Page 224 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 224

222  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń


          tydzień 20: GDZIE MIESZKASZ?



           Dzień /     Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy                                            dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  mierzenie przedmiotów za pomocą sznurka  f   porównuje długość różnych przedmiotów,
                  i popołudniowa     y  wylepianie plasteliną szablonu litery J  mierząc sznurkiem (IV 12, 13)
                  I 5, 9; II 8; III 5; IV   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XX  f   jest sprawne manualnie (I 9)
                  11, 12, 13         y  zabawa konstrukcyjna „Domy i domki”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  gry planszowe                  f   wznosi budowle z klocków (IV 11)
                                     y  zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę   f   przestrzega reguł gry (III 5)
                                      po kamieniach”                   f   panuje nad nieprzyjemną emocją, gdy
                                                                        przegrywa (II 8)
                  Zajęcia główne     Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji i utworu   f   słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
               DOMY SĄ RÓŻNE  1, 2, 3, 5, 8, 12, 15  y y y  słuchanie i omówienie treści wiersza  f   opisuje ilustrację (IV 2, 5)
                  I 2, 5, 7; III 1, 2, 8; IV  literackiego – Domy, wiersz Maciejki Mazan
                                                                          wypowiada się na temat treści utworu (IV 2, 3, 5)
                                                                       f
                                      oglądanie ilustracji przedstawiającej różne
                                                                          porównuje wygląd różnych domów (IV 12)
                                                                       f
                                      domy – KP3, s. 35
                                                                          przelicza okna i drzwi w budynkach (IV 15)
                                                                       f
                                      porównywanie i określanie wyglądu domów
                                                                          porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                       f
                                      pogadanka „Zabawy dzieci z  różnych
                                                                          myśli logicznie (IV 5)
                                     y y  zabawa ruchowa „Domek”       f   wnioskuje na podstawie obrazków (IV 5, 12)
                                                                       f
               Poniedziałek          Zajęcia plastyczne – „Widok z okna domu   f   maluje farbami (I 7; IV 8)
                                      domów”
                                                                          przedstawia swoje wyobrażenia w pracy
                                                                        plastycznej (III 1; IV 1)
                                     moich marzeń”
                                                                       f
                                      praca dzieci przy stolikach – malowanie
                                                                          odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                     y y  zapoznanie z tematem pracy   f   sprząta po skończonej pracy (I 2)
                                                                       f
                                      farbami                           (III 2)
                                     y  wspólne sprzątanie             f   czeka cierpliwie na swoją kolej (II 8)
                                     y  zabawa bieżna „Ryby w sieci”   f   ogląda i opisuje drzewa zimą (IV 12, 18)
                                     y  prezentacja i omówienie prac
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa na sankach
                  I 5; II 8; IV 12, 18  y  „Drzewa w zimowej szacie” – obserwowanie
                                      przyrody
                  Aktywność poranna   y  zabawa w parach „Zakupy do domu”   f   odgrywa rolę w zabawie tematycznej
                  i popołudniowa      z wykorzystaniem cyfr i monet z KA,   (III 5; IV 1)
                  I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 4,   k. 38 i k. 39           f   odczytuje cenę produktu i wykłada monety
                  8, 9, 12, 15, 17   y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 36  o takiej samej wartości (IV 15, 17)
                                     y  ćwiczenia poranne – Zestaw XX  f   koloruje wskazaną liczbę elementów
                                                                        (I 7; IV 8, 15)
                                     y y y  kolorowanie domków według kodu  f   układa wyrazy z sylab i je odczytuje (IV 2, 4)
                                      układanie kształtów z patyczków
               JAKIE CYFRY JUŻ ZNAMY?  Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Nasze zabawki”  f   koloruje według odczytanego kodu (I 7; IV 8, 9)
                                      zabawa na czworakach „Pająk i  pająk
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                       f
                                      akrobata”
                                                                          układa obrazki z patyczków (IV 12)
                                                                       f
                                                                          wypowiada się na temat zabawek, jakie ma
                                                                       f
                  I 5, 7, 8; III 1; IV 5, 8,
                                      rozmowa na temat zabawek, jakie dzieci
                                                                        swoim pokoju (III 1; IV 5)
                                     y
                  12, 15
                                      mają w swoich pokojach
                                                                          dokonuje klasyfikacji zabawek przedszkolnych
                                                                       f
                                      grupowanie przedszkolnych zabawek
                                                                        (IV 12)
                                     y
                                      przeliczanie zabawek w  zbiorach –
                                      dobieranie odpowiedniej cyfry
                                                                        odpowiednią liczbą (IV 15)
                                                                          zna cyfry od 1 do 9 (IV 15)
               Wtorek                y y y y  porównywanie liczebności zbiorów  f   przelicza elementy zbiorów i oznacza je
                                                                       f
                                      zabawa „Ile klocków?”
                                                                          porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                       f
                                      zabawa ruchowa „Cyfry tańczą”
                                                                          koloruje wskazaną liczbę obrazków
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 37  f  (I 7; IV 8, 15)
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   bierze udział w organizowanych zajęciach
                                     Zestaw XX                          ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                        instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  oczenie kul ze śniegu         f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      t
                  I 5; IV 11         y  bieganie slalomem              f   lepi ze śniegu (IV 11)
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229