Page 223 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 223
TYDZIEŃ 19 • Święto Babci i Dziadka • 221
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 33 f dorysowuje elementy zbioru, aby uzyskać
i popołudniowa y ćwiczenie usprawniające aparat mowy wskazaną liczbę elementów (IV 15)
I 5, 7, 9; IV 4, 8, 9, 12, „Zjedliśmy ciasteczka” f układa wyrazy z liter i je odczytuje (IV 4)
15, 19 y zabawa na czworakach „Slalom w tunelu” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f ćwiczy aparat mowy (I 9)
Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Ile serduszek?” f przelicza elementy i podaje wynik liczenia
I 5, 7; III 2; IV 2, 5, 8,
przeliczanie papierowych serduszek
DZIEWIĘĆ SERDUSZEK y y y Zajęcia plastyczne – „Laurka dla dziadka” f posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
y
(IV 2, 15)
poznanie obrazu graficznego liczby 9
11, 15
y
(kreślenie cyfry palcem)
kowymi (IV 15)
układanie cyfry z drucika kreatywnego
zna cyfrę 9 (IV 15)
f
zabawa ruchowa „Serduszko”
pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
f
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 32
odwzorowuje kształt cyfry (IV 11, 15)
f
wypowiada się na temat swoich babć i dziadków
f
r
(III 2; IV 2, 5)
Babci i Dziadka
Czwartek y y ozmowa na temat zbliżającego się Święta f wykonuje laurkę według opisu słownego,
przedstawienie sposobu wykonania laurki
pokazu i instrukcji obrazkowej (IV 11)
z KA, k. 16
wycina nożyczkami (I 7)
f
praca dzieci przy stolikach: wycinanie
y
kartki, przygotowanie i naklejanie balonu f wykonuje chmurki z papieru (I 7; IV 11)
obserwuje i nazywa ptaki (IV 2, 18)
f
i chmurek
f przestrzega reguł zabawy (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja ptaków f odczuwa radość ze wspólnej zabawy
I 5; II 3; III 2, 5; IV y zabawa w berka kucanego z rówieśnikami (II 3; III 2, 5)
2, 18
Aktywność poranna y próba generalna przed występem f uczestniczy w przygotowaniach do przedszkol-
i popołudniowa y wylepianie plasteliną szablonu cyfry 9 nego przedstawienia z okazji Święta Babci
I 5; III 2; IV 1, 2, 9, y ćwiczenia poranne – Zestaw XIX i Dziadka (I 5; III 2; IV 1, 2)
11, 12, 15, 17 y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 34 f lepi z plasteliny cyfrę (IV 11, 15)
układanie z figur geometrycznych
y y Zajęcia społeczno-kulturowe – „Babcie f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
KOCHANI GOŚCIE W PRZEDSZKOLU I 5, 6, 8; II 7; III 2, 4, i dziadkowie w przedszkolu!” f układa obrazki z figur geometrycznych
odczytuje i porównuje ceny produktu
zabawa z dźwiganiem „Mur z kamieni”
f
(IV 9, 15, 17)
Zajęcia główne
dzieli zbiór elementów równo na pół (IV 15)
f
przywitanie zaproszonych gości
6, 8, 9; IV 1, 7
y
(IV 11, 12)
odśpiewanie piosenki Sto lat dla babci
y
przełamuje nieśmiałość (II 7)
f
i dziadka
śpiewa gościom na powitanie (III 4; IV 7)
f
wręczenie laurek
y
wręcza prezenty swoim babciom i dziadkom
f
przedstawienie inscenizacji Czerwony
y
(III 2, 6)
Kapturek Maciejki Mazan
uczestniczy w przedstawieniu jako aktor
f
odśpiewanie Piosenki dla babci i dziadka
(lub osoba odpowiedzialna za scenografię)
– CD, 16
(I 6; III 8, 9; IV 1)
podziękowanie i uściski
Piątek y y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f śpiewa piosenkę, wykonując układ ruchowy
(IV 1, 7)
Zestaw XIX
bierze udział w organizowanych zajęciach
f
Zajęcia w ogrodzie y chodzenie po śniegu ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
I 2, 5, 8; III 5, 9; y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
IV 18 na sygnał” f reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5, 9)
f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
IV 18)