Page 222 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 222
220 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 26 f łączy zdjęcia w takich samych ramkach (IV 12)
i popołudniowa y lepienie z plasteliny f wnioskuje na podstawie atrybutów, co lubią
I 5, 7, 9; III 5, 7; IV 4, y ćwiczenia poranne – Zestaw XIX robić dane osoby (IV 5, 12)
5, 6, 8, 12 y y y zabawa w parach „Obrazek z patyczków” f jest sprawne manualnie (I 7, 9)
UPOMINKI DLA NAJBLIŻSZYCH Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem utworu f układa obrazek z patyczków (IV 1, 12)
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 27
f
współdziała z partnerem (III 5, 7)
zabawa rzutna „Piłka goni piłkę”
f
zaznacza wyrazy z literą ł (IV 4, 8)
f
literackiego – Śnieżynkowe ciasteczka,
I 5, 8; III 1, 2, 7, 8, 9;
rysuje, łącząc kropki (I 7, 9)
f
opowiadanie Urszuli Piotrowskiej
IV 3, 5, 8
nalepia obrazki, których nazwy rymują się
f
słuchanie opowiadania
y
z odczytanym wyrazem (IV 4, 6)
omówienie treści
y
słucha opowiadania (III 8; IV 3)
f
wypowiedzi dzieci na temat upominków
y
odpowiada na pytania związane z treścią utworu
f
zabawa ruchowa „Śnieżynki”
(III 9; IV 3, 5)
ysowanie na kartkach ciasteczek
r
Wtorek y y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f wypowiada się na temat swoich upodobań
i upodobań babć i dziadków (III 1, 2; IV 5)
Zestaw XIX
rysuje (I 7, 8; IV 8)
f
bierze udział w organizowanych zajęciach
t
Zajęcia w ogrodzie
zabawy dowolne
I 5, 6; IV 18 y y oczenie kul ze śniegu f ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
na sygnał” f inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
Aktywność poranna y wykonanie dekoracji, odnowienie f uczestniczy w przygotowaniach do przedszkol-
i popołudniowa scenografii do inscenizacji nego przedstawienia z okazji Święta Babci
I 5, 7; III 1, 2; IV 1, 2, y „Ile kwiatków?” – rysowanie zgodnie i Dziadka (I 5, 7; III 2; IV 1, 2)
4, 8, 12, 15 z podaną cyfrą f rysuje tyle kwiatków, ile wskazuje liczba
y ćwiczenia poranne – Zestaw XIX (I 7; IV 1, 15)
y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 30 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y „Co lubią babcia i dziadek?” – układanie f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
obrazka z części (IV 2)
y zabawa z mocowaniem „Przepychanka” f koloruje (I 7; IV 8)
f odczytuje wyrazy (IV 4)
Zajęcia główne y Przygotowanie do nauki czytania i pisania układa puzzle (IV 12)
I 5, 7, 9; III 8; IV 1, 2, y zapoznanie z literą j, J: wysłuchanie wier- f wypowiada się na temat swoich babć i dziadków
– „Jurek lubi jagody”
f
JUREK I JAGODY szyka, wyszukiwanie rysunków, w których f wyróżnia głoskę j w nazwach (IV 2)
3, 4, 5, 7, 8, 9
(III 1; IV 5)
nazwach słychać głoskę j – KP3, s. 28, bu-
zna literę j, J (IV 4)
f
dowanie modeli wyrazów jagody, Jurek, czy-
wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
f
tanie globalne
y zabawa ruchowa „Na jagody” f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
buduje model wyrazu (IV 4, 9)
f
Środa y Zajęcia umuzykalniające – Piosenka dla f czyta globalnie (IV 4)
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 29
babci i dziadka f układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
f
y melodyczne powitanie f powtarza melodię podaną przez N. (IV 7)
y nauka piosenki Sto lat dla babci i dziadka f śpiewa piosenkę (IV 7)
y zapoznanie z nagraniem Piosenka dla babci f wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
i dziadka – CD, 15 i 16 wykazuje poczucie rytmu (IV 7)
y zabawa ruchowa do Piosenki dla babci f lepi ze śniegu (IV 11, 18)
f
i dziadka przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
y melodyczne pożegnanie f
Zajęcia w ogrodzie y budowanie ze śniegu
I 5; III 5; IV 11, 18 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu
terenowego odczytuje kod (IV 9)
Aktywność poranna
Czwartek i popołudniowa y y y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 31 f zna figury geometryczne (IV 12)
zabawa w parach „Układamy i czytamy
f
koloruje (I 7; IV 8)
wyrazy” (KA, k. 36–37)
I 5, 7, 9; IV 4, 8, 9, 12,
f
15, 19
ćwiczenia poranne – Zestaw XIX