Page 217 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 217

TYDZIEŃ 17  •  Dawno, dawno temu  •  215



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  zabawa ruchowa „Kto znajdzie literę Z?”  f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
               ZENEK   I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2,   y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                        wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 5
                    3, 4, 5, 8, 9
                                                                          chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                      Zestaw XVII
                                                                          cji słownej i pokazu (I 5, 8)
               Wtorek   I ZAMEK  Zajęcia w ogrodzie  y y  rzucanie do celu  f   ćwiczy celność podczas zabawy na powietrzu
                                                                          (I 5; IV 18)
                    I 5; II 3; III 2, 5;
                                        zabawa w berka
                    IV 18                                               f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2, 5)
                    Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 7  f   odczytuje zakodowaną instrukcję (IV 9)
                    i popołudniowa    y  wylepianie plasteliną szablonu litery Z  f   koloruje zgodnie z instrukcją (I 7, 9; IV 8, 12)
                    I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XVII  f   dopasowuje obrazki (IV 12)
                    9, 12             y  zabawa dydaktyczna „Ułóż zdanie”  f   jest sprawne manualnie (I 7, 9)
                                      y  zabawa plastyczna „Dinozaury”  f   zna literę z, Z (IV 4)
                                      y  zabawa skoczna „Skoki narciarza”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f   czyta proste wyrazy (IV 4)
                    Zajęcia główne    Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem     układa zdania ze wskazanym wyrazem (IV 2)
                    I 5; III 2, 5, 7; IV 1,   ilustracji – „Dawniej na Ziemi”  f   odrysowuje obrazek przez kalkę (I 7, 9; IV 8)
                                                                        f
                    2, 4, 5, 6, 7, 10, 12,   y  pogadanka „Jakie zwierzęta żyły dawniej     wie, jakie zwierzęta żyły kiedyś na Ziemi
                    18, 19              na Ziemi?”                      f  (IV 18, 19)
                                      y  praca na podstawie ilustracji –   f   opisuje dawną roślinność i  zwierzęta na
                                        porównywanie wyglądu dinozaurów,   f   poszukuje dodatkowych informacji na dany
                                                                          podstawie ilustracji (IV 2, 5)
                CO BYŁO KIEDYŚ?       y y  zabawa „Odkrywamy dinozaury” –   f   układa puzzle (IV 12)
                                        wyszukiwanie ciekawostek na ich temat
                                        – KP3, s. 8–9, ćw. 1–2 i ćw. 4–5
                                                                          temat (IV 19)
                                        układanie obrazków
                                                                           współdziała w zespole (III 5, 7)
                                                                        f
                                        zabawa naśladowcza „Dinozaury”
                                        wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 8, ćw. 3 –
                                      y
                                                                           czyta globalnie (IV 4)
                                                                        f
                                        nalepianie podpisów             f   naśladuje ruchy dinozaurów (I 5; IV 6)
                                                                           śpiewa i wykonuje ustalony układ ruchowy
                                                                        f
                Środa                 Zajęcia umuzykalniające – „Tańczymy   (III 5; IV 1, 7)
                                      krakowiaka”
                                      y  zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na   f   zna taniec ludowy – krakowiak (IV 7, 10)
                                                                           wykonuje układ taneczny do piosenki ludowej
                                                                        f
                                        powitanie)                        (IV 1, 7, 10)
                                      y  zapoznanie z polskim tańcem narodowym   f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                        – krakowiakiem – CD, 33           (III 2)
                                      y  nauka układu tanecznego do piosenki   f   współdziała z partnerem w parze podczas tańca
                                        Krakowiak (CD, 33)                (III 5; IV 1, 7)
                                      y  ćwiczenia oddechowe z muzyką relaksacyjną  f   wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzy-
                                      y  zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na   mania prawidłowej postawy ciała (I 8)
                                        pożegnanie)
                                                                        f   ćwiczy celność podczas zabawy na powietrzu
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa równoważna „Wydeptana ścieżka”  (I 5; IV 18)
                    I 5, 8; III 5; IV 18  y  zabawa rzutna „Celuj śnieżką lub kamykiem”  f   wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                    Aktywność poranna   y y  gry planszowe – rozgrywki z  małych   f   przestrzega reguł gry (III 5)
                    i popołudniowa
                                                                           panuje nad nieprzyjemną emocją, gdy
                                        zespołach
               OSIEM KRÓLEWSKICH   KORON  4, 11, 12, 15  y y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw XVII  f   układa wyrazy z poznanych liter (IV 2, 4)
                                                                        f
                    I 5, 6; II 8; III 5; IV 2,
                                        układanie i czytanie wyrazów –
                                                                          przegrywa (II 8)
                                        KA, k. 36–37
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                                        zabawy dowolne z dinozaurami z KA, k. 13
                                                                           inicjuje zabawy z wykorzystaniem papierowej
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 11
                                                                          składanki (I 6; IV 11)
                                                                           przelicza elementy (IV 15)
                                        zabawa na czworakach „Pająk i  pająk
                                                                        f
                                        akrobata”
                                                                           wskazuje element, który nie pasuje do
                                                                        f
               Czwartek   Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Korony króla   f   łączy obrazki w pary (IV 12)
                                                                          pozostałych elementów (IV 12)
                    I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV  i królowej”
                                                                           posługuje się liczebnikami głównymi
                                                                        f
                    1, 2, 5, 7, 8, 11, 15, 19
                                        przeliczanie koron
                                      y
                                                                          i porządkowymi (IV 15)
                                        poznanie obrazu graficznego liczby 8
                                      y
                                        (kreślenie cyfry palcem)        f   zna cyfrę 8 (IV 15)
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222