Page 221 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 221

TYDZIEŃ 19  •  Święto Babci i Dziadka  •  219



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu   f   pokonuje własną nieśmiałość poprzez
                                                                          prezentacje swojego stroju karnawałowego
                    I 5, 8; II 7; III 1, 2, 5,
                                      literackiego – „Bal w przedszkolu”
                KARNAWAŁ W PRZEDSZKOLU  y y y y  omówienie treści       f   tańczy dowolnie do muzyki (III 1; IV 7)
                                                                          (II 7; III 1)
                    8; IV 1, 3, 5, 7
                                        słuchanie wiersza Bożeny Formy
                                      y
                                                                           odtwarza układ ruchowy do nagrania
                                        Karnawałowa zabawa
                                                                          (III 5; IV 1, 7)
                                        „Kim jestem?” – pokaz strojów
                                                                        f
                                                                           odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                                        karnawałowych
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa do opowiastki muzycznej
                                                                          (III 2)
                                                                           bierze udział w organizowanych zajęciach
                                        Karnawał – CD, 29
                                                                        f
                                        zabawy dowolne przy muzyce
                                                                          ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                          instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      Zestaw XVIII
                                                                           rysuje patykiem dowolne wzory (I 7, 9; IV 1)
                Piątek   Zajęcia w ogrodzie  Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   obserwuje i nazywa ptaki (IV 2, 18)
                                                                        f
                                        obserwacje ptaków
                                                                           wie, jak sól wpływa na śnieg (IV 19)
                                      y
                                                                        f
                                        ysowanie patykiem na śniegu
                                        r
                    I 7, 9; IV 1, 2, 18, 19
                                      y
                                      y  zabawa badawcza „Śnieg i sól?”
            tydzień 19: ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy                                            dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  powtórzenie tekstu inscenizacji Maciejki   f   uczestniczy w przygotowaniach do przedszkol-
                    i popołudniowa      Mazan Czerwony Kapturek           nego przedstawienia z  okazji Święta Babci
                    I 5, 7, 9; III 2, IV 1, 2,   y  zabawa dydaktyczna „Znam tę literę”  i Dziadka (I 5, 7; III 2; IV 1, 2)
                    4, 6, 8, 9, 12    y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIX  f   rozpoznaje wskazaną literę w tekście (IV 4)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 25  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  zabawa słowna „Rymy”           f   odczytuje zakodowaną informację (IV 9)
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa
                                      y Zajęcia z wykorzystaniem utworów   f   orientuje się na kartce papieru (IV 8)
                                        „Samochody”
                                                                           rysuje wskazane elementy (I 7, 9; IV 1, 8)
                KOCHAMY BABCIĘ I DZIADKA  I 5, 7; III 2, 6, 8, 9; IV  literackich – List do Babci i List do Dziadka,   f   słucha uważnie utworu literackiego (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                                                           dobiera obrazki, których nazwy się rymują
                                                                        f
                    Zajęcia główne
                                                                          (IV 6, 12)
                                      wiersze Moniki Niewielskiej
                    1, 2, 3, 4, 5, 11
                                                                           omawia wysłuchane wiersze (III 9; IV 2, 3, 5)
                                                                        f
                                        wysłuchanie i omówienie wierszy
                                                                           wypowiada się na temat swoich dziadków
                                      y
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Babcie i dziadkowie”
                                                                          (III 2; IV 5)
                                      y
                                        przypomnienie stopni pokrewieństwa
                                                                           wyjaśnia stopnie pokrewieństwa między człon-
                                      y
                                                                        f
                                                                          kami rodziny (III 2; IV 5)
                                        wypowiedzi na temat swoich dziadków
                                        swobodne wypowiedzi na temat pomagania
                                                                          starszym (III 6)
                                      y y y  zabawa „Pokrewieństwo”     f   wie, że należy okazywać szacunek osobom
                                        innym
                                                                           czyta podpisy do obrazków (IV 4)
                Poniedziałek          y Zajęcia plastyczne – „Laurka dla babci”  f   wypowiada się na temat swoich babć i dziadków
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 24.
                                                                          (III 2; IV 2, 5)
                                        r
                                        ozmowa na temat zbliżającego się Święta
                                                                           wykonuje laurkę według opisu słownego,
                                      y
                                                                        f
                                        Babci i Dziadka
                                                                          pokazu i instrukcji obrazkowej (IV 11)
                                      y  przedstawienie sposobu wykonania laurki   f   wycina nożyczkami (I 7)
                                        z KA, k. 15                     f   wykonuje kwiatki z papieru według własnego
                                      y  praca dzieci przy stolikach: wycinanie   pomysłu (IV 1, 11)
                                        kartki, przygotowanie i naklejanie kwiatów  f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy
                                                                          na powietrzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  azda na sankach              f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                        j
                    II 3; III 2, 5; IV 18  y  zabawa w berka
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226