Page 217 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 217
TYDZIEŃ 17 • Dawno, dawno temu • 215
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa ruchowa „Kto znajdzie literę Z?” f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
ZENEK I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 5
3, 4, 5, 8, 9
chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
Zestaw XVII
cji słownej i pokazu (I 5, 8)
Wtorek I ZAMEK Zajęcia w ogrodzie y y rzucanie do celu f ćwiczy celność podczas zabawy na powietrzu
(I 5; IV 18)
I 5; II 3; III 2, 5;
zabawa w berka
IV 18 f odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2, 5)
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 7 f odczytuje zakodowaną instrukcję (IV 9)
i popołudniowa y wylepianie plasteliną szablonu litery Z f koloruje zgodnie z instrukcją (I 7, 9; IV 8, 12)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, y ćwiczenia poranne – Zestaw XVII f dopasowuje obrazki (IV 12)
9, 12 y zabawa dydaktyczna „Ułóż zdanie” f jest sprawne manualnie (I 7, 9)
y zabawa plastyczna „Dinozaury” f zna literę z, Z (IV 4)
y zabawa skoczna „Skoki narciarza” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f czyta proste wyrazy (IV 4)
Zajęcia główne Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem układa zdania ze wskazanym wyrazem (IV 2)
I 5; III 2, 5, 7; IV 1, ilustracji – „Dawniej na Ziemi” f odrysowuje obrazek przez kalkę (I 7, 9; IV 8)
f
2, 4, 5, 6, 7, 10, 12, y pogadanka „Jakie zwierzęta żyły dawniej wie, jakie zwierzęta żyły kiedyś na Ziemi
18, 19 na Ziemi?” f (IV 18, 19)
y praca na podstawie ilustracji – f opisuje dawną roślinność i zwierzęta na
porównywanie wyglądu dinozaurów, f poszukuje dodatkowych informacji na dany
podstawie ilustracji (IV 2, 5)
CO BYŁO KIEDYŚ? y y zabawa „Odkrywamy dinozaury” – f układa puzzle (IV 12)
wyszukiwanie ciekawostek na ich temat
– KP3, s. 8–9, ćw. 1–2 i ćw. 4–5
temat (IV 19)
układanie obrazków
współdziała w zespole (III 5, 7)
f
zabawa naśladowcza „Dinozaury”
wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 8, ćw. 3 –
y
czyta globalnie (IV 4)
f
nalepianie podpisów f naśladuje ruchy dinozaurów (I 5; IV 6)
śpiewa i wykonuje ustalony układ ruchowy
f
Środa Zajęcia umuzykalniające – „Tańczymy (III 5; IV 1, 7)
krakowiaka”
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na f zna taniec ludowy – krakowiak (IV 7, 10)
wykonuje układ taneczny do piosenki ludowej
f
powitanie) (IV 1, 7, 10)
y zapoznanie z polskim tańcem narodowym f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
– krakowiakiem – CD, 33 (III 2)
y nauka układu tanecznego do piosenki f współdziała z partnerem w parze podczas tańca
Krakowiak (CD, 33) (III 5; IV 1, 7)
y ćwiczenia oddechowe z muzyką relaksacyjną f wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzy-
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na mania prawidłowej postawy ciała (I 8)
pożegnanie)
f ćwiczy celność podczas zabawy na powietrzu
Zajęcia w ogrodzie y zabawa równoważna „Wydeptana ścieżka” (I 5; IV 18)
I 5, 8; III 5; IV 18 y zabawa rzutna „Celuj śnieżką lub kamykiem” f wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y y gry planszowe – rozgrywki z małych f przestrzega reguł gry (III 5)
i popołudniowa
panuje nad nieprzyjemną emocją, gdy
zespołach
OSIEM KRÓLEWSKICH KORON 4, 11, 12, 15 y y y y ćwiczenia poranne – Zestaw XVII f układa wyrazy z poznanych liter (IV 2, 4)
f
I 5, 6; II 8; III 5; IV 2,
układanie i czytanie wyrazów –
przegrywa (II 8)
KA, k. 36–37
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
zabawy dowolne z dinozaurami z KA, k. 13
inicjuje zabawy z wykorzystaniem papierowej
f
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 11
składanki (I 6; IV 11)
przelicza elementy (IV 15)
zabawa na czworakach „Pająk i pająk
f
akrobata”
wskazuje element, który nie pasuje do
f
Czwartek Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Korony króla f łączy obrazki w pary (IV 12)
pozostałych elementów (IV 12)
I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV i królowej”
posługuje się liczebnikami głównymi
f
1, 2, 5, 7, 8, 11, 15, 19
przeliczanie koron
y
i porządkowymi (IV 15)
poznanie obrazu graficznego liczby 8
y
(kreślenie cyfry palcem) f zna cyfrę 8 (IV 15)