Page 221 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 221
TYDZIEŃ 19 • Święto Babci i Dziadka • 219
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu f pokonuje własną nieśmiałość poprzez
prezentacje swojego stroju karnawałowego
I 5, 8; II 7; III 1, 2, 5,
literackiego – „Bal w przedszkolu”
KARNAWAŁ W PRZEDSZKOLU y y y y omówienie treści f tańczy dowolnie do muzyki (III 1; IV 7)
(II 7; III 1)
8; IV 1, 3, 5, 7
słuchanie wiersza Bożeny Formy
y
odtwarza układ ruchowy do nagrania
Karnawałowa zabawa
(III 5; IV 1, 7)
„Kim jestem?” – pokaz strojów
f
odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
karnawałowych
f
zabawa ruchowa do opowiastki muzycznej
(III 2)
bierze udział w organizowanych zajęciach
Karnawał – CD, 29
f
zabawy dowolne przy muzyce
ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
Zestaw XVIII
rysuje patykiem dowolne wzory (I 7, 9; IV 1)
Piątek Zajęcia w ogrodzie Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f obserwuje i nazywa ptaki (IV 2, 18)
f
obserwacje ptaków
wie, jak sól wpływa na śnieg (IV 19)
y
f
ysowanie patykiem na śniegu
r
I 7, 9; IV 1, 2, 18, 19
y
y zabawa badawcza „Śnieg i sól?”
tydzień 19: ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y powtórzenie tekstu inscenizacji Maciejki f uczestniczy w przygotowaniach do przedszkol-
i popołudniowa Mazan Czerwony Kapturek nego przedstawienia z okazji Święta Babci
I 5, 7, 9; III 2, IV 1, 2, y zabawa dydaktyczna „Znam tę literę” i Dziadka (I 5, 7; III 2; IV 1, 2)
4, 6, 8, 9, 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw XIX f rozpoznaje wskazaną literę w tekście (IV 4)
y wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 25 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa słowna „Rymy” f odczytuje zakodowaną informację (IV 9)
zabawa orientacyjno-porządkowa
y Zajęcia z wykorzystaniem utworów f orientuje się na kartce papieru (IV 8)
„Samochody”
rysuje wskazane elementy (I 7, 9; IV 1, 8)
KOCHAMY BABCIĘ I DZIADKA I 5, 7; III 2, 6, 8, 9; IV literackich – List do Babci i List do Dziadka, f słucha uważnie utworu literackiego (III 8; IV 3)
f
dobiera obrazki, których nazwy się rymują
f
Zajęcia główne
(IV 6, 12)
wiersze Moniki Niewielskiej
1, 2, 3, 4, 5, 11
omawia wysłuchane wiersze (III 9; IV 2, 3, 5)
f
wysłuchanie i omówienie wierszy
wypowiada się na temat swoich dziadków
y
f
zabawa ruchowa „Babcie i dziadkowie”
(III 2; IV 5)
y
przypomnienie stopni pokrewieństwa
wyjaśnia stopnie pokrewieństwa między człon-
y
f
kami rodziny (III 2; IV 5)
wypowiedzi na temat swoich dziadków
swobodne wypowiedzi na temat pomagania
starszym (III 6)
y y y zabawa „Pokrewieństwo” f wie, że należy okazywać szacunek osobom
innym
czyta podpisy do obrazków (IV 4)
Poniedziałek y Zajęcia plastyczne – „Laurka dla babci” f wypowiada się na temat swoich babć i dziadków
f
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 24.
(III 2; IV 2, 5)
r
ozmowa na temat zbliżającego się Święta
wykonuje laurkę według opisu słownego,
y
f
Babci i Dziadka
pokazu i instrukcji obrazkowej (IV 11)
y przedstawienie sposobu wykonania laurki f wycina nożyczkami (I 7)
z KA, k. 15 f wykonuje kwiatki z papieru według własnego
y praca dzieci przy stolikach: wycinanie pomysłu (IV 1, 11)
kartki, przygotowanie i naklejanie kwiatów f odczuwa radość ze wspólnej zabawy
na powietrzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y azda na sankach f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
j
II 3; III 2, 5; IV 18 y zabawa w berka