Page 225 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 225

TYDZIEŃ 20  •  Gdzie mieszkasz?  •  223



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy                                            dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa matematyczna w parach „Ile to   f   ustala wynik dodawania dwóch liczb (IV 15)
                    i popołudniowa      będzie razem?” (KA, k. 38)      f   układa podpisy z liter i je odczytuje (IV 4)
                    I 5, 7, 9; IV 4, 8, 14,   y  zabawa „Podpisujemy obrazki”    f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    15                  (KA, k. 36–37)                  f   orientuje się w przestrzeni (IV 14)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw XX  f   określa położenie obiektu względem drugiego
                                      y  zabawa  „Nasza  okolica”  –  określanie   obiektu (IV 14)
                                        położenia obiektów w przestrzeni  f   odrysowuje obrazki na kalce (I 7, 9; IV 8)
                                      y  kalkowanie obrazków – środków   f   zna zasady poruszania się podczas wyjść poza
                                        transportów                       teren przedszkola (III 5)
                                      y  zabawa z mocowaniem „Przepychanka”  f   dokonuje obserwacji budynków w najbliższej
                                                                          okolicy (IV 10, 12)
                    Zajęcia główne    Spacer po okolicy – „Miasto czy wieś?”  f   mówi o wrażeniach z wycieczki (III 9; IV 5)
                    I 5; III 1, 5, 9; IV 1, 2,   y  omówienie zasad bezpieczeństwa  f   porównuje ilustracje (IV 12)
                    4, 5, 7, 10, 12, 18  y  przedstawienie celu wycieczki – obserwo-  f   wskazuje podobieństwa i różnice między wsią
                                        wanie domów i zagospodarowania terenu  f   nazywa środki transportu (IV 2)
                                                                          a miastem (IV 10, 12)
                W NASZEJ OKOLICY      y y y  zwracanie uwagi na miejsca typowe dla   f   czyta globalnie (IV 4)
                                        s
                                        pacer po najbliższej okolicy
                                      y
                                        okolicy
                                                                           mówi o swoich upodobaniach (III 1; IV 5)
                                                                        f
                                        powrót do placówki
                                                                           ma poczucie rytmu (IV 7)
                                                                        f
                                        r
                                        ozmowa z dziećmi na temat wrażeń
                                                                           odtwarza ruchy N. (IV 1, 7)
                                                                        f
                                        z wycieczki
                                                                           gra na instrumentach (IV 7)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 38–39
                                                                        f
                                                                          perkusyjnych (III 5; IV 7)
                Środa                 y Zajęcia umuzykalniające – „Wycieczka do   f   wykonuje piosenkę, grając na instrumentach
                                      zoo z babcią i dziadkiem”
                                                                           rozpoznaje i nazywa zwierzęta egzotyczne po
                                                                        f
                                        r
                                      y  ytmiczne powitanie               odgłosach (IV 2, 7, 18)
                                        ś
                                      y  piewanie Piosenki dla babci i dziadka – CD,   f   reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
                                        15 i 16                         f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy
                                      y  instrumentacja Piosenki dla babci i dziadka   z rówieśnikami (II 3; III 2, 5)
                                        z wykorzystaniem instrumentów perkusyj-  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                        nych                            f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      y  zabawa „Co to za zwierzę?” – rozpoznawanie
                                        odgłosów
                                      y  zabawa ruchowa „Wycieczka do zoo z babcią
                                        i dziadkiem”
                                        r
                                      y  ytmiczne pożegnanie
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa bieżna „Koniki”
                                        j
                    I 2, 5; II 3; III 2, 5;   y  azda na sankach
                    IV 18
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Dokończ słowo”       f   dodaje sylabę do podanej sylaby, aby utworzyć
                    i popołudniowa    y  „Dwie takie same” – dobieranie figur  słowo (IV 2)
                    I 5, 7, 9; IV 4, 2, 8, 12  y  ćwiczenia poranne – Zestaw XX  f   porównuje figury i wskazuje takie same (IV 12)
                                        r
                                      y  ozwiązywanie labiryntu „Droga pieska do   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                NATALKA I NOTES       y y  zabawy dowolne w kącikach tematycznych  f   wskazuje drogę w labiryncie (I 7, 9; IV 8)
                                        domku”
                                                                           rozpoznaje wskazaną literę wśród innych liter
                                                                        f
                                                                          (IV 4)
                                        zabawa na czworakach „Zabawa kotów
                                        piłkami”
                                                                           wyróżnia głoskę n w nazwach (IV 2)
                                                                        f
                                                                           zna literę n, N (IV 4)
                                                                        f
                    Zajęcia główne
                    I 5, 7, 9; II 3; III 1, 8;   Przygotowanie do nauki pisania i czytania   f   wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                      – „Natalka ma notes”
                                                                           słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                        f
                    IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9,
                                        zapoznanie z literą n, N: wysłuchanie wier-
                Czwartek   11, 12     y  szyka, wyszukiwanie rysunków, w których   f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                           czyta globalnie (IV 4)
                                                                        f
                                        nazwach słychać głoskę n – KP3, s. 40, bu-
                                                                           układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                                                        f
                                        dowanie modeli wyrazów notes, Natalka,
                                        czytanie globane, układanie wyrazów z li-  f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                           posługuje się nożyczkami (I 7)
                                                                        f
                                        terą n, N                       f   zna kształty figur geometrycznych (IV 12)
                                      y  zabawa ruchowa „Rysowanie w powietrzu”   f   układa obrazki z figur (IV 12)
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230