Page 220 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 220
218 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem utworu f śpiewa piosenkę (IV 7)
I 5, 7, 9; II 3; III 2, literackiego – Karnawał, wiersz Maciejki f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
5, 8; IV 1, 3, 5, 7, 9, Mazan f wypowiada się na temat treści utworu (IV 3, 5)
12, 19 y słuchanie i omówienie treści wiersza f reaguje na sygnał dźwiękowy (III 5; IV 7)
y zabawa ruchowa „Figury” f odczuwa radość ze wspólnej zabawy
(II 3; III 2, 5)
y y zagadki obrazkowe f układa puzzle (IV 12)
„Bajkowa postać” – kolorowanie obrazków
PRZEBIERANKI Zajęcia umuzykalniające – „Zabawy f zna bohaterów bajkowych (IV 3, 19)
według kodu
odczytuje zakodowane informacje (IV 9)
f
karnawałowe”
koloruje według instrukcji (I 7, 9)
f
ś
zabawa muzyczno-ruchowa Taniec
naśladuje czynności, o których mowa
y y piewanie piosenki Powitanie zimowe f śpiewa piosenki (IV 7)
f
wyginaniec – CD, 28
Środa y zapoznanie z opowiastką muzyczną f porusza się do muzyki (IV 1, 7)
w utworze (IV 1)
Karnawał – CD, 29 f powtarza melodię podaną przez N. (IV 7)
y ustalenie ruchów do nagrania f wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk
ś
y piewanie piosenki Pożegnanie zimowe utrzymania prawidłowej postawy ciała (I 8)
f przestrzega zasad zabawy (III 5
Zajęcia w ogrodzie y chodzenie po śladach
I 5, 8; III 5 y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka
na sygnał”
Aktywność poranna y zabawa muzyczno-ruchowa Witaj, f śpiewa piosenkę (IV 7)
i popołudniowa przyjacielu – CD, 27 f odtwarza układ ruchowy do nagrania (IV 1, 7)
I 5; IV 1, 4, 7, 8, 9, y układanie puzzli f układa puzzle (IV 12)
12, 15 y ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 22 f rozpoznaje literę ł, Ł w wyrazach (IV 4)
r
y ysowanie flamastrami na balonach f zna wprowadzone cyfry od 1 do 8 (IV 15)
y zabawa na czworakach „Zabawa kotów f rysuje dowolne wzory na balonach (I 7, 9;
IV 1, 8)
piłkami” f posługuje się liczebnikami głównymi
BALONY I MASKI I 5, 9; II 3; III 1, 5, 7; y y określanie miejsca w szeregu opisanej maski f zauważa i kontynuuje regularności w układzie
Zajęcia główne
Zajęcia matematyczne – „Kolorowe maski”
i porządkowymi (IV 2, 15)
układanie masek w rytmie i kontunuowanie
IV 1, 2, 7, 11, 12, 15
(IV 12)
regularności
współdziała z partnerem w parze (III 5, 7)
f
zabawa ruchowa „Balonik”
kolorowanie masek zgodnie z rytmem
y y Zajęcia plastyczno-techniczne – „Taniec f jest sprawne manualnie (I 9)
wykonuje maskę według instrukcji i pokazu
f
Czwartek tygrysków” f odczuwa radość z wykonanej pracy (II 3; III 1)
(IV 11)
przedstawienie sposobu wykonania maski
y
przedstawia dowolną ekspresję w tańcu
f
karnawałowej – KA, k. 14
(IV 1, 7)
y praca dzieci przy stolikach f ćwiczy celność na powietrzu (I 5; IV 18)
y prezentacja i omówienie masek f lepi kulki ze śniegu (IV 11)
y „Taniec tygrysków” – zabawa ruchowa przy f inicjuje zabawy na powietrzu (I 6; IV 18)
muzyce
Zajęcia w ogrodzie y rzucanie do celu
I 5, 6; IV 11, 18 y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
terenowego
Aktywność poranna y „Jaka to postać?” – opisywanie f opisuje obrazek (IV 2, 5)
KARNAWAŁ W PRZEDSZKOLU I 5, 7, 9; IV 5, 7, 9; IV y y y wylepianie plasteliną szablonu litery Ł f jest sprawne manualnie (I 9)
i odgadywanie postaci z obrazków
i popołudniowa
porównuje opis słowny z obrazkiem (IV 5, 12)
f
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
2, 5, 8, 12
ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII
f
odrysowuje szablony przez kalkę (I 7, 9; IV 8)
„Gwiazdki śniegowe” – odrysowywanie
f
przez kalkę
Piątek y y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 23 f łączy obrazki w pary (IV 12)
pisze wyrazy po śladzie (I 7, 9; IV 8)
f
zabawa orientacyjno-porządkowa
słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
f
„Warzywna surówka” f wypowiada się na temat treści utworu (IV 3, 5)