Page 225 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 225
TYDZIEŃ 20 • Gdzie mieszkasz? • 223
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa matematyczna w parach „Ile to f ustala wynik dodawania dwóch liczb (IV 15)
i popołudniowa będzie razem?” (KA, k. 38) f układa podpisy z liter i je odczytuje (IV 4)
I 5, 7, 9; IV 4, 8, 14, y zabawa „Podpisujemy obrazki” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
15 (KA, k. 36–37) f orientuje się w przestrzeni (IV 14)
y ćwiczenia poranne – Zestaw XX f określa położenie obiektu względem drugiego
y zabawa „Nasza okolica” – określanie obiektu (IV 14)
położenia obiektów w przestrzeni f odrysowuje obrazki na kalce (I 7, 9; IV 8)
y kalkowanie obrazków – środków f zna zasady poruszania się podczas wyjść poza
transportów teren przedszkola (III 5)
y zabawa z mocowaniem „Przepychanka” f dokonuje obserwacji budynków w najbliższej
okolicy (IV 10, 12)
Zajęcia główne Spacer po okolicy – „Miasto czy wieś?” f mówi o wrażeniach z wycieczki (III 9; IV 5)
I 5; III 1, 5, 9; IV 1, 2, y omówienie zasad bezpieczeństwa f porównuje ilustracje (IV 12)
4, 5, 7, 10, 12, 18 y przedstawienie celu wycieczki – obserwo- f wskazuje podobieństwa i różnice między wsią
wanie domów i zagospodarowania terenu f nazywa środki transportu (IV 2)
a miastem (IV 10, 12)
W NASZEJ OKOLICY y y y zwracanie uwagi na miejsca typowe dla f czyta globalnie (IV 4)
s
pacer po najbliższej okolicy
y
okolicy
mówi o swoich upodobaniach (III 1; IV 5)
f
powrót do placówki
ma poczucie rytmu (IV 7)
f
r
ozmowa z dziećmi na temat wrażeń
odtwarza ruchy N. (IV 1, 7)
f
z wycieczki
gra na instrumentach (IV 7)
wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 38–39
f
perkusyjnych (III 5; IV 7)
Środa y Zajęcia umuzykalniające – „Wycieczka do f wykonuje piosenkę, grając na instrumentach
zoo z babcią i dziadkiem”
rozpoznaje i nazywa zwierzęta egzotyczne po
f
r
y ytmiczne powitanie odgłosach (IV 2, 7, 18)
ś
y piewanie Piosenki dla babci i dziadka – CD, f reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
15 i 16 f odczuwa radość ze wspólnej zabawy
y instrumentacja Piosenki dla babci i dziadka z rówieśnikami (II 3; III 2, 5)
z wykorzystaniem instrumentów perkusyj- f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
nych f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y zabawa „Co to za zwierzę?” – rozpoznawanie
odgłosów
y zabawa ruchowa „Wycieczka do zoo z babcią
i dziadkiem”
r
y ytmiczne pożegnanie
Zajęcia w ogrodzie y zabawa bieżna „Koniki”
j
I 2, 5; II 3; III 2, 5; y azda na sankach
IV 18
Aktywność poranna y zabawa „Dokończ słowo” f dodaje sylabę do podanej sylaby, aby utworzyć
i popołudniowa y „Dwie takie same” – dobieranie figur słowo (IV 2)
I 5, 7, 9; IV 4, 2, 8, 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw XX f porównuje figury i wskazuje takie same (IV 12)
r
y ozwiązywanie labiryntu „Droga pieska do f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
NATALKA I NOTES y y zabawy dowolne w kącikach tematycznych f wskazuje drogę w labiryncie (I 7, 9; IV 8)
domku”
rozpoznaje wskazaną literę wśród innych liter
f
(IV 4)
zabawa na czworakach „Zabawa kotów
piłkami”
wyróżnia głoskę n w nazwach (IV 2)
f
zna literę n, N (IV 4)
f
Zajęcia główne
I 5, 7, 9; II 3; III 1, 8; Przygotowanie do nauki pisania i czytania f wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
– „Natalka ma notes”
słucha wierszyka (III 8; IV 3)
f
IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9,
zapoznanie z literą n, N: wysłuchanie wier-
Czwartek 11, 12 y szyka, wyszukiwanie rysunków, w których f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
czyta globalnie (IV 4)
f
nazwach słychać głoskę n – KP3, s. 40, bu-
układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
f
dowanie modeli wyrazów notes, Natalka,
czytanie globane, układanie wyrazów z li- f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
posługuje się nożyczkami (I 7)
f
terą n, N f zna kształty figur geometrycznych (IV 12)
y zabawa ruchowa „Rysowanie w powietrzu” f układa obrazki z figur (IV 12)