Page 223 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 223

TYDZIEŃ 19  •  Święto Babci i Dziadka  •  221



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy                                            dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 33  f   dorysowuje elementy zbioru, aby uzyskać
                    i popołudniowa    y  ćwiczenie usprawniające aparat mowy   wskazaną liczbę elementów (IV 15)
                    I 5, 7, 9; IV 4, 8, 9, 12,   „Zjedliśmy ciasteczka”  f   układa wyrazy z liter i je odczytuje (IV 4)
                    15, 19            y  zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f   ćwiczy aparat mowy (I 9)
                    Zajęcia główne    Zajęcia matematyczne – „Ile serduszek?”  f   przelicza elementy i podaje wynik liczenia
                    I 5, 7; III 2; IV 2, 5, 8,
                                        przeliczanie papierowych serduszek
                DZIEWIĘĆ SERDUSZEK    y y y Zajęcia plastyczne – „Laurka dla dziadka”  f   posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
                                      y
                                                                          (IV 2, 15)
                                        poznanie obrazu graficznego liczby  9
                    11, 15
                                      y
                                        (kreślenie cyfry palcem)
                                                                          kowymi (IV 15)
                                        układanie cyfry z drucika kreatywnego
                                                                           zna cyfrę 9 (IV 15)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Serduszko”
                                                                           pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 32
                                                                           odwzorowuje kształt cyfry (IV 11, 15)
                                                                        f
                                                                           wypowiada się na temat swoich babć i dziadków
                                                                        f
                                        r
                                                                          (III 2; IV 2, 5)
                                        Babci i Dziadka
                Czwartek              y y  ozmowa na temat zbliżającego się Święta   f   wykonuje laurkę według opisu słownego,
                                        przedstawienie sposobu wykonania laurki
                                                                          pokazu i instrukcji obrazkowej (IV 11)
                                        z KA, k. 16
                                                                           wycina nożyczkami (I 7)
                                                                        f
                                        praca dzieci przy stolikach: wycinanie
                                      y
                                        kartki, przygotowanie i naklejanie balonu   f   wykonuje chmurki z papieru (I 7; IV 11)
                                                                           obserwuje i nazywa ptaki (IV 2, 18)
                                                                        f
                                        i chmurek
                                                                        f   przestrzega reguł zabawy (III 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja ptaków            f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy
                    I 5; II 3; III 2, 5; IV   y  zabawa w berka kucanego  z rówieśnikami (II 3; III 2, 5)
                    2, 18
                    Aktywność poranna   y  próba generalna przed występem  f   uczestniczy w przygotowaniach do przedszkol-
                    i popołudniowa    y  wylepianie plasteliną szablonu cyfry 9  nego przedstawienia z  okazji Święta Babci
                    I 5; III 2; IV 1, 2, 9,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw XIX  i Dziadka (I 5; III 2; IV 1, 2)
                    11, 12, 15, 17    y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 34  f   lepi z plasteliny cyfrę (IV 11, 15)
                                        układanie z figur geometrycznych
                                      y y Zajęcia społeczno-kulturowe – „Babcie   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                KOCHANI GOŚCIE W PRZEDSZKOLU  I 5, 6, 8; II 7; III 2, 4,   i dziadkowie w przedszkolu!”  f   układa obrazki z figur geometrycznych
                                                                           odczytuje i porównuje ceny produktu
                                        zabawa z dźwiganiem „Mur z kamieni”
                                                                        f
                                                                          (IV 9, 15, 17)
                    Zajęcia główne
                                                                           dzieli zbiór elementów równo na pół (IV 15)
                                                                        f
                                        przywitanie zaproszonych gości
                    6, 8, 9; IV 1, 7
                                      y
                                                                          (IV 11, 12)
                                        odśpiewanie piosenki  Sto lat dla babci
                                      y
                                                                           przełamuje nieśmiałość (II 7)
                                                                        f
                                        i dziadka
                                                                           śpiewa gościom na powitanie (III 4; IV 7)
                                                                        f
                                        wręczenie laurek
                                      y
                                                                           wręcza prezenty swoim babciom i dziadkom
                                                                        f
                                        przedstawienie inscenizacji  Czerwony
                                      y
                                                                          (III 2, 6)
                                        Kapturek Maciejki Mazan
                                                                           uczestniczy w przedstawieniu jako aktor
                                                                        f
                                        odśpiewanie Piosenki dla babci i dziadka
                                                                          (lub osoba odpowiedzialna za scenografię)
                                        – CD, 16
                                                                          (I 6; III 8, 9; IV 1)
                                        podziękowanie i uściski
                Piątek                y y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   śpiewa piosenkę, wykonując układ ruchowy
                                                                          (IV 1, 7)
                                      Zestaw XIX
                                                                           bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                                                        f
                    Zajęcia w ogrodzie  y  chodzenie po śniegu            ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                    I 2, 5, 8; III 5, 9;    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka   instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                    IV 18               na sygnał”                      f   reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5, 9)
                                                                        f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
                                                                          IV 18)
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228