Page 224 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 224
222 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Styczeń
tydzień 20: GDZIE MIESZKASZ?
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y mierzenie przedmiotów za pomocą sznurka f porównuje długość różnych przedmiotów,
i popołudniowa y wylepianie plasteliną szablonu litery J mierząc sznurkiem (IV 12, 13)
I 5, 9; II 8; III 5; IV y ćwiczenia poranne – Zestaw XX f jest sprawne manualnie (I 9)
11, 12, 13 y zabawa konstrukcyjna „Domy i domki” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y gry planszowe f wznosi budowle z klocków (IV 11)
y zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę f przestrzega reguł gry (III 5)
po kamieniach” f panuje nad nieprzyjemną emocją, gdy
przegrywa (II 8)
Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji i utworu f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
DOMY SĄ RÓŻNE 1, 2, 3, 5, 8, 12, 15 y y y słuchanie i omówienie treści wiersza f opisuje ilustrację (IV 2, 5)
I 2, 5, 7; III 1, 2, 8; IV literackiego – Domy, wiersz Maciejki Mazan
wypowiada się na temat treści utworu (IV 2, 3, 5)
f
oglądanie ilustracji przedstawiającej różne
porównuje wygląd różnych domów (IV 12)
f
domy – KP3, s. 35
przelicza okna i drzwi w budynkach (IV 15)
f
porównywanie i określanie wyglądu domów
porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
f
pogadanka „Zabawy dzieci z różnych
myśli logicznie (IV 5)
y y zabawa ruchowa „Domek” f wnioskuje na podstawie obrazków (IV 5, 12)
f
Poniedziałek Zajęcia plastyczne – „Widok z okna domu f maluje farbami (I 7; IV 8)
domów”
przedstawia swoje wyobrażenia w pracy
plastycznej (III 1; IV 1)
moich marzeń”
f
praca dzieci przy stolikach – malowanie
odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
y y zapoznanie z tematem pracy f sprząta po skończonej pracy (I 2)
f
farbami (III 2)
y wspólne sprzątanie f czeka cierpliwie na swoją kolej (II 8)
y zabawa bieżna „Ryby w sieci” f ogląda i opisuje drzewa zimą (IV 12, 18)
y prezentacja i omówienie prac
Zajęcia w ogrodzie y zabawa na sankach
I 5; II 8; IV 12, 18 y „Drzewa w zimowej szacie” – obserwowanie
przyrody
Aktywność poranna y zabawa w parach „Zakupy do domu” f odgrywa rolę w zabawie tematycznej
i popołudniowa z wykorzystaniem cyfr i monet z KA, (III 5; IV 1)
I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 4, k. 38 i k. 39 f odczytuje cenę produktu i wykłada monety
8, 9, 12, 15, 17 y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 36 o takiej samej wartości (IV 15, 17)
y ćwiczenia poranne – Zestaw XX f koloruje wskazaną liczbę elementów
(I 7; IV 8, 15)
y y y kolorowanie domków według kodu f układa wyrazy z sylab i je odczytuje (IV 2, 4)
układanie kształtów z patyczków
JAKIE CYFRY JUŻ ZNAMY? Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Nasze zabawki” f koloruje według odczytanego kodu (I 7; IV 8, 9)
zabawa na czworakach „Pająk i pająk
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
akrobata”
układa obrazki z patyczków (IV 12)
f
wypowiada się na temat zabawek, jakie ma
f
I 5, 7, 8; III 1; IV 5, 8,
rozmowa na temat zabawek, jakie dzieci
swoim pokoju (III 1; IV 5)
y
12, 15
mają w swoich pokojach
dokonuje klasyfikacji zabawek przedszkolnych
f
grupowanie przedszkolnych zabawek
(IV 12)
y
przeliczanie zabawek w zbiorach –
dobieranie odpowiedniej cyfry
odpowiednią liczbą (IV 15)
zna cyfry od 1 do 9 (IV 15)
Wtorek y y y y porównywanie liczebności zbiorów f przelicza elementy zbiorów i oznacza je
f
zabawa „Ile klocków?”
porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
f
zabawa ruchowa „Cyfry tańczą”
koloruje wskazaną liczbę obrazków
y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 37 f (I 7; IV 8, 15)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f bierze udział w organizowanych zajęciach
Zestaw XX ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
Zajęcia w ogrodzie y oczenie kul ze śniegu f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
t
I 5; IV 11 y bieganie slalomem f lepi ze śniegu (IV 11)