Page 220 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 220

218  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne     Zajęcia z wykorzystaniem utworu   f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                  I 5, 7, 9; II 3; III 2,   literackiego – Karnawał, wiersz Maciejki   f   słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                  5, 8; IV 1, 3, 5, 7, 9,   Mazan                      f   wypowiada się na temat treści utworu (IV 3, 5)
                  12, 19             y  słuchanie i omówienie treści wiersza  f   reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
                                     y  zabawa ruchowa „Figury”        f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy
                                                                        (II 3; III 2, 5)
                                     y y  zagadki obrazkowe            f   układa puzzle (IV 12)
                                      „Bajkowa postać” – kolorowanie obrazków
               PRZEBIERANKI          Zajęcia umuzykalniające – „Zabawy   f   zna bohaterów bajkowych (IV 3, 19)
                                      według kodu
                                                                          odczytuje zakodowane informacje (IV 9)
                                                                       f
                                     karnawałowe”
                                                                          koloruje według instrukcji (I 7, 9)
                                                                       f
                                      ś
                                      zabawa muzyczno-ruchowa Taniec
                                                                          naśladuje czynności, o których mowa
                                     y y  piewanie piosenki Powitanie zimowe  f   śpiewa piosenki (IV 7)
                                                                       f
                                      wyginaniec – CD, 28
               Środa                 y  zapoznanie z opowiastką muzyczną   f   porusza się do muzyki (IV 1, 7)
                                                                        w utworze (IV 1)
                                      Karnawał – CD, 29                f   powtarza melodię podaną przez N. (IV 7)
                                     y  ustalenie ruchów do nagrania   f   wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
                                      ś
                                     y  piewanie piosenki Pożegnanie zimowe  utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
                                                                       f   przestrzega zasad zabawy (III 5
                  Zajęcia w ogrodzie  y  chodzenie po śladach
                  I 5, 8; III 5      y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka
                                      na sygnał”
                  Aktywność poranna   y  zabawa muzyczno-ruchowa Witaj,   f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                  i popołudniowa      przyjacielu – CD, 27             f   odtwarza układ ruchowy do nagrania (IV 1, 7)
                  I 5; IV 1, 4, 7, 8, 9,   y  układanie puzzli         f   układa puzzle (IV 12)
                  12, 15             y  ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 22  f   rozpoznaje literę ł, Ł w wyrazach (IV 4)
                                      r
                                     y  ysowanie flamastrami na balonach  f   zna wprowadzone cyfry od 1 do 8 (IV 15)
                                     y  zabawa na czworakach „Zabawa kotów   f   rysuje dowolne wzory na balonach (I 7, 9;
                                                                        IV 1, 8)
                                      piłkami”                         f   posługuje  się  liczebnikami  głównymi
               BALONY I MASKI  I 5, 9; II 3; III 1, 5, 7;   y y  określanie miejsca w szeregu opisanej maski  f   zauważa i kontynuuje regularności w układzie
                  Zajęcia główne
                                     Zajęcia matematyczne – „Kolorowe maski”
                                                                        i porządkowymi (IV 2, 15)
                                      układanie masek w rytmie i kontunuowanie
                  IV 1, 2, 7, 11, 12, 15
                                                                        (IV 12)
                                      regularności
                                                                          współdziała z partnerem w parze (III 5, 7)
                                                                       f
                                      zabawa ruchowa „Balonik”
                                      kolorowanie masek zgodnie z rytmem
                                     y y Zajęcia plastyczno-techniczne – „Taniec   f   jest sprawne manualnie (I 9)
                                                                          wykonuje maskę według instrukcji i pokazu
                                                                       f
               Czwartek              tygrysków”                        f   odczuwa radość z wykonanej pracy (II 3; III 1)
                                                                        (IV 11)
                                      przedstawienie sposobu wykonania maski
                                     y
                                                                          przedstawia dowolną ekspresję w tańcu
                                                                       f
                                      karnawałowej – KA, k. 14
                                                                        (IV 1, 7)
                                     y  praca dzieci przy stolikach    f   ćwiczy celność na powietrzu (I 5; IV 18)
                                     y  prezentacja i omówienie masek  f   lepi kulki ze śniegu (IV 11)
                                     y  „Taniec tygrysków” – zabawa ruchowa przy   f   inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
                                      muzyce
                  Zajęcia w ogrodzie  y  rzucanie do celu
                  I 5, 6; IV 11, 18  y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
                                      terenowego
                  Aktywność poranna   y  „Jaka to postać?” – opisywanie   f   opisuje obrazek (IV 2, 5)
             KARNAWAŁ   W PRZEDSZKOLU  I 5, 7, 9; IV 5, 7, 9; IV  y y y  wylepianie plasteliną szablonu litery Ł  f   jest sprawne manualnie (I 9)
                                      i odgadywanie postaci z obrazków
                  i popołudniowa
                                                                          porównuje opis słowny z obrazkiem (IV 5, 12)
                                                                       f
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  2, 5, 8, 12
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII
                                                                       f
                                                                          odrysowuje szablony przez kalkę (I 7, 9; IV 8)
                                      „Gwiazdki śniegowe” – odrysowywanie
                                                                       f
                                      przez kalkę
             Piątek                  y y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 23  f   łączy obrazki w pary (IV 12)
                                                                          pisze wyrazy po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                       f
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa
                                                                          słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                       f
                                      „Warzywna surówka”               f   wypowiada się na temat treści utworu (IV 3, 5)
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225