Page 226 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 226
224 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 41 f wykonuje kompozycję według własnego
I 5, 7, 9; II 3; III 1, 8; Zajęcia plastyczne – „Domy z figur” pomysłu (IV 1, 11)
NATALKA IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, y y zapoznanie z tematem i sposobem wyko- f odczuwa radość z wykonanej pracy (II 3; III 1)
nania pracy plastycznej
11, 12
wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
f
utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
przy stolikach wycinanie kształtów z papie-
ru kolorowego, układanie i naklejanie kom-
Czwartek I NOTES y prezentacja domów z figur f współdziała z rówieśnikami (III 5)
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
pozycji na kartce
f
Zajęcia w ogrodzie
zabawa bieżna „Wyścig”
I 2, 5, 8; III 5; IV 18 y y chodzenie po śladach
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 42 f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
i popołudniowa y ćwiczenia poranne – Zestaw XX (IV 2)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 43 f koloruje (I 7; IV 8)
12, 15 y wylepianie plasteliną szablonu litery N f czyta pojedyncze wyrazy i tekst (IV 4)
y zabawa orientacyjno-porządkowa f wskazuje w wyrazach literę n (IV 4)
„Warzywna surówka” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
ZABAWY W DOM Zajęcia główne Zajęcia społeczne – „W domu najlepiej” f posługuje się liczebnikami porządkowymi
rysuje zgodnie z poleceniem (I 7; IV 8, 12)
f
wysłuchanie wiersza Bożeny Formy Dom
I 5, 7, 8; III 5, 8; IV 1,
y
(IV 15)
Agatki
3, 5, 11
porównuje wysokość rysunków (IV 12)
f
omówienie treści wiersza
y
jest sprawne manualnie (I 9)
r
f
wykonanie makiety miasta z KA, k. 17–18
y y ozmowa z dziećmi „W moim domu” f słucha i omawia treść wiersza (III 8; IV 3, 5)
wykonuje papierową makietę miasta (I 7; IV 11)
Piątek y zabawy zespołowe w dom według pomysłów f odgrywa role w zabawie tematycznej
f
dzieci
(IV 1, III 5)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, bierze udział w organizowanych zajęciach
Zestaw XX f ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
Zajęcia w ogrodzie y rzucanie do celu instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
I 5; IV 18 y zabawa w berka kucanego f ćwiczy celność podczas zabawy na powietrzu
(I 5; IV 18)