                                                                       f
                                      Kapturku
                                                                        obrazkach (IV 5)
                                      zabawa „Z jakiej bajki uciekły te postacie?”
                                                                          opowiada o wydarzeniach z życia przedszkola
                                                                       f
                                      – wskazywanie postaci z  jednej bajki
                                                                        (II 4; III 2; IV 5)
                                      i podawanie jej tytułu
                                                                          zna popularnych bohaterów literatury dziecięcej
                                                                       f
                                      wspólne ustalenie tytułu bajki, jaką dzieci
                                                                        oraz bajek filmowych (IV 3, 19)
                                      wysłuchają
                                                                          słucha uważnie bajki (III 8; IV 3)
                                                                       f
                                      przez N.
                                                                          wypowiada się na temat utworu (IV 5)
                                                                       f
                                      omówienie treści
                                     y y  słuchanie wybranego utworu czytanego   f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                                                          bierze udział w organizowanych zajęciach
                                                                       f
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                     Zestaw XVII                        instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Lodowa postać”        f   reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5, 7)
                  I 5, 8; III 5, 7   y  wydeptywanie wzorów na śniegu
          tydzień 18: ZABAWA KARNAWAŁOWA
           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  w kąciku książek – oglądanie bohaterów   f   wykazuje zainteresowanie literaturą dziecięcą
                                                                        (IV 3, 19)
                  i popołudniowa
                                      utworów w książkach
               Poniedziałek  I 5, 7, 9; IV 3, 4, 5, 8,   y y y  zabawa dydaktyczna „Znam tę literę”  f   rozpoznaje wprowadzone litery (IV 4)
                  12, 14, 15, 19
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII
                                                                       f
                                      wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 16
                                                                          myśli logicznie (IV 5)
                                                                       f
                                      zabawa bieżna „Ogonki”
                                                                          czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
                                     y y  ćwiczenie rozmachowe ręki „Serpentyna”  f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                                                                       f
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223