Page 222 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 222

220  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /     Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy                                            dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 26  f   łączy zdjęcia w takich samych ramkach (IV 12)
                  i popołudniowa     y  lepienie z plasteliny          f   wnioskuje na podstawie atrybutów, co lubią
                  I 5, 7, 9; III 5, 7; IV 4,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIX  robić dane osoby (IV 5, 12)
                  5, 6, 8, 12        y y y  zabawa w parach „Obrazek z patyczków”  f   jest sprawne manualnie (I 7, 9)
               UPOMINKI DLA NAJBLIŻSZYCH  Zajęcia główne  Zajęcia z wykorzystaniem utworu   f   układa obrazek z patyczków (IV 1, 12)
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 27
                                                                       f
                                                                          współdziała z partnerem (III 5, 7)
                                      zabawa rzutna „Piłka goni piłkę”
                                                                       f
                                                                          zaznacza wyrazy z literą ł (IV 4, 8)
                                                                       f
                                     literackiego – Śnieżynkowe ciasteczka,
                  I 5, 8; III 1, 2, 7, 8, 9;
                                                                          rysuje, łącząc kropki (I 7, 9)
                                                                       f
                                     opowiadanie Urszuli Piotrowskiej
                  IV 3, 5, 8
                                                                          nalepia obrazki, których nazwy rymują się
                                                                       f
                                      słuchanie opowiadania
                                     y
                                                                        z odczytanym wyrazem (IV 4, 6)
                                      omówienie treści
                                     y
                                                                          słucha opowiadania (III 8; IV 3)
                                                                       f
                                      wypowiedzi dzieci na temat upominków
                                     y
                                                                          odpowiada na pytania związane z treścią utworu
                                                                       f
                                      zabawa ruchowa „Śnieżynki”
                                                                        (III 9; IV 3, 5)
                                      ysowanie na kartkach ciasteczek
                                      r
               Wtorek                y y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   wypowiada się na temat swoich upodobań
                                                                        i upodobań babć i dziadków (III 1, 2; IV 5)
                                     Zestaw XIX
                                                                          rysuje (I 7, 8; IV 8)
                                                                       f
                                                                          bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                      t
                  Zajęcia w ogrodzie
                                      zabawy dowolne
                  I 5, 6; IV 18      y y  oczenie kul ze śniegu        f  ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                     y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka   instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      na sygnał”                       f   inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
                  Aktywność poranna   y  wykonanie dekoracji, odnowienie   f   uczestniczy w przygotowaniach do przedszkol-
                  i popołudniowa      scenografii do inscenizacji       nego przedstawienia z  okazji Święta Babci
                  I 5, 7; III 1, 2; IV 1, 2,   y  „Ile kwiatków?” – rysowanie zgodnie   i Dziadka (I 5, 7; III 2; IV 1, 2)
                  4, 8, 12, 15        z podaną cyfrą                   f   rysuje tyle kwiatków, ile wskazuje liczba
                                     y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIX  (I 7; IV 1, 15)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 30  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  „Co lubią babcia i dziadek?” – układanie   f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
                                      obrazka z części                  (IV 2)
                                     y  zabawa z mocowaniem „Przepychanka”  f   koloruje (I 7; IV 8)
                                                                       f   odczytuje wyrazy (IV 4)
                  Zajęcia główne     y  Przygotowanie do nauki czytania i pisania     układa puzzle (IV 12)
                  I 5, 7, 9; III 8; IV 1, 2,   y  zapoznanie z literą j, J: wysłuchanie wier-  f   wypowiada się na temat swoich babć i dziadków
                                      – „Jurek lubi jagody”
                                                                       f
               JUREK I JAGODY         szyka, wyszukiwanie rysunków, w których   f   wyróżnia głoskę j w nazwach (IV 2)
                  3, 4, 5, 7, 8, 9
                                                                        (III 1; IV 5)
                                      nazwach słychać głoskę j – KP3, s. 28, bu-
                                                                          zna literę j, J (IV 4)
                                                                       f
                                      dowanie modeli wyrazów jagody, Jurek, czy-
                                                                          wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                       f
                                      tanie globalne
                                     y  zabawa ruchowa „Na jagody”     f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                          buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                       f
               Środa                 y Zajęcia umuzykalniające – Piosenka dla   f   czyta globalnie (IV 4)
                                      wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 29
                                     babci i dziadka                   f   układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                                                          kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                       f
                                     y  melodyczne powitanie           f   powtarza melodię podaną przez N. (IV 7)
                                     y  nauka piosenki Sto lat dla babci i dziadka  f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                                     y  zapoznanie z nagraniem Piosenka dla babci   f   wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
                                      i dziadka – CD, 15 i 16             wykazuje poczucie rytmu (IV 7)
                                     y  zabawa ruchowa do  Piosenki dla babci   f   lepi ze śniegu (IV 11, 18)
                                                                       f
                                      i dziadka                           przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                     y  melodyczne pożegnanie          f
                  Zajęcia w ogrodzie  y  budowanie ze śniegu
                  I 5; III 5; IV 11, 18  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu
                                      terenowego                          odczytuje kod (IV 9)
                  Aktywność poranna
               Czwartek  i popołudniowa  y y y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 31  f   zna figury geometryczne (IV 12)
                                      zabawa w parach „Układamy i czytamy
                                                                       f
                                                                          koloruje (I 7; IV 8)
                                      wyrazy” (KA, k. 36–37)
                  I 5, 7, 9; IV 4, 8, 9, 12,
                                                                       f
                  15, 19
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw XIX
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227