Page 226 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 226

224  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /     Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy                                            dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia główne     y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 41  f   wykonuje kompozycję według własnego
                  I 5, 7, 9; II 3; III 1, 8;   Zajęcia plastyczne – „Domy z figur”  pomysłu (IV 1, 11)
             NATALKA   IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9,   y y  zapoznanie z tematem i sposobem wyko-  f   odczuwa radość z wykonanej pracy (II 3; III 1)
                                      nania pracy plastycznej
                  11, 12
                                                                          wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
                                                                       f
                                                                        utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
                                      przy stolikach wycinanie kształtów z papie-
                                      ru kolorowego, układanie i naklejanie kom-
             Czwartek   I NOTES      y  prezentacja domów z figur      f   współdziała z rówieśnikami (III 5)
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      pozycji na kartce
                                                                       f
                  Zajęcia w ogrodzie
                                      zabawa bieżna „Wyścig”
                  I 2, 5, 8; III 5; IV 18  y y  chodzenie po śladach
                  Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 42  f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
                  i popołudniowa     y  ćwiczenia poranne – Zestaw XX   (IV 2)
                  I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8,   y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 43  f   koloruje (I 7; IV 8)
                  12, 15             y  wylepianie plasteliną szablonu litery N  f   czyta pojedyncze wyrazy i tekst (IV 4)
                                     y  zabawa orientacyjno-porządkowa   f   wskazuje w wyrazach literę n (IV 4)
                                      „Warzywna surówka”               f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
               ZABAWY W DOM  Zajęcia główne  Zajęcia społeczne – „W domu najlepiej”  f   posługuje się liczebnikami porządkowymi
                                                                          rysuje zgodnie z poleceniem (I 7; IV 8, 12)
                                                                       f
                                      wysłuchanie wiersza Bożeny Formy Dom
                  I 5, 7, 8; III 5, 8; IV 1,
                                     y
                                                                        (IV 15)
                                      Agatki
                  3, 5, 11
                                                                          porównuje wysokość rysunków (IV 12)
                                                                       f
                                      omówienie treści wiersza
                                     y
                                                                          jest sprawne manualnie (I 9)
                                      r
                                                                       f
                                      wykonanie makiety miasta z KA, k. 17–18
                                     y y  ozmowa z dziećmi „W moim domu”  f   słucha i omawia treść wiersza (III 8; IV 3, 5)
                                                                          wykonuje papierową makietę miasta (I 7; IV 11)
               Piątek                y  zabawy zespołowe w dom według pomysłów   f   odgrywa role w zabawie tematycznej
                                                                       f
                                      dzieci
                                                                        (IV 1, III 5)
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,     bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                     Zestaw XX                         f  ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                  Zajęcia w ogrodzie  y  rzucanie do celu               instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                  I 5; IV 18         y  zabawa w berka kucanego        f   ćwiczy celność podczas zabawy na powietrzu
                                                                        (I 5; IV 18)
   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231